پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آموزش پیشگیری از سرقت مغازه ومنزل

  • قفل درب ورودی به نحوی تعبیه شود که با سیم چین نتوان آنرا چید

  • از سیستمهای آژیر و دزدگیر برای مغازه خود استفاده کنید.

  • ورودی کانال کولر و نورگیر دارای حفاظ مناسب باشد

  • دیوارها و کف و سقف مغازه با فلز و بتون محکم تقویت گردد

  • از نگهداری وجه نقد و اسناد و مدارک در مغازه خودداری شود.

  • هنگام استخدام کارگر یا شاگرد , پیشینه وی مد نظر قرار گیرد.

  • حتی الامکان گاوصندوق به نحوی تعبیه شود که حجم و اندازه آن و محل آن مشخص نباشد.

  • از سپردن مغازه به افراد نابالغ و کم تجربه پرهیز شود تا مورد اغفال قرار نگیرند.

  • از ترفندهای سارقان از قبیل نزاع , تصادف و معلولیت ساختگی غافل نبوده و مغازه را ترک نکنید.

  • علاوه بر استفاده از حفاظهای عمودی محکم از قفل کامپیوتری استفاده شود.

  • اداره آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

**توصیه های پلیس آگاهی استان اصفهان برای پیشگیری از سرقت منزل

 در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ یک اتاق بمدت طولانی و مستمر خودداری حتی المقدور از کلیدهای زمان دار خودکار استفاده کرده یا اینکه از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان خود بخواهید که روشنایی داخل منزل را در هنگام شب تغییر دهند.

۱- از باز نمودن در بروی افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام‌شب خودداری و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید و شب ها هنگام استراحت درهای ورودی ساختمان را قفل کنید.

۲- در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ یک اتاق بمدت طولانی و مستمر خودداری حتی المقدور از کلیدهای زمان دار خودکار استفاده کرده یا اینکه از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان خود بخواهید که روشنایی داخل منزل را در هنگام شب تغییر دهند.

۳- به زنگ های بی وقت و بی مورد تلفن و منزل بی توجه نبوده و آن ها را بعنوان زنگ خطر تلقی کنید و حتی الامکان منزل خود را برای گردش یا ملاقات دوستان و فامیل به صورت یکسان و یکنواخت ترک نکنید.

۴- از قراردادن وسایل با ارزش در داخل حیاط خودداری و به هنگام ترک منزل تمامی پرده ها و کرکرهها را نکشید برخی از آنان را به همان صورتی بگذارید که در حالت عادی از آن ها استفاده می کنید.

۵- ساکنان منزل بویژه افراد مسن و نیز افرادی که به تنهایی زندگی می کنند از باز نمودن درب به روی افراد ناشناس جداً خودداری کنید.

۶- با نصب حفاظ ، قفل شب بند و چشمی بر روی در ورودی آپارتمان خود از غافلگیر شدن خود و اعضاء خانواده تان پیشگیری کنید.

۷- محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید.

۸- از افشا نمودن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیاء با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند جداً بپرهیزید.

۹- از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و … به داخل منزل خود ممانعت و از ورود افرادی که بعنوان مأمور انتظامی ، دارایی ، شهرداری، سرشماری،کارگر خدماتی، مأمور آب ، برق، تلفن ، گاز و … به منزل شما مراجعه می کنند پیش از شناسایی دقیق آنان ممانعت بعمل آورده در صورت حصول اطمینان فقط اجازه ورود ایشان به محدوده مورد نیاز را بدهید.

۱۰- اسناد و مدارک معتبر ، دسته چک و دفترچه های حساب بانکی را در محلی مطمئن و به دور از دسترس دیگران نگهداری کنید و چنانچه در همسایگی شما افراد معتاد و مظنون به خلافکاری سکونت دارند و یا مواردی مثل رفت و آمد و جابجایی مشکوک صورت می گیرد مراتب را سریعاً به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا کلانتری محل خود گزارش کنید.

۱۱- پس از شستشوی فرش از پهن نمودن آن بر روی دیوار یا پشت بام بدون مراقبت های لازم خودداری کنید.

۱۲- سارقان معمولاً منازلی را برای سرقت انتخاب می کنند که از ساختمان های دیگر دورتر، فاقد حفاظ، دارای ساکنان کم و مسن بوده و اموال قابل ملاحظه ای را در آن شناسایی کرده باشند و بر اساس شناسایی قبلی آن ها دسترسی به راه‌های فرار در آن بیشتر باشد اگر این مساله شامل حال شما نیز می شود پس غفلت نکنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا