پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

در دور اول سفرهای نوروزی۲۶ هزار نفر به اصفهان سفر کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای به نقل از “کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان”، احمدرضا مصور در گفتگویی با برنامه رادیویی “بهار اصفهان” با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان همکاری های لازم با نهادهای ذیربط در حوزه گردشگری را انجام داده است، گفت: با توجه به این مهم شهر اصفهان نیز به صورت کامل و مناسبی آماده ارائه خدمات به مسافران است.
وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان باید از لحاظ زیبایی هم آماده فرا رسیدن بهار می شد، گفت: بیش از ۱۶۰ پروژه زیباسازی در شهر انجام شده است و ۱۶ هزار متر دیوار نگاره های شهری حال و هوای تازه ای را به شهر بخشیده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان شروع به کار فعالیت های ستاد هدایت و اسکان خدمات سفر را از پنج شنبه عنوان و اضافه کرد: این ستاد تا روزهای پایانی فروردین آماده ارائه خدمات رفاهی به مسافران شهر است.
مصور اضافه کرد: موج اول سفر از شب گذشته آغاز شده و مسافران به نقاط مختلف شهری وارد شده اند.
وی اضافه کرد: امسال در مجموع ظرفیت اسکان ۱۵۰ هزار مسافرشب خواب در اصفهان فراهم شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروز سفرها به این شهر شدت خواهد گرفت، گفت: شب گذشته ۲۶ هزار نفر مسافر وارد شهر اصفهان شدند.
وی ادامه داد: شب گذشته به تفکیک حدود ۹ هزار نفر در هتل ها و میهمانسراها، حدود ۸ هزار نفر در مدارس آموزش و پرورش، ۶ هزار نفر در منازل استیجاری و حدود ۱۵۰۰ نفر در باغ فدک اسکان یافتند.
مصور با اشاره به اولویت اسکان شهر اصفهان گفت: اولویت اسکان در شهر اصفهان به ترتیب با هتل ها، مهمان سراها، منازل استیجاری، خوابگاه های دانشجویی، کلاس های مدارس آموزش و پرورش و در نهایت باغ فدک است.
وی افزود: ۶۵۰۰ کلاس از مدارس آموزش و پرورش برای اسکان در نظر گرفته شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شب گذشته ۲۰۰ خانوار وارد باغ فدک شده اند، گفت: در روزهای آتی احتمالا این روند افزایش خواهد داشت و سعی داریم اولویت های اسکان را رعایت کنیم.
مصور با اشاره به اینکه در باغ فدک اتوبوس های گردشگری مستقر هستند افزود: این موضوع باعث می شود تا تردد خودرو های شخصی در شهر کم شود.
وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات گردشگری از توان واحد های گردشگری خصوصی هم استفاده شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: همچنین برای تسهیل در عبور و مرور مسافران در شهر از کمک های پلیس راهور هم بهره مند خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا