پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کاهش چشمگیر جرایم در اصفهان تامرگ راننده کامیون در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ” حسین حسین زاده” اظهار داشت: از ۲۶ اسفند ۹۵ تا هفتم فروردین ماه ۹۶تعداد ۴۰ هزار و ۸۴۲ مورد تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که از این تعداد ۹ هزار و ۸۸۵ مورد آن ارائه راهنمائی به تماس گیرندگان بوده است.

وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۲۰ مورد از تماس ها فوری بوده  و منجر به حضور ماموران در صحنه و انجام عملیات توسط واحدهای پلیس ۱۱۰ شده است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش تماس های فوریتی با مرکز ۱۱۰ فرماندهی انتظامی استان در نیمه نخست نوروز امسال گفت:کاهش این تماس ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده کاهش چشمگیر جرایم و امنیت بالا درسطح استان است.

سرهنگ حسین زاده همچنین از کاهش ۹۲ درصدی تماس های غیر قابل رسیدگی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در نیمه اول نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این موضوع نشان می دهد که آگاهی مردم در استفاده از سامانه ۱۱۰ افزایش یافته است و کم شدن این گونه تماس ها نیز قطعاً باعث ارتقای کیفیت عملکرد ماموران خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه اپراتوران پلیس ۱۱۰ استان اصفهان در ایام نوروز به صورت شبانه روز در حال آماده باش قرار دارند اظهار داشت: سامانه ۱۱۰ یکی از مهمترین پل های ارتباطی مردم با پلیس است و کاربران این سامانه در این ایام باسعه صدر بیشتر به ارائه خدمات و راهنمایی و مشاوره برای مردم عزیز می پردازند.

این مقام مسئول عنوان داشت: از شهروندان و مسافران نوروزی می خواهیم در صورت برخورد با هرگونه جرم و تخلفی که نیاز به حضور فوری ماموران در صحنه است سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ تماس گرفته و اطلاعات خود را همراه با نشانی دقیق در اختیار اپراتوران قرار دهند.

**کشف ۳ میلیارد ریال موتور دیزل قاچاق در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۱ دستگاه موتور دیزل سنگین خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در بازرسی از انباری در شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ” ستار خسروی” اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال ۹۶ را به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید -اشتغال نامگذاری کردند، این پلیس نیز از ابتدای سال جدید طرح ها و اقدامات خود در زمینه مقابله با قاچاقچیان کالا به منظور حمایت و رونق تولیدات داخلی را با جدیت بیشتری آغاز کرده است.

وی افزود: در همین رابطه کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس روز گذشته در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالاهای خارجی قاچاق در انباری واقع در حاشیه شهر اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پس از کسب اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی به عمل آوردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این عملیات۱۱ دستگاه موتور دیزل سنگین خارجی به همراه ژنراتور های مربوطه فاقد مدارک مثبته گمرکی و قاچاق کشف و توقیف شد.

سرهنگ خسروی ارزش کالاهای کشف شده راتوسط کارشناسان سه میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**مرگ راننده ۲۹ ساله کامیون براثر واژگونی

براثر وقوع واژگونی یک دستگاه کامیون بنز که در محور اردستان به بادرود رخ داد، راننده ۲۹ ساله این خودرو براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: عصر روز گذشته هشتم فروردین ماه در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه کامیون بنز در محور اردستان به بادرود ، مأموران پلیس راه اردستان بلافاصله در محل حاضر و به بررسی حادثه پرداختند.

وی افزود: در این حادثه راننده کامیون بنز که جوانی ۲۹ ساله بود بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

**دستگیری معتادان متجاهر با اجرای طرح آرامش ۷ در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ده ها معتاد متجاهر و ولگرد به منظور پیشگیری و کاهش جرم سرقت با اجرای طرح آرامش ۷ توسط واحدهای انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ” حسن یاردوستی” گفت: از ابتدای طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده طرحی با عنوان طرح آرامش۷ به منظور جمع آوری معتادین سارق ، متجاهر وکارتن خواب به اجرا در سطح شهرستان اصفهان به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: در عملیاتی که روز گذشته طی ۱۲ ساعت با استفاده از تمام امکانات کلانتری ها و پاسگاه ها انجام شد ده ها معتاد سارق و متجاهر دستگیر و مقادیری انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: تعدادی از این دستگیر شدگان به کمپ های ماده ۱۵ و ۱۶ منتقل و تعدادی که مرتکب جرم سرقت شده بودند به همراه پرونده جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردیدند.

سرهنگ یاردوستی با بیان اینکه طرح آرامش، هفتمین سال است که در سطح این شهرستان اجرا می شود به دستاوردهای مثبت این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجا که یکی از دلایل وقوع سرقت های خرد وجود معتادان به ویژه معتادان متجاهر و بی خانمان هستند به همین جهت جمع آوری و دستگیری این افراد در پیشگیری و کاهش جرم سرقت تاثیرات بسزایی داشته و باعث افزایش امنیت شهروندان و مسافران نوروزی شده است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا