پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازعیدی پلیس به شهروندان اصفهانی تاکشف بیش از ۱۱۹ کیلو گرم موادافیونی در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “حسن یاردوستی”فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان  گفت: طرح امنیت اجتماعی با هدف دستگیری مجرمان و ارتقاء احساس آسایش و امنیت شهروندان در سال جدید همچون سال گذشته با همکاری عوامل انتظامی کلانتری ها ، یگان امداد و با مشارکت خوب مردمی اجرا شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این طرح ۳۰ سارق و به سرقت ۵۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از شهروندان اعتراف کردند اظهار داشت: تمامی مالباختگان شناسایی و وسایل نقلیه مسروقه به آنان بازگردانده شد .

رئیس پلیس مرکز استان با عنوان اینکه گاهی رعایت نکاتی ساده برای فراری دادن سارقان مؤثر واقع می شود، افزود : براساس تجربیات پلیسی موجود، حتی حرفه ای ترین سارقان خودرو هم به دنبال سرقت های کم دردسر هستند،از این رو پیشگیری اصلی ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت به شمار می آید.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت :نتایج بررسی های انجام شده بر روی پرونده های سرقت خودرو حاکی از آن است که مالباختگان هم نقشی در وقوع این نوع سرقت ها دارند، زیرا با نادیده گرفتن توصیه ها و هشدارهای پلیسی برای حفظ ایمنی و پیشگیری از سرقت، فرصت را تقدیم سارقان فرصت طلب می کنند.

وی با اشاره به سرقت داخل خودرو و قطعات آن اذعان داشت:می‌توان گفت جریان این نوع سرقت ها به خرید اموال مسروقه لوازم داخلی خودرو مرتبط می‌باشد. خرید اموال مسروقه، ضامن ادامه فعالیت مجرمانه سارقان است.

سرهنگ “یاردوستی” در پایان از طرفی رعایت نکات ایمنی و هوشیاری کامل در نگهداری وسائل نقلیه از سوی شهروندان را ضروری دانست و بر توجه به هشدار های پلیسی در این زمینه تاکید و ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس در اجرای طرحهای پاکسازی و طرحهای انتظامی، از شهروندان اصفهانی ومسافران نوروزی خواست :در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام گردد.

**دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

 فردی که با بدست آوردن تصاویر شخصی و خانوادگی یک نفر و انتشار آنها در یکی شبکه های اجتماعی مجازی باعث هتک حیثیت و آبروریزی او شده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی و درج تصاویر خصوصی و خانوادگی وی موجبات آبروریزی و هتک حیثیت وی را فراهم آورده بود بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و پس از انجام یکسری کارهای تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد .

سرهنگ مرتضوی گفت : در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان توصیه کرد:

-در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنید و در گفتگوهای اینترنتی با افرادی که آنها را نمی شناسید ارتباط برقرار نکنید.

-در نگهداری عکس ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آنها را روی تلفن همراه،لپ تاپ،فلش مموری و دیگر وسایل قابل حمل ذخیره نکنید.

-فیلم ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کنید.

-به هیچ وجه عکس ها و فیلم های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

-عامل بسیاری از فیلم ها و تصاویری که در فضای اینترنت منتشر می گردد عکس برداری و فیلم برداری از مجالس خصوصی توسط دوستان و اقوام می باشد اجازه عکس برداری در مجالس خصوصی را به دیگران ندهید.

**کشف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در اصفهان

ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در بازرسی از یک انباری بیش از دو هزار جفت کفش و ۱۰۰ کیلو گرم بادام هندی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ “ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی اصفهان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کاراگاهان پلیس آگاهی اصفهان در پی اخبار رسیده مبنی بر دپو و توزیع کفش و بادام خارجی قاچاق در انباری، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کاراگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام شدند که در بازرسی صورت گرفته دو هزار و ۹۸۰ جفت کفش و ۱۰۰ کیلوگرم بادام خارجی فاقد هر گونه اسناد و مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرهنگ خسروی افزود: در این خصوص دو متهم که اقدام به وارد کردن این کالاها به صورت قاچاق کرده بودند، شناسایی ، دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان از مردم خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک ، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**تصادفات جاده ای روز گذشته اصفهان ۱۱ مجروح برجای گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از وقوع هشت تصادف رانندگی در محورهای این استان و مجروحیت ۱۱ نفر از هموطنان خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: روز گذشته هشت تصادف رانندگی در جاده های برون شهری استان اصفهان اتفاق افتاد که متاسفانه ۱۱ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند .

وی ادامه داد: این حوادث رانندگی در محورهای “اصفهان –نائین” ، “سگزی ” ،”اصفهان-شیراز ” ،”شهرضا طالخونچه” ،”مجلسی -بروجن” ،”علویجه ” و “عسگران-داران ” اتفاق افتادند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع اکثر این حوادث جاده ای تخطی از سرعت مطمئنه و مجاز ، عدم توجه به جلو و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی می باشد.

سرهنگ کریمی در پایان افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد و بعنوان گذرگاه عبوری می باشد همه ساله شاهد ورود مسافران جاده ای زیادی می باشد و از طرفی جاده های این استان به دلیل کویری بودن صاف و یکنواخت می باشند که خستگی و خواب آلودگی برای راننده می آورند که از تمام رانندگان و مسافران جاده ای تقاضا می شود با صبر و حوصله رانندگی کنند و هرگاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

**کشف بیش از ۱۱۹ کیلو گرم موادافیونی در اصفهان

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۱۹ کیلو و ۲۷۵گرم تریاک در یک عملیات خبر داد.

سرهنگ “سید تقی حسینی” گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه دو قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی قصد دارند مقداری مواد مخدر را از یکی از استان های شرقی کشور به استان تهران انتقال دهند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این استان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران در بررسی های انجام شده دو دستگاه کامیون کشنده متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این دو خودرو ۱۱۹ کیلو و ۲۷۵ گرم تریاک که به طرز حرفه ای در چهار گالن ۲۰ لیتری و دو بطری چهار لیتری جاساز شده بودند کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان با اشاره به اینکه در این عملیات دو دستگاه کامیون کشنده ایویکو توقیف و دو سوداگر مرگ دستگیر شدند ،خاطر نشان کرد: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در اولویت کاری نیروی انتظامی است و پلیس هرگز اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا