پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازهشدارپلیس در خصوص لغزنده بودن جاده های استان اصفهان تا کشف موادمخدر و توصیه های پلیس برای رانندگی درهنگام مه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ، سرهنگ “حسین پورقیصری”گفت: از صبح امروز بارش نزولات جوی در اکثر محورهای استان آغاز شده و این موضوع باعث کندی تردد در برخی محورهاشده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: براساس اطلاعات به دست آمده از صبح امروز شاهد بارش باران در محور سمیرم به یاسوج، نطنز _ بادرود، داران به الیگودرز، نجف آباد به تیران ، محور شهرضا، مبارکه و اتوبان ذوب آهن بودیم.

وی افزود: با توجه به لغزنده بودن این جاده ها به رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند توصیه می کنیم با احتیاط بیشتر و رعایت سرعت مطمئنه به رانندگی بپردازند و از هرگونه عجله و شتاب بپرهیزند .

سرهنگ پورقیصری به رانندگان در خصوص رانندگی در شرایط بارندگی و لغزنده بودن جاده ها هشدار داد و گفت: با کمی احتیاط و رعایت اصول ایمنی می توان سفری ایمن و بی خطری را در این روزهای پایانی تعطیلات نوروز رقم زد و از وقوع حوادث ناگوار برای خود و دیگران جلوگیری کرد.

**جاساز ۳۵ کیلو تریاک در بار نخ

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف محموله ۳۵ کیلویی تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار نخ خبر داد.

سرهنگ ” علی پورکاوه” فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی طی یک عملیات مشترک با ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردستان در محل عوارضی قمصر واقع در اتوبان اصفهان- کاشان پس از کنترل دقیق و هوشمندانه خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی در ادامه افزود: پس از توقف خودرو در بازرسی از آن محموله ای به مقدار ۳۵ کیلوگرم تریاک که در داخل بار نخ جاساز شده بود کشف که در این زمینه راننده و سرنشین آن دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه مبارزه قاطع و بی امان با سوداگران مرگ از اولویت های کاری ناجا است به خانواده ها توصیه کرد: در فرزندان خود این باور را ایجاد کنیم که برای شاد زیستن نیازی به مصرف مواد مخدر نیست و شادی کاذب مصرف مواد مخدر، به سرعت جای خود را به غم و اندوه خواهد داد.

افزایش ۳۹ درصدی کشف سرقت خودرو در اصفهان

 رئیس پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی استان از افزایش ۳۹ درصدی کشف سرقت خودرو در ۱۱ روز اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ” ستار خسروی اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان در ۱۱ روز نخست امسال بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه که در ماه های پایانی سال ۹۵ به سرقت رفته بودند را کشف و به مالباختگان تحویل دادند.

این مقام مسئول از افزایش ۳۹ درصدی کشف سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در این مدت کشف سرقت موتورسیکلت نیز ۲۵ درصد افزایش داشت.

سرهنگ خسروی همچنین از دستگیری تعدادی سارق در نیمه اول نوروز ۹۶ خبر داد گفت: این دستگیری ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشت.

این مقام انتظامی مبارزه با سرقت را یکی از اولویت های اصلی پلیس آگاهی استان در سال ۹۶ عنوان کرد و اظهار داشت:سرقت از جمله جرایمی است که باعث کاهش احساس امنیت دربین مردم می شود اما پلیس آگاهی استان توانسته با اقدامات موثر و مهم خود در زمینه دستگیری سارقان و انهدام باندهای سارق امنیت خوبی را در استان فراهم و احساس امنیت مردم را ارتقاببخشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشتر باندهای سرقت که در استان دستگیر شدند غیر بومی بودند اظهار داشت: کنترل و رصد مجرمان و تردد آنها به استان زیر ذره بین کاراگاهان قرار دارد و بسیاری از این باندها قبل از دست زدن به هرگونه عمل مجرمانه ای دستگیر و تحویل قانون شدند که این موضوع نشان دهنده قدرت کشف و خنثی سازی بالای پلیس اگاهی استان است.

**تدابیر ویژه پلیس اصفهان برای روز طبیعت

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: تدابیر لازم برای امنیت و آرامش مردم در روز طبیعت اندیشیده شده و واحدهای گشتی این کلانتری ها و یگان امداد ضمن حضور پررنگ در پارکها و تفرجگاه های سطح شهر، مراقب منازل خالی از سکنه مردم نیزخواهند بود.

سرهنگ “حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: پلیس اصفهان در آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت مردم در روز طبیعت به سر می برد.

وی از اعمال تدابیر ویژه برای این روز خبر داد و گفت: تمامی واحدهای گشتی کلانتری ها و یگان امداد این فرماندهی در این روز، علاوه بر حضور پررنگ در پارک ها و تفرج گاه های سطح شهر و مراقبت از اموال و نوامیس مردم با حضور محسوس و نامحسوس در محلات مراقب منازل خالی از سکنه نیز خواهند بود.

سرهنگ “یاردوستی” خاطرنشان ساخت: هدف از اجرای این طرح در روز طبیعت، افزایش ایمنی شهروندان عزیز می باشد که در این خصوص از مردم فهیم شهرستان تقاضا می کنیم با احترام گذاشتن به قانون و همکاری تنگاتنگ و صمیمانه با پلیس خاطره خوشی را در این روز به یادگار بگذارند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ حضور اکثریت مردم در گردشگاه ها و خالی از سکنه بودن منازل گشت های ویژه جلوگیری از سرقت فعال خواهند بود ، افزود:خانواده های محترم با اقدامات پیشگیرانه، فرصت ارتکاب سرقت را از سارقین سلب نمایید و در موقع ترک منازل خود در این روز نکات ایمنی را مراعات نمایند.

سرهنگ “یاردوستی” توصیه هایی نیز به مردم کرد و با اشاره به احتمال وقوع بعضی حوادث در این روز تاکید کرد : والدین با مدیریت صحیح بر رفتار جوانان و نوجوانان خود آنان را از خطرات و سوانح احتمالی و آسیب های اجتماعی در این روز جلوگیری کنند .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان یکی از مواردی که باعث به وجود آمدن حوادث خطرناک در سطح شهر می شود را سوار شدن تعداد زیادی از اعضای خانواده در پشت وانت ها و تردد موتورسیکلت ها با چند ترک نشین و همچنین انداختن سبزه در وسط خیابان هاست که از شهروندان می خواهیم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به مسایل ایمنی در تامین امنیت و آرامش شهر خود سهیم شوند و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری نمایند .

**قوانین رانندگی در مه

گاهی اوقات وضعیت آب و هوا به گونه ای است که لازم است اقدامات و ملاحضات وی‍ژه‌ای را هنگام رانندگی رعایت کرد. یکی از این شرایط مه گرفتگی است ه لازم است رانندگان محترم برای ایمن بودن خود و دیگران نکاتی را در هنگام رانندگی رعایت کنند.

گاهی اوقات وضعیت آب و هوا به گونه ای است که لازم است اقدامات و ملاحضات وی‍ژه‌ای را هنگام رانندگی رعایت کرد. یکی از این شرایط مه گرفتگی است که لازم است رانندگان محترم برای ایمن بودن خود و دیگران نکات زیر را در هنگام رانندگی رعایت کنند:

  • چراغ‌ها، شیشه‌ها، پنجره‌ها و آیینه‌ها را تمیز کنید تا اینکه بتوانید ببینید و دیده شوید.

  • از سو پایین چراغ‌های بزرگ جلو استفاده کنید.

  • اگر قابلیت دید (میدان دید) شما کمتر از ۱۰۰ متر است، چراغ‌های مه شکن را روشن کنید.

  • در شرایط ایجاد بخار و میعان بر روی شیشه از برف پاک‌کن استفاده کنید.

  • هوای گرم را از منافذ شیشه جلو خارج کرده و یا شیشه را به وسیله یک پارچه خشک، تمیز کنید.

  • سرعتتان را پایین نگه دارید. به خاطر داشته باشید که فاصله ترمز و توقف شما در مه ۲ تا ۳ برابر بیشتر است.

  • برای حفظ سلامتی، فاصله بین وسیله نقلیه خودتان را با وسیله جلویی حفظ نمایید.

  • سبقت نگیرید.

  • در باند سمت راست رانندگی کنید و حاشیه جاده را دنبال نمایید.

  • پنجره را باز کنید و قبل از اینکه بپیچید به صداها با دقت گوش کنید.

  • قبل از حرکت، مطمئن شوید که آیا با این شرایط آب و هوایی، سفرتان لازم و ضروری است یا خیر.

  • اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا