پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری مراسم لیله الرغائب در امامزاده محسن(ع) اصفهان/برپایی نمایشگاه آرامش بهاری درامامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان/تاثیر معرفی امامزادگان در ترویج تشیع

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: مراسم شب آرزوها در جوار آستان مقدس امامزادهمحسن(ع) خیابان وحیداصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: ویژه برنامه لیلهالرغائب پنجشنبه ۱۰ فروردین ماه مصادف با ۳۰ جمادی الثانی در جوار این امامزاده جلیل القدر واقع در خیابان رودکی اصفهان برگزار می شود.

**اسکان ۱۰۰۰۰ نفر مسافر نوروزی در جوار بقاع متبرکه اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری تا کنون بیش از ۱۰۰۰۰ نفر مسافر نوروزی در جوار بقاع متبرکه ناحیه یک اصفهان اسکان داده شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه ناحیه یک اصفهان نیز در حال اجرا است که به با آغاز ایام نوروز تا کنون بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر زائر و مسافر به زیارت بقاع متبرکه ناحیه یک اصفهان مشرف شده اند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز با تدابیری که در جوار بقاع متبرکه ناحیه یک اصفهان اجرایی شده است بیش از ۱۰۰۰۰ نفر مسافر از امکانات اسکان موقت و دائم بقاع متبرکه اصفهان بهرمند شده اند.

رئیس داره اوقاف وامورخیریه ناحیه یک اصفهان در ادامه گفت: غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه مشاوره خانواده، غرفه چند رسانه ای و غرفه ویژه کودکان از جمله برنامه های فرهنگی هستند که با همکاری مبلغان و در قالب طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه ناحیه یک اصفهان برپا شده اند و در این ایام به مسافران خدمات ارائه می کنند.

**برپایی نمایشگاه آرامش بهاری درامامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: خیمه آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در سالن اجتماعات کوثر حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: نمایشگاهی با عنوان “ آرامش بهاری” شامل غرفه معرفی حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام )، غرفه چند رسانه ای، خیمه معرفت ( شامل غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره خانواده )، غرفه نقاشی خانوادگی، غرفه حل جدول همراه با جایزه در جوار این امامزاده جلیل القدر برپا شده است.

وی در ادامه افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری در راستای مطالبات مقام معظم رهبری(دامت برکات) برای تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و همچنین تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی و همچنین سطح معرفتی مخاطبان بقاع متبرکه تدارک دیده شده است.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه تا ۱۳ فروردین ماه در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان دایر است و از ساعت ۹ تا  ۱۲ صبح و ۱۶لغایت۱۹ بعدازظهر پذیرای مسافرین نوروزی و زائرین و مجاورین این آستان مقدس است.

**معرفی امامزادگان درنشروترویج تفکرشیعی مؤثراست

کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیون و سینما گفت: راه‌اندازی یک کانال و یک شبکه ماهواره‌ای توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت معرفی امامزادگان در نشروترویجتفکرشیعیمؤثراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، جمال شورجه اظهار داشت: حضور مردم در بقاع متبرکه برخاسته از شوق و شور معنوی مردم و واسطه قرار دادن این بزرگان جهت رسیدن به خداوند متعال است که این امر ریشه در ایمان و اعتقاد مردم دارد و همچنین توفیقی است که نصیب ما شیعیان شده که از وجود چنین گنجینه‌هایی استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: امامزادگان همواره پناهگاه امنی برای مردم بوده و هستند و این بزرگان از شجرهطیبه ائمه اهل‌بیت(ع) هستند و بسیاری از شهرهای کشورمان متبرک هستند به وجود حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان و حتی پاره‌ای از شهرها نیز به واسطه وجود این بقاع متبرکه بهوجودآمده‌اند.

کارگردان وتهیه‌کننده تلویزیون وسینما در ادامه بیان کرد: اجرای برنامه هایی همچون مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه که در قالب طرح‌ آرامش بهاری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود دارایتأثیرات فرهنگی زیادی است که باعث تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی شده است.

جمال شورجه در ادامه خاطرنشان شد: سازمان اوقاف و امور خیریهفعالیت‌های فرهنگی خود را در جوار این بقاع متبرکه گسترش داده است و لذا در این راستا و جهت شناساندن این بزگوارانو همچنین اقدامات انجام شده و در حال انجام توسط سازمان اوقاف و امور خیریه یک اقدام اساسی همچون تأسیس یک کانال تلویزیونی و حتی یک شبکه ماهواره‌ایمی طلبد که انجام این کار بسیار موثر و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: راه‌اندازیچنین شبکه‌ای برای معرفی این مکان‌ها و همچنین معرفی سیره و شخصیت این بزرگان نیز بسیار مفید و تأثیرگذار خواهد بود که این فعالیت باعث می‌شود تا جاذبه‌های معنوی و همچنین جاذبه‌های گردشگری این اماکن متبرکه نیز بیش‌ازپیش برای همگان معرفی شود.

کارگردانوتهیه‌کنندهتلویزیونوسینمادرادامه تصریح کرد: وجود چنین شبکه‌ایدر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خالی است و همچنین وجود این رسانه در ترویج سیره و جهان‌بینی شخصیت این بزرگان که از فرزندان اهل‌بیت(ع) هستند در سطح کشور و حتی در دنیا بسیار مؤثر و تأثیرگذار خواهد بود و باعث گسترش فرهنگ شیعی در دنیا می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا