پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری سرکرده باند قاچاق مواد مخدردر اصفهان تا حوادث و توصیه های پلیسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “سید تقی حسینی” اظهار داشت: ماموران عملیات ویژه این پلیس در پی تحقیقات علمی و تخصصی گسترده از فعالیت فردی که با راه اندازی باندی اقدام به حمل مواد مخدر از مرزهای شرقی به وسیله خودروهای سواری و تیزرو به دیگر نقاط کشور از جمله استان های اصفهان و تهران می کرد مطلع شدند.

وی افزود: بلافاصله دستگیری این قاچاقچی مواد مخدر در دستور کار ماموران قرار گرفت و مشخص شد ، متهم قرار است محموله ای از مواد مخدر را با همکاری دو نفر دیگر از مسیر اصفهان به سمت تهران منتقل کند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این زمینه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به محورهای خروجی شهرستان اصفهان اعزام و حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که متعلق به باند مذکور بود را شناسایی و بلافاصله آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسینی گفت: در این عملیات سرکرده باند به همراه دو نفر دیگر از همدستانش دستگیر و در بازرسی از داخل صندوق عقب خودرو  ۱۰۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر در ایام تعطیلات نوروز با جدیت و شدت بیشتری در دستور کار ماموران این پلیس قرار دارد و با قاطعیت تمام از حمل و عبور مواد افیونی از مسیرهای استان جلوگیری می شود .

معاونت اجتماعی پلیس اصفهان برگزار می کند:

اجرای برنامه تئاتر درمانی در نوروز ۹۶

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از اجرای برنامه تئاتر درمانی با موضوع آسیب های اجتماعی توسط این معاونت در ایام نوروز ۹۶ خبر داد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” اظهار داشت: یکی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ایام نوروز اجرای برنامه تئاتر درمانی با موضوع آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: در این برنامه از هنرمندان برجسته استان و همچنین کارشناسان مشاوره استفاده شده که تا کنون با استقبال خوبی از سوی شهروندان و مسافران نوروزی نیز مواجه شده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: این برنامه همه روزه تا ۱۳ فروردین ماه از ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح تا ۱۹ عصر در تمامی اماکن گردشگری و تاریخی مانند میدان تاریخی امام (ره)، باغ غدیر، سی و سه پل، پل خواجو، باغ گلها، باغ فدک، پارک ساحلی ناژوان و… برگزار می شود.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه  این برنامه با همکاری و مشارکت بسیج امام صادق (ع) اجرا می شود گفت: قرائت قرآن، سخنرانی با موضوع سبک زندگی، مسابقه و اجرای سرود از دیگر برنامه های فرهنگی در محل های یاد شده است.

تشویق رانندگان قانونمند توسط پلیس اصفهان

_ رئیس پلیس راهور استان گفت: در ایام نوروز به رانندگان قانونمندی که تاکنون مورد اعمال قانون قرار نگرفتند یک برگ تشویق نامه اعطاء می شود و در برنامه ها و همایش های سال ۹۶ از آنان تجلیل به عمل آورده خواهد شد.

سرهنگ “رضا رضایی” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: این پلیس به منظور تجلیل از رانندگان قانونمندی که تا کنون مورد اعمال قانون قرار نگرفتند و همچنین افزایش انگیزه در بین رانندگان برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی با همکاری پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان اقدام به طراحی و تهیه دفترچه تشویق رانندگان قانونمند نموده است.

وی افزود: در همین زمینه ماموران پلیس راهور و راه استان در مرکز استان و همچین محورهای مواصلاتی، طی ایام نوروز رانندگانی که قوانین را رعایت و به توصیه های پلیس عمل کرده و مرتکب تخلف حادثه ساز نشده اند را شناسایی و یک برگ تشویق نامه به آنها اهدا می کنند.

مقام مسئول گفت: پس از شناسایی این نوع رانندگان نمونه و قانونمند در همایش های مختلف سال ۹۶ با حضور مسئولان و اصحاب رسانه از آنان تجلیل به عمل می آید.

وی با بیان اینکه پلیس قطعاً بین رانندگان متخلف و رانندگان قانونمند تفاوت قائل است گفت: ما معتقدیم که عده کمی هستند که با تخلف از قوانین راه ها را برای دیگران نا امن می کنند و به همین جهت با این طرح قصد داریم تا مراتب قدر دانی خود را از افراد قانونمند کشور عزیزمان ابراز نماییم.

سرهنگ رضایی، طرح مذکور را یکی از طرح های بسیار موثر در زمینه فرهنگ سازی رعایت قانون و مقررات در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: طرح تشویق رانندگان قانونمند نشان می دهد که پلیس فقط به دنبال توقیف و جریمه نیست و سعی می کند تا با آموزش ، آگاه سازی و فرهنگ سازی نظم و انضباط ترافیکی را در جامعه ایجاد و از بروز تصادفات در سطح جامعه جلوگیری کند.

آرامش و نشاط امروز ما نتیجه جانفشانی شهدا است

 جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نطنز در دیدار نوروزی با خانواده های شهیدان کمالی و روشنی، آرامش و نشاط امروز کشور را نتیجه جانفشانی دیروز شهدا در دفاع از این مرزو بوم عنوان کرد.

سرهنگ “حجت اله بهامین ” به همراه حجت الا سلام والمسلمین حسینی وفا رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی و جمعی از کارکنان با حضور در منزل خانواده معظم شهیدان کمالی و روشنی سال نو را به آنان تبریک گفته و از آنان دلجویی کردند.

سرهنگ بهامین در این دیدارها گفت: آرامش و نشاطی که امروز در سزاسر کشور عزیزمان حاکم است بدون شک نتیجه جانفشانی دیروز این شهیدان گرانقدر در دفاع از میهن اسلامی است.

وی افزود: خانواده های معظم شهدا مایه سربلندی و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و خدمت به این خانواده ها افتخاری بزرگ برای مسئولان نیروی انتظامی است.

جانشین انتظامی شهرستان با اشاره به جایگاه و الا و ارزشمند خانواده شهدا، شهیدان را عزت و افتخار نظام اسلامی دانسته و تکریم خانواده های معظم آنان را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و با ستودن روحیه بالای پدرشهید بیان داشت: خانواده‌های شهدا بخصوص پدر شهید کمالی مایه صبر و استقامتند.

سرهنگ بهامین ، صبر، گذشت و پایداری خانواده های شهدا را چراغ راه نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: سبک زندگی شهدا و خانواده های آنان الگویی بسیار ارزشمند برای نسل جوان جامعه ما است که می تواند آنان را از هرگونه آسیب و تهدیدی در امان نگهدارد.

سارق سیم های برق خمینی شهر دستگیر شد

 فردی که اقدام به سرقت سیم های برق در خمینی شهر می کرد طی عملیاتی ویژه توسط ماموران فرماندهی انتظامی این شهرستان حین فروش سیم های برق مسروقه دستگیر شد.

سر هنگ “علی جعفری نژاد” فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر  اظهار داشت:در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه تحقیقات گسترده ای انجام و سرانجام فردی که اقدام به این سرقت ها می کرد توسط ماموران شناسایی و طی یک عملیات ویژه هنگامی که قصد فروش سیم های برق مسروقه را داشت دستگیر شد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در بازرسی بدنی از متهم یک بسته هروئین ویک بسته شیشه کشف شد.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: همچنین با اخذ دستور قضائی، طی بازرسی از داخل منزل متهم مقداری سیم برق ،وسایل اوراق شده موتورسیکلت ، یک عدد صفحه سنگ پرس ، مقداری ابزار آهن بری ، یک عدد دوربین مداربسته ، دو عدد تلفن همراه باز شده و تعدادی شناسنامه و کارت ملی نیز کشف گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان گفت: طی تحقیقات پلیسی متهم به چندین فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد که همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

هک اطلاعات یک شرکت تجاری توسط هکر ۲۵ ساله

فردی که با انگیزه انتقام جویی اقدام به هک کردن اطلاعات سایت یکی از شرکت های تجاری کرده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:در پی شکایت نماینده حقوقی یکی از شرکت های تجاری مبنی بر هک شدن سرور این شرکت و تغییر در محتویات صفحه سایت ،بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود:کارشناسان پلیس فتای استان با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام فردی که اقدام به هک کردن اطلاعات شرکت مزبور کرده بود را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه متهم از کارمندان اخراجی شرکت بوده است افزود:متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی از مدیران شرکت عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه نمود: مدیران سایت ها و سرورها در سازمان ها و ارگان ها ،تمهیدات امنیتی را به درستی بر روی سرورهای خود اجرا نموده و از شرکت های مشاوره امنیت در این زمینه بهره بگیرندتا اتفاقات مشابهی برای آنها رخ ندهد.

توصیه هایی که عمل به آنها نوروزی امن را برایتان رقم می زند

 پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان به شهروندان و مسافران توصیه کرد، برای انجام عملیات بانکی از نقل و انتقالات الکترونیکی استفاده کرده و حتی الامکان بکارگیری پول نقد در معاملات خود را حذف نمایند.

شهروندان و مسافران گرمی!

۱) برای انجام عملیات بانکی از نقل و انتقالات الکترونیکی استفاده کرده و  حتی الامکان بکارگیری پول نقد در معاملات خود را حذف نمائید.

۲)طلاجات اطفال را در معرض دید افراد قرار ندهید و بهتر آن است که در مسافرت ها اموال قیمتی را با خود همراه نکنید.

۳)آدرس محل سکونت و شماره تماس خود را یادداشت و در محلی مناسب و قابل دسترس در البسه افراد سالخورده و اطفال قرار دهید تا در صورت بروز مشکل بتوان با شما تماس گرفت.

۴)حنی الامکان از تردد در محله ها و مکان های خلوت پرهیز کنید.

۵)تلفن همراه و لپ تاپ را مجهز به نرم افزارهای موقعیت یاب کنید.

۶)هنگام اقامت های موقت در چادرهای مسافرتی دقت لازم را داشته باشید از وسایلی مانند پیک نیک برای گرمایش خود استفاده نکنید زیرا این کار در سال های گذشته باعث مرگ تعدادی از هموطنان شده است.

۷) درهای ورودی آپارتمان را با حفاظ های مناسب آکاردیونی محکم کرده  و از سرایداران قابل اطمینان جهت حفاظت از منازل خود استفاده کنید.

۸) از پارکینگ های عمومی جهت پارک خودروهای شخصی خود استفاده کنید و از توقف خودرو ها در محل های خلوت و کم تردد ،حاشیه خیابان ها وهمچنین مکان های عمومی خودداری کنید.

۹)در هنگام مسافرت منزل خود را به افراد و همسایگان مطمئن بسپارید. آموزشهای لازم را برای اطمینان نکردن به افراد غریبه به کودکان خود ارائه دهید.

۱۰)در اتوبوس های مسافربری از قبول تعارف مواد خوراکی و نوشیدنی از دست افراد غریبه جداً خودداری کنید.

۱۱)تا حد امکان از تجهیزاتی مانند تلفن همراه با قیمتهای بالا، لپ تاپ و .. در انظار عموم استفاده نکنید.

۱۲) بانوان، سالخوردگان و افرادی که توانایی کمی دارند از وسایل نقلیه عمومی یا آژانس های معتبر جهت جابجایی استفاده کنند.

۱۳)رانندگان مسافرکش باید این نکته را در نظر داشته باشند که از قبول پیشنهاد کرایه های غیر متعارف و وسوسه انگیز خودداری کنند.

۱۴)جهت پیشگیری از آتش سوزی از روشن نمودن وسایل آتش زا در چادر به شدت بپرهیزید.

۱۵)از خرید اجناسی که توسط دروه گردان و دست فروشان ارائه می شود پرهیز کنید.

۱۶)سعی کنید پول و طلاجات و اسناد خود را در صندوق امانات بانک ها نگهداری کنید.

۱۷)هنگام خروج از منزل افراد غریبه و مشکوکی را که در اطراف منزل پرسه میزنند بررسی و مشخصات آنها را بخاطر بسپارید و سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و آنها را در جریان این مسئله قرار دهید.

پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

هشدارهای اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اصفهان

 اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان با اعلام اینکه منازل شخصی موقت و غیر مجاز مکان امنی برای اقامت نیستند ،به مسافران نوروزی هشدار داد برای اقامت خود تنها از مراکز مجاز استفاده نمایند.

مسافران محترم نوروزی !

۱-منازل شخصی استیجاری موقت غیر مجاز ،مکان امنی برای اقامت شما نخواهد بود. پلیس به شما توصه می نماید از مراکز اقامتی مجاز استفاده نمایید.

۲-جهت دریافت خدمات از مؤسسات اتومبیل کرایه(آژانس)،صرفاً از مراکز دارای مجوز استفاده نمایید.

۳-از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و نرخ نامه که در رؤیت و منظر مشتریان می باشد خدمات دریافت نمایید و هر گونه موارد تخلفاتی انتظامی و امنیتی را از طریق شماره تلفن همکانی ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایید.

۴-جهت اسکان موقت در مراکز اقامتی در انتخاب مراکز اقامتی دقت لازم بعمل آید.

۵-به تراکت و تبلیغاتی پخش شده در سطح شهر که اقدام به تیلیغ محل های اسکان در منازل شخصی می نمایند و زمینه ساز مسائل و مشکلات خواهند بود اعتماد نشود.

۶-محل اقامتی که توسط کلید به دستان در سطح شهر پیشنهاد می شود محل امن و ایمنی نبوده و احتمال سوء استفاده متصور می باشد.

اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا