پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

کاهش تولید لیبی، قیمت جهانی نفت را افزایش داد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، بهای نفت خام برنت دریای شمال در ساعت ۰۱:۲۷ بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن ۱۴ سنت نسبت به آخرین قیمت دیروز افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید.
در بازار نایمکس نیویورک نیز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به قیمت ۴۸ دلار و ۵۷ سنت معامله شد که از آخرین قیمت دیروز ۲۰ سنت بیشتر بود.
قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا هم دیروز بیش از یک درصد بالا رفت.
بنا به اعلام یک منبع از شرکت ملی نفت لیبی، تولید نفت در میدان های نفتی غربی این کشور توسط معترضان مسلح متوقف شده و سطح تولید این کشور را ۲۵۲ هزار بشکه در روز کاهش داده است.
به گزارش ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی دهم آذرماه ۱۳۹۵ خود در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا عضو اوپک به شمار می روند.
ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شده اند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه ۱۳۹۵، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا