شهر و جامعهعناوین اخبار

مراقب اینترنت رایگان باشید

 قبل از آغاز سخن خدمت هموطنان عزیز و گرام به عنوان تذکر و یاد آوری بگویم ، هشدارهای نوروزی پلیس فتا در ایام نوروز را حتما جدی بگیرند و نگذارند با فضای مجازی ؛ دیگران وارد زندگی شما شده و همین ترفند های فریب کاران باعث دردسر های جدی گردد .

با آغاز سفر های نوروزی شیادان دست به ترفندهای نو و جدید زده و هموطنان عزیز با هوشیاری کامل ، تمام نکات ایمنی که از طرف پلیس اعلام می گردد را مد نظر قرار دهند . زیرا در نوروز بسیاری از مسافران هنگام سفر از اینترنت رایگان در هتلها و مراکز تفریحی استفاده می کنند . موضوعی که گر چه در نگاه اول نشان دهنده خدمات خوب و قابل تحسین است ، اما تذکر این نکته قابل اهمیت است که در این میان عده ای فرصت طلب و سود جو به راحتی با استفاده از وای فای رایگان دست به سرقت اطلاعات مسافران می زنند و همین جاست که هشدارها باید مورد توجه قرار بگیرد چون بسیاری از هموطنان در ایام نوروز و در سفر ها با لب تاب ، تبلت یا گوشی هوشمند خود در هر کجا از اینترنت رایگان استفاده می کنند اما غافل از اینکه بسیاری از هکر ها از طریق همین اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می نمایند .

بیشتر هکرها در مراکز اقامتی بین راهی و توریستی با اینترنت های رایگان و بدون رمز عبور به راحتی به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا می کنند و بدلیل همزمانی استفاده چند نفر از یک دستگاه ، مجرمان نامرئی به آسانی سایت های دیده شده را مشاهده و دستگاه شماره مسافران را هک می کنند که باید دقت کامل در این مورد را داشته باشند . لازم است تمامی اطلاعات شخصی و مهم خود را قبل از سفر در یک هارد یا فلش تخلیه کرده تا از سرقت آن جلوگیری بعمل آورده و این اطلاعات را همراه خود به سفر ببرند . همچنین اگر در طول روز قصد دارید از اینترنت باز و رایگان استفاده کنید روی دستگاه خود دیوار آتشین (فایروال) را نصب کنید . همچنین توصیه می گردد هنگام سفر برای لب تاپ ، تبلت و تلفن همراه خود از رمزهای ترکیبی و پیچیده مانند حروف ، علائم و عدد استفاده کنید تا در صورت سرقت کسی نتواند به اطلاعات شما مسافر محترم دست پیدا بکند بهتر است در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز از بسته های اینترنت اپراتورها استفاده شود .

این نکاتی بود که جهت آگاهی و استفاده موقع مسافرت مد نظر قرار گیرد و از طرفی نکات ایمنی و هشداری پلیس فتا را نیز جدی و مورد توجه ویژه قرار داده و آن را بخاطر بسپارند تا درموقع استفاده رایگان از اینترنت در اماکنی که به آن اشاره شد مواظب سارقان در فضای مجازی باشند تا خدایی ناکرده طعمه آن ها نشوند .

 تهیه و تنظیم: سید عطاء عبدالمنافی- پلیس افتخاری فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا