پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازممنوع بودن اثاث کشی در ایام نوروز/مرگ کودک ۶ساله در اثر غفلت راننده/حمل تریاک در پوشش مسافرت خانوادگی /تا هشدارهای پلیس و چاپ کتاب سفر بی خطر توسط پلیس راهور اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ حسن یاردوستی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از سرقت ، هرگونه اثاث کشی منزل در ایام نوروز بدون مجوز کلانتری محل ممنوع بوده و ماموران از جابجایی اثاثیه منزل در این ایام جلوگیری به عمل می آورند.

وی افزود: به همین جهت از شهروندان می خواهیم با ماموران پلیس همکاری لازم را به عمل آورنده و اثاث کشی منزل خود را به بعد از نوروز موکول کنند.

این مقام انتظامی افزود: همچنین به منظور پیشگیری از هرگونه سرقت منزل ، خودرو و داخل خودرو گشت های ویژه ای در محلات شهراصفهان و محل های اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان به دلیل جاذبه های گردشگری و مناظر تاریخی همه ساله در ایام نوروز پذیرای خیل عظیم مسافران است گفت: در این راستا تمامی نیروهای انتظامی شهرستان به حالت آماده باش کامل در آمده و تمامی محل های گردشگری، مناظر دیدنی و محل های اسکان مسافران تحت پوشش گشت های ویژه این فرماندهی قرار دارند.

این مقام مسئول از برنامه های ویژه این فرماندهی برای ارائه خدمات در ایام نوروز خبرداد و گفت به همین منظور در ورودی های سطح شهر و محل های اسکان مسافران نوروزی چادر و ایستگاه پلیس استقرار می شودو ماموران ویژه این فرماندهی با کاورهای مخصوص به ارائه راهنمایی و هدایت مسافران می پردازند.

وی به حضور گشت های ویژه پارک در اکثر پارک ها و بوستان های شهرستان اصفهان اشاره کرد و از گردشگران خواست در صورت هرگونه بروز مشکلی با شماره تلفن ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

**بی احتیاطی راننده وانت پیکان مرگ کودک ۶ ساله را رقم زد

یک دستگاه خودروی وانت پیکان در شهرستان فریدونشهر که به صورت دنده عقب در حرکت بود با یک کودک شش ساله برخورد کرد که کودک حادثه دیده براثر شدت جراحات در دم جان خود را از دست داد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: در پی وقوع یک حادثه فوتی در یکی از محله های مسکونی شهرستان فریدونشهر بلافاصله کارشناسان پلیس راهور به محل اعزام و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این حادثه راننده ۳۵ ساله وانت پیکانی به صورت دنده عقب در حرکت بود که با پسر شش ساله ای برخورد می کند که این کودک بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست می دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارشناسان تصادفات مقصر این حادثه را راننده وانت پیکان به علت حرکت دنده عقب در محل نامناسب اعلام کردند عنوان داشت: به رانندگان توصیه می کنیم به قوانین راننندگی توجه نموده و به اطراف خود توجه کامل داشته باشند تا انشاء اله باعث وقوع حوادثی تلخ برای خود و دیگران نشوند.

سرهنگ کریمی در خصوص وضعیت راه های استان نیز گفت: خوشبختانه از روز شنبه که موج دوم سفرهای نورزی آغاز شده امنیت خوبی در جاده های استان حاکم است و ترددها به صورت روان انجام می شود و هیچ گونه حادثه ای که منجر به فوت کسی شده باشد از روز پنجم فروردین تا کنون در جاده های استان به وجود نیامده که امیدواریم با رعایت قوانین توسط رانندگان و انجام رانندگی با سرعت مطمئنه این روند تا پایان نوروز همچنان ادامه داشته باشد.

این مقام انتظامی در خصوص وقوع تصادفات جرحی در جاده های استان نیز افزود: روز گذشته ۱۹ تصادف جرحی در جاده های استان رخ داده که بیشترین این تصادفات در محورهای اصفهان_ شیراز، اصفهان _ شهرکرد، اصفهان _نائین، و دامنه به الیگودرز بود و علت اکثر آنها نیز عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و انحراف به چپ بودند.

**چاپ کتاب “سفر بی خطر” توسط پلیس راهور اصفهان

 کتاب “سفربی خطر” با هدف آموزش نکات مهم پیشگیری از تصادفات در سفرهای نوروزی توسط اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان چاپ و منتشر شد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در این باره گفت: اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهنمائی و رانندگی استان اصفهان به منظور پیشگیری از بروز تصادفات در سفرهای نوروزی و گوشزد کردن نکات ضروری در این ایام اقدام به تهیه و انتشار کتابی با عنوان” سفر بی خطر ” کرد.

وی افزود: این کتاب که در قطع وزیری و با تیراژ ۱۰ هزار نسخه چاپ شده از ابتدای طرح نوروزی در ایستگاه های امنیت و سلامت، ایستگاه های پلیس راهور و همچنین در مناطق گردشگری در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

سرهنگ کریمی در خصوص محتوای این کتاب اظهار داشت: کتاب مذکور شامل دو فصل است که فصل اول آن مربوط به نقشه راه های کشور و نقشه کلانشهر اصفهان می باشد.

وی افزود: در فصل دوم این کتاب مطالبی در زمینه ایمنی در رانندگی، قوانین رانندگی، عدم توجه به جلو، خطر خواب آلودگی هنگام رانندگی، نکات مهم قبل از شروع سفر ، آماده کردن خودرو برای سفر، جدول نمرات منفی، رانندگی در شب، رانندگی در زمان بارندگی و موارد توقیف قانونی وسایل نقلیه ارائه شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: علاوه بر این کتاب ده ها عنوان بروشور، پوستر، اقلام فرهنگی،پازل، پیک نوروزی برای کودکان، کتاب ” شهر دوستدار کودک” و … با همکاری اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور و شهرداری اصفهان تهیه و چاپ و در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است.

**سارق موتورسیکلت ها در خمینی شهر دستگیر شد

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از فردی که اقدام به سرقت موتور سیکلت می کرد خبر داد و گفت: از این متهم دو دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف شده است.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و شکایت مالباختگان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی خود رد پای فردی سابقه دار را در این سرقت ها به دست آورده و با هماهنگی مقام قضایی از منزل وی بازرسی بعمل آوردند که در این عملیات دو دستگاه موتور سیکلت مسروقه به همراه مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

این مقام مسئول بیان داشت:با اعتراف صریح متهم به چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان وی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شهروندان خواست هشدارهای انتظامی را جدی گرفته و حتی الامکان موتورسیکلت خود را در پارکینگ پارک کنند و از نگهبان آن رسید دریافت نمایند، هنگام پارک کردن حتماً به وسیله قفل و زنجیر مناسب موتورسیکلت را قفل نمایید، هیچگاه به بهانه طول نکشیدن کار، موتورسیکلت خود را به صورت روشن ترک نکنند و از پارک کردن وسیله نقلیه خود در مکان های خلوت و تاریک خودداری نمایند.

**اجرای طرح امنیت محله محور در کاشان

طرح “امنیت محله محور” با مشارکت و همکاری یگان های انتظامی و پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی کاشان و استقبال پرشور مردم در نقاط مختلف این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

سرهنگ “علی پورکاوه ” فرمانده انتظامی شهرستان کاشان بیان داشت : بنابه درخواست های مردمی ، روز گذشته طرح امنیت محله محور در محلات مختلف شهرستان، با حضور تیم هایی از یگانهای انتظامی، عملیاتی و تخصصی اجرا و ضمن پاکسازی محل های توزیع و مصرف مواد مخدر، امنیت کافی جهت ساکنین ایجاد شد.

وی افزود: در این خصوص و در طی چند عملیات پیاپی در نقاط مختلف شش نفر از توزیع کننده و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از منازل آنان مقادیری مواد افیونی به همراه آلات و ادوات مصرف آنها کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مامی متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند اظهار داشت: این طرح ضربتی پلیس با استقبال پرشور و قدردانی مردم ساکن در محلات همراه بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع و بی امان با متخلفان و سب کنندگان آسایش عمومی در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار داشته و از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف و مزاحمت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

**حمل ۲۴ کیلو تریاک در پوشش مسافرت خانوادگی

هشت قاچاقچی مواد مخدر که در پوشش مسافرت خانوادگی قصد انتقال ۲۴ کیلوگرم تریاک را داشتند توسط ماموران ایست و بازرسی شهید شرافت فرماندهی انتظامی شهرستان نائین دستگیر شدند.

سرهنگ” صادق کاظم زاده” اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید شرافت این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با چهار سرنشین که از استان های شرقی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو ماموران در بازرسی از آن مقدار پنج کیلو و ۱۰۰گرم تریاک را کشف کردند که در این رابطه خودرو توقیف و هر چهار سرنشین خودرو نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: همچنین ماموران مستقر در این ایست و بازرسی طی عملیاتی دیگر در بازرسی از یک دستگاه خودروی ال۹۰ مقدار ۱۹ کیلو و ۱۲۰ گرم تریاک را کشف کردند.

سرهنگ کاظم زاده اظهار داشت: در این عملیات نیز چهار نفر از سرنشینان خودرو که تحت پوشش خانوادگی و به منظور گمراه کردن ماموران عازم اصفهان بودند دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**هشدارهای پلیس آگاهی اصفهان در خصوص سرقت داخل خودرو

 پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان به منظور پیشگیری از سرقت خودرو به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد از پارک کردن خودرو در مکان های تاریک، خلوت و کم تردد یا جاهایی که درختان و بوته ها باعث استتار خودروی می شوند، خودداری کنند.

توصیه های پلیس اگاهی اصفهان در خصوص پیشگیری از سرقت داخل خودرو :

۱-هیچ گاه مدارک مالکیت خودرو را داخل آن نگذارید.

۲-از پارک کردن خودرو در مکان های تاریک، خلوت و کم تردد یا جاهایی که درختان و بوته ها باعث استتار خودروی شما می شوند، خودداری کنید.

۳-حتی اگر خودروی خود را در پارکنیگ منزل یا داخل حیاط پارک می کنید، کلیه درهای آن را قفل نمایید.

۴-همیشه در زمان رانندگی درهای خودرو را قفل کنید.

۵-هنگام توقف پشت چراغ قرمز، دقت کنید که حتماً درها قفل باشند.

۶-در زمان پارک کردن خودرو برای مدتی برای مدتی طولانی، هر از چند گاهی به خودروی خود سر بزنید.

۷-بی احتیاطی و سهل انگاری، نظیر بازگذاشتن در و شیشه خودرو یعنی سرقت داخل خودرو.

۸-قرار دادن وسایل بر روی صندلی های خودرو یا نصب تجهیزات گران قیمت بر روی خودرو یعنی تحریک سارقان به سرقت داخل خودرو

۹-هنگامی که برای بازدید فنی یا پنچر گیری از خودرو خارج می شوید، درهای خودرو را قفل کنید

۱۰-هنگام پارک کردن در پارکینگ های عمومی فاقد نگهبان، از تجهیزات ایمنی استفاده کنید.

۱۱-علاوه بر قفل کردن خودرو، از بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کنید.

۱۲-هنگام وقوع حادثه اورژانسی و مراجعه به مراکز درمانی، خونسردی خود را حفظ کنید و در زمان ترک خودروی خود، از بالا بودن شیشه ها و قفل بودن درها، اطمینان اصل کنید.

۱۳-به هیچ وجه وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارید.

۱۴-حتی اگر خودروی خود را در حیاط یا پارکینگ ساختمان پارک می کنید، شیشه ها را بالا بکشید و درها را قفل کنید

۱۵-تا حد امکان سعی کنید خودروی خود را در پارکینگ های دارای نگهبان پارک کنید

۱۶-همیشه در حال رانندگی درهای خودرو را قفل کنید

۱۷-هنگام توقف پشت چراغ قرمز، دقت کنید که حتماً درها قفل باشند و اگر روی صندلی کیف یا مدارکی هست شیشه های خودرو را بالا بکشید

۱۸-هنگام مواجهه با نزاع های خیابانی اتفاقاتی از این قبیل، تا حدامکان از خودرو پیاده نشوید، اگر مجبور به این کار شدید، شیشه ها را بالا بکشید و پس از برداشتن سوئیچ، درها را قفل کنید

۱۹-در هنگام تصادف حتما خودرو را خاموش کرده و پس از خارج شدن درب های خودرو را قفل کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا