پیشخوانعناوین اخبار

لیگ جهانی کاراته؛فاطمه چالاکی فینالیست شد/شکست عجیب خاکسار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا، سومین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۷ از روز جمعه در شهر «دبی» امارات آغاز شده و ملی پوشان کاراته ایران در دو بخش کاتا و کومیته زنان و مردان به مصاف حریفان خود رفته اند.
امروز (شنبه) و در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم کومیته بانوان، «طراوت خاکسار» دارنده مدال طلای لیگ جهانی پاریس در دور نخست مقابل «سابینا لاوری» کاراته کای بی نام و نشان سوئدی متحمل شکست دور از انتظار سه بر صفر شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.(هدایت تیم ملی سوئد را جاسم ویشگاهی از قهرمانان پرافتخار سال های گذشته تیم ملی ایران برعهده دارد)
در همین وزن، «فاطمه چالاکی» شروع خوبی داشت و در دور نخست «سووک وونگ» از ماکائو را دو بر صفر و سپس «ون ژو یون» دارنده مدال برنز جهان از چین تایپه را یک بر صفر شکست داده و در ادامه «یوما توکان» ترکیه ای را دو بر صفر مغلوب کرد.
وی در ادامه مقابل «کوکی کوکوردا» از اندونزی قرار گرفت و در پایان مبارزه ای نزدیک و نفس گیر با حساب دو بر یک برنده شد تا در نیمه نهایی با «زهره برزگر» دیگر نماینده ایران که به صورت آزاد در این رویداد شرکت کرده بود، برود.
مبارزه این دو نفر با تساوی یک بر یک به اتمام رسید و در نهایت چالاکی با رای دوران به عنوان نفر پیروز معرفی شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.
با این اوصاف «فاطمه چالاکی» روز یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف «والریا فیناشکینا» از روسیه خواهد رفت.
در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم، «دلارام دوستی» نخستین مبارزه خود را مقابل «لائورا پاسکوئا» از ایتالیا واگذار کرد تا وداعی زودهنگام با این رقابت ها داشته باشد.
از دقایقی دیگر و در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، «بهنوش نجفی» و «مبینا کاویانی» و در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم «محدثه آقایی» و «زهرا برزگر» روی تاتامی می روند.
در بخش مردان و در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، «ابراهیم حسن بیگی» در نخستین گام مقابل «الکساندر چربان» روسیه ای با نتیجه چهار بریک شکست خورد تا دست خالی لیگ جهانی امارات را به پایان برساند.
از ساعاتی دیگر در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم «ذبیح اله پورشیب» و «علی فداکار» و در به اضافه ۸۴ کیلوگرم «سجاد گنج زاده» و «سامان حیدری» به مصاف حریفان می روند.
روز گذشته نیز «امیر مهدی زاده» در منهای ۶۰ کیلوگرم و «ابوالفضل شهرجردی» و «نگین باقری» در کاتای انفرادی مردان و زنان و همچنین کاتای تیمی مردان ایران به دیدار رده بندی رسیدند.
مبارزات رده بندی و فینال بخش های مختلف، فردا (یکشنبه) برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا