شهر و جامعهعناوین اخبار

خبرهای روز پلیسی در استان اصفهان

 سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر دوشنبه، در نشست پایان سال خود با خبرنگاران با اشاره به گزارش عملکرد ۱۱ ماهه نیروی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این مدت در کشف سرقت دو درصد، دستگیری سارقین هفت درصد و کل دستگیری‌ها با دو درصد افزایش روبرو بوده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی دستگیری افراد شرور استان اصفهان در ۱۱ ماهه امسال ابراز داشت: همچنین در حوزه دستگیری قاچاقچیان با افزایش ۱۶ درصدی و در حوزه کشفیات قتل نیز با افزایش ۳۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.

افزایش ۱۱ درصدی کشف سلاح در ۱۱ ماهه امسال

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف ۱۱ درصدی کشفیات سلاح در استان در ۱۱ ماهه امسال گفت:  در زمینه برخورد با جرایم فضای مجازی و جمع آوری ماهواره‌ها نیز هر کدام با افزایش ۱۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به عمر شش ساله پلیس فتا در کشور افزود: این پلیس در استان اصفها ن موفقیت‌های چشمگیری را داشته و در سال آینده نیز تقویت و توسعه این نیرو در دستور کار ویژه قرار دارد.

سردار آقاخانی همچنین به کاهش یک درصدی جرایم خشن در استان اصفهان طی ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و بیان داشت: همچنین در حوزه قتل با کاهش ۱۳ درصدی و در حوزه تجاوز به عنف نیز با کاهش ۲۰ درصدی جرایم روبرو بوده‌ایم.

استفاده از مواد محترقه غیر مجاز خط قرمز پلیس در چهارشنبه سوری است

سردار آقاخانی افزود: در این راستا باید یادآور شویم که خط قرمز ما در این زمینه عدم استفاده از مواد محترقه غیر قانونی است و به شدت با این موضوع برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به راه‌اندازی ۳۵ ایستگاه سلامت در جاده‌های استان اصفهان برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این ایستگاه‌ها با همکاری دیگر نهادها در سطح استان برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای طرح آرامش بهاری برخورد با معتادان متجاهر و ولگرد برخورد جدی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین باید یادآور شویم که این امر می‌تواند در کاهش سرقت‌های خرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

سردار آقاخانی توجه ویژه به محلات پر آسیب را نیز از برنامه‌های در دستور کار نیروی انتظامی استان اصفهان در سال گذشته عنوان کرد و ابراز داشت: در این زمینه باید یادآور شوم که این طرح در سال جاری نیز انجام شده و سال آینده نیز ادامه می‌یابد.

افزایش فعالیت نیروهای انتظامی در کانون‌های جرم خیزفع

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در سال ۹۶ فعالیت نیروهای انتظامی در کانون‌های جرم خیز ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت،گفت : در این راستا برخورد با جرایم خاص و ویژه مورد توجه است که از آن جمله می‌توان به برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین خیابانی، اماکن غیر مجاز و .. اشاره کرد.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده شهید اصغر قضاوی نیز ابراز داشت: دیوان عالی کشور حکم قصاص برای قاتل این شهید را صادر کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

اخطار پلمب ۳۴۸ شعبه بانک و ۵۰۸ واحد طلافروشی صادر شد

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در خصوص پایان مهلت یک ماهه به طلافروشی‌ها و بانک‌های استان برای تجهیز امنیتی گفت: دراین خصوص تاکنون ۳۴۸ شعبه بانک و ۵۰۸ طلافروشی اخطار پلمب دریافت کردند.

سرهنگ ستار خسروی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری پایان نیروی انتظامی استان اصفهان  ،با بیان ایم مطلب گفت :بر این اساس در سال جاری ۸۷ میلیارد تومان بوده است که به مردم استرداد شده است.

وی در ادامه شاخص کشفیات استان اصفهان در کشف جرایم را ۸۵ درصد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته این آمار به ۷۸ درصد رسید و در سال جاری نیز با افزایش دو درصدی به ۸۰ درصد رسید.

اخطار به بانک ها 

وی با اشاره به  پایان مهلت یک ماهه به طلافروشی‌ها و بانک‌های استان در خصوص تجهیز این اماکن به تجهیزات امنیتی گفت: در این خصوص تاکنون ۳۴۸ شعبه بانک و ۵۰۸ واحد طلافروشی اخطار پلمب دریافت کرده‌اند.

سرهنگ خسروی افزود:میزان کشفیات پرونده‌های قتل در سال جاری ،۱۰۲درصد بوده که از این میان ،پرونده شش فقره قتل از سالیان گذشته در استان اصفهان مورد بررسی و مختومه شد.

وی در خصوص پرونده قتل قهرمان پرورش اندام کشور نیز اظهار داشت: این قتل توسط پدر زن مقتول انجام شده است که یک ساعت پس از وقوع فرد مظنون دستگیر و به قتل اعتراف کرده است.

سرهنگ خسروی همچنین با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۱۸۸ باند مجرمین را در سطح استان اصفهان شناسایی و دستگیر کردیم، گفت: ۳۴۴ نفر در قالب این تعداد باند دستگیر شده‌اند که اصلی‌ترین این پرونده‌ها پرونده جعل، کلاهبرداری و شرقت بوده است.

وی اضافه کرد: در کشفیات پلیس آگاهی استان طی ۱۱ ماه گذشته ۱۵۲ واحد صنفی نیز پلمپ شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان:

تخلف عبور از چراغ قرمز در ۴۴ نقطه از شهر اصفهان ثبت می‌شود

اصفهان – رئیس پلیس راهور اصفهان با بیان اینکه درحال حاضر ۴۴ دوربین در نقاط مختلف اصفهان تخلفات عبور از چراغ قرمز را ثبت می‌کنند،گفت: همچنین ثبت تخلف موتورسیکلت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

 سرهنگ رضا رضایی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با ثبت دوربین‌های تخلفات ترافیکی در سطح شهر اصفهان ، تخلفات راهنمایی و رانندگی کاهش یافته است .وی افزود: از نیمه دوم اسفندماه  دوربین‌ها عبور از چراغ قرمز و خط عابر پیاده  به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و تخلفات شهروندان را ثبت و به صورت پیامک مبلغ جریمه را برای آخرین مالک خودرو ارسال می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ دوربین در نقاط مختلف شهر اصفهان تخلفات عبور از چراغ قرمز را ثبت می‌کنند، اضافه کرد: همچنین ثبت تخلف موتورسیکلت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی به استفاده از ظرفیت پلیس های افتخاری در سطح شهرهای استان اصفهان برای مسائل ترافیکی اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۰۰ نفر در این بخش پلیس راهور را همراهی خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا