پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بزرگترین سفره هفت سین در قصرشیرین

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا،شهردار قصرشیرین  با آرزوی سالی پر از موفقیت برای همگان، بیان کرد: این سفره هفت سین در زمینی به وسعت ۲ هزار متر مربع آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است که تمامی سین های این سفره طبیعی است.

صحبت پورافشار افزود: در کانسپت معنایی (هویت) این سفره از ایوان عمارت خسرو به عنوان یک اثر ملی از آثار دوره ساسانی در شهرستان قصرشیرین و دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه بهره گرفته ایم.
وی اضافه کرد: این سفره هفت سین طبیعی از امروز تا پایان ایام تعطیلات نوروز ۹۶ آماده بازدید شهروندان، گردشگران، مسافران و میهمانان نوروزی است و امیداست بازدیدکنندگان لحظه های خاطره انگیز و ماندگاری را در کنار این سفره هفت سین برای خود ثبت کنند.
شهردار قصرشیرین با بیان این که اقدام های مناسب و خوبی در راستای بهسازی فضای شهری صورت گرفته و هم اکنون رفته رفته شاهد ورود مسافران نوروزی به شهرستان هستیم، اظهار داشت: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم میزبان شایسته ای برای میهمانان نوروزی باشیم و در این زمینه فضای شهرستان بهسازی و زیبا سازی شده است.
پورافشار بیان کرد: ترمیم جداول، رنگ آمیزی معبرها، خیابان های سطح شهر ، ترمیم روکش آسفالت ، بهسازی المان ها و مبلمان های شهری ، تعمیر وسایل بازی بوستان ها و تنظیف خیابان ها و بوستان های شهری انجام شده و امیداست مردم نیز همراهی کنند و نسب به نگهداری از نظافت شهر با ماموران شهرداری همکاری کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد که هم اکنون غرفه های فروش صنایع دستی استان کرمانشاه از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین عرضه شیرینی محلی و محصولات لبنی توسط امور عشایری نیز در کنار بزرگترین سفره هفت سین طبیعی جهان در قصرشیرین برپا شده است.
وی گفت: قصرشیرین با مجموعه اقدام های صورت گرفته با داشتن آب و هوایی مطبوع و بهار زودهنگام نسبت به سایر مناطق کشور و همچنین داشتن جاذبه های گردشگری، طبیعی و میراث فرهنگی هم اکنون پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.
قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام ، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو ، کانال ساسانی ، کاروانسرای شاهش عباسی ، بان قلعه ، نهر شاه گدار ، وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان و به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا