تيتر يكعناوین اخبار

پتروشیمی کردستان با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، پتروشیمی کردستان پس از گذر موفقیت آمیز از مرحله پیش راه اندازی، همزمان با دومین سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به استان، امروز (شنبه) به بهره برداری رسید.
آیین بهره برداری از کارخانه پتروشیمی کردستان با حضور رئیس جمهوری و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
پتروشیمی کردستان بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در استان به شمار می رود و این طرح می تواند در صنعتی شدن و اشتغال جویندگان کار نقش پر رنگی ایفا کند.
ظرفیت اسمی کارخانه پتروشیمی کردستان، تولید ۳۰۰ هزارتن پلی اتیلن سبک در سال است که در زمینی به مساحت ۱۲۹ هکتار احداث و بخشی از آن به شهرک تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی اختصاص داده شده است.
این طرح در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی و بیش از ۸۰ درصد منابع مالی آن در دولت تدبیر و امید تامین شده است.
یکی از خصوصیات بارز پتروشیمی کردستان، امکان ایجاد صنایع پایین دستی برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر است.
این کارخانه در سنندج و در زمین های روستای سرنجیانه و با ۱۴ هزار و۱۴۰میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی آماده بهره برداری شده است.
رئیس جمهوری همراه با شماری از وزرای کابینه و مقام های عالی رتبه کشوری به سنندج سفر کرده است.
در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به کردستان چند طرح بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمرانی به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
میزان اشتغال زایی این طرح ها ۶ هزار شغل مستقیم است که شامل پنج طرح بزرگ صنعتی از جمله کارخانه های لاستیک بارز کردستان، تولیدی های کنسانتره آهن صبانور و کیمیا معادن سپاهان و کیمیا کاشت اطبا، آبگیری دو سد مخزنی چراغ ویس سقز و سد زیویه کامیاران است.
تکمیل ۱۸٫۵ کیلومتر از کریدور شمال-جنوب کشور (مسیر سنندج-دیواندره)، تکمیل ۳۰ کیلومتر راه روستایی، تکمیل یک هزار و ۱۷۰ واحد مسکن مهر، آبرسانی از سد چراغ ویس به شهر سقز، پایان عملیات اجرایی سد قوچم دهگلان، بهره برداری از تصفیه خانه سریش آباد از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
بهره برداری از چهار طرح احداث و افزایش پست های برق استان شامل پست های ۶۳٫۲۰ کیلووات بهاران سنندج، نظام آباد قروه، نگل سرآوباد و مریوان، افتتاح هفت طرح مخابراتی در قالب ۸۳۳ طرح ایجادی و توسعه ای و احداث ۱۰۰ ایستگاه دیجیتال روستایی صدا و سیما از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به کردستان است.
آغاز عملیات اجرایی باند دوم گردنه صلوات آباد و محور کامیاران – سروآباد با ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از دیگر برنامه هایی که است در دومین سفر رئیس جمهوری به کردستان برنامه ریزی شده است.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به کردستان روز یکشنبه چهارم مرداد ۱۳۹۴ مهمان مردم استان بودند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰٫۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹٫۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا