تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

فراخوان مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۸

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان ،سرهنگ” جهانگیر کریمی” گفت: سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد، تمامی مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۸ با توجه به قانون خدمت وظیفه عمومی ، می بایست برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام کنند.

وی افزود: براساس این اطلاعیه افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، با ورود به سن مشمولیت ( ۱۸ سال تمام ) ، شش ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت:  دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل ، انصراف ، اخراج و یا فراغت از تحصیل ، حداکثر به مدت یکسال مهلت معرفی خواهند داشت .

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد:  متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام تعهد ، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت شش ماه ، مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در خصوص وضعیت مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت نیز اظهار داشت : این افراد پس از انقضاء مدت اعتبار آن، می بایست ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر پلیس +۱۰مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مشمولانی که در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند مشمول غایب محسوب می شوند گفت:  برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت این افراد اضافه  شده و با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، دریافت وام ، خدمات بانکی و…. مواجه خواهند شد.

این مقام انتظامی افزود: برابر اساس این ماده مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد ، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد تا شش ماه اضافه خدمت خواهند داشت.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: همچنین  مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال می باشد ، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت ، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می شوند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا