پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان متفاوت با میزبانی متفاوت در نوروز ۹۶/ نصف جهان در نوروز ۹۶ رنگ دیگری داشت

نوروز امسال شرایط متفاوتی برای گردشگران در شهر اصفهان فراهم شده بود شرایطی که بتواند استقبال شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران در اصفهان فراهم کند؛ زیباسازی‌های شهر، نورپردازی‌های بی‌نظیر، برنامه‌های فرهنگی متنوع، شرایط اسکان گردشگران همه و همه زمینه میزبانی متفاوت در اصفهان را فراهم کرده بود تا مقصد بسیاری از هموطنان اصفهان باشد.

امسال هم مانند سال‌های گذشته ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان در ماه‌های پایانی سال گذشته تشکیل شد و با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی‌های لازم بین مدیران و مسئولان شهری برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران نوروزی صورت گرفت و کار ستاد به صورت ویژه از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شد.

در همین راستا شهردار اصفهان در نخستین جلسه ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان در سال جدید که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال» اظهار کرد: سال گذشته بلافاصله پس از نامگذاری سال، قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرداری اصفهان تشکیل شد و اقدامات و فعالیت‌های بسیار مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی در طول سال انجام گرفت و امسال نیز به دنبال نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب، این قرارگاه با قدرت بیشتری به کار خود در راستای ایجاد بسترها و زیرساخت‌ها برای کارآفرینی و تولید ملی ادامه می‌دهد.

اما شرایط متفاوت میزبانی اصفهان در سال جدید نظر بسیاری از مسئولان کشوری را نیز به خود جلب کرد، چنانچه وزیر امور خارجه کشورمان به همراه خانواده خود پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌های محله ناژوان را برای تعطیلات خود برگزید و جذابیت‌های میدان نقش جهان و شهر اصفهان را در نخستین پست‌های صفحه اینستاگرام خود قرار داد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور نیز اصفهان را برای سفر انتخاب کرد و در خصوصزیباسازی‌های شهر اصفهان نیز گفت: مدیریت شهری اصفهان اقدامات ویژه‌ای برای فضاسازی و زیباسازی این شهر برای ایجاد آرامش و نشاط ایجاد کرده و اصفهان را متفاوت‌تر کرده است.

سرتیپ پاسدار حسین اشتری در حاشیه بازدید از ستادهای هدایت مسافران نوروزی شهر اصفهان اظهار کرد: مسافران و هموطنان زیادی از اقصی نقاط کشور به شهر اصفهان سفر کرده‌اند و خوشبختانه فضای خوب و با نشاطی در این شهر حکمفرما شده است.

همین موضوع سبب شد تا حجم پذیرش گردشگران در مقایسه با گذشته بیشتر شود چنانچه در دور اول سفرها به شهر اصفهان، حجم سفرها بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت.

در این مورد رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی به مسافران و ستادهای هدایت و گردشگری بازدید کردند و از مدیران شهری برای میزبانی بسیار خوب از مسافران نوروزی تقدیر کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این بازدیدها گفت: امسال میزبانی متفاوت در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت و برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه در دستور کار دست اندرکاران به خصوص ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان قرار گرفت.

رضا امینی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت شهری اصفهان در ایام نوروز به منظور رضایتمندی مسافران نوروزی و همشهریان است، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش تمام مسئولان مربوطه و همت ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر خدمات خوب و مطلوب و با کیفیت‌تری نسبت به سال‌های گذشته برای گردشگران داخلی و همشهریان فراهم شده است.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در بازدید از ستادهای هدایت سفر شهر اصفهان گفت: خوشبختانه شرایط خوبی در ستادهای هماهنگی خدمات شهر اصفهان فراهم شده تا هموطنان بتوانند با آرامش خاطر و خیال راحت وارد اصفهان شوند و از اماکن تاریخی و تفریحی بازدید کنند.

اصغر آذربایجانی با اشاره به بازدید از ستادهای مختلف نوروزی شهر اصفهان افزود: شرایط خوب این ستادها نشانگر عزم راسخ کارکنان شهرداری اصفهان، دستگاه‌های مختلف خدماتی استان، آموزش و پرورش، پلیس راهور و مشاوران املاک است تا سفری پرخاطره را برای مسافران فراهم کنند و با وجود اینکه کارکنان ستادهای اسکان در کنار خانواده‌های خود حضور ندارند با خوش‌رویی با هموطنان برخورد و آنها را راهنمایی می‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان مسافران نوروزی اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خوبی در ستاد اسکان شهر اصفهان حاکم است که نشانگر تعامل بالای سازمان‌های مرتبط با پذیرایی از مسافران نوروزی شهر اصفهان بوده و این تعامل خوب، میزبانی متفاوتی را رقم زده است.

غلامحسین صادقیان با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ نیروی شهرداری به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم در ستادهای هدایت مسافران نوروزی شهرداری اصفهان بیان کرد: تمام سعی این افراد این است که سفری ایمن و به یادماندنی برای هم‌وطنان رقم بخورد.

اما آنچه سبب شد تا اصفهان در نوروز امسال متفاوت‌تر از هر سال ظهور کند در تنوع و نوع برنامه‌های پیش بینی شده برای نوروز بود چنانچه برگزاری جشن‌‌های متعدد عیدانه، برپایی روزانه بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی و در مجموع ۱۲۰۰ برنامه مختلف فرهنگی در جای جای شهر، ایجاد بازارچه‌‌ها، اجرای بیش از ۱۶۰ پروژه زیباسازی و ۱۶ هزار متر دیوارنگاره‌های شهری، راه‌اندازی ۴۱ کیوسک اطلاع‌رسانی و فراهم‌سازی ظرفیت ۱۵۰ هزار مسافر شب‌خواب از جمله برنامه‌های شاخص ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان بود که شهرداریاصفهانباهمکارینهادهایذی‌ربطدرحوزهگردشگری،شورایاسلامیشهراصفهانوهماهنگیدستگاه‌هایمربوطهبراساسذائقههمشهریانورفاهحالمسافراننوروزیبهمنظورایجادنشاطوشادابیدرشهرانجامداد.

این موضوع سبب شد تا ناظر ویژه وزارت کشور با اشاره به بازدید از باغ فدک اصفهان اقدامات انجام شده را مناسب ارزیابی کند و فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد بازارچه و پیش‌بینی اتوبوس گردشگری در باغ فدک را موضوعی قابل توجه ارزیابی کند.

غلامعلی فرمانی به فضاسازی اصفهان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ورودی‌های شهر اصفهان هم از لحاظ فضاسازی و هم از لحاظ کمپ‌ها و ستادهای راهنمایی مسافر مناسب است.

وی ادامه داد: البته در سطح شهر نیز فضا‌سازی‌های قابل توجهی انجام شده است که می‌تواند توجه مسافران را به سمت خود جلب کند و گردشگران از آن لذت ببرند.

اما یکی از نکات حائز اهمیت برای راهنمایی مسافران و گردشگران در بدو ورود به شهرها، آشنایی با مناطق اسکان و نقاط دیدنی شهر است که برای این منظور شهرداری اصفهان با همکاری نهادهای ‌ذی‌ربط در اسکان مسافران، ۵ ستاد هدایت با طراحی و چینشی چشم‌نواز در مبادی ورودی کلانشهر اصفهان ایجاد کرد تا با استفاده از نیروهای آموزش‌دیده و با برخوردی محترمانه مسافران را به هتل‌ها، مهمان‌سراها و سایر نقاط اسکان هدایت کنند.

**هتل‌ها و مهمانسراها اولویت نخست اسکان مسافران نوروزی بود

امسال با توجه به شرایط ایمنی، بهداشتی و … اولویت اسکان مسافران نوروزی با هتل‌ها و مهمانسراها بود و پس از تکمیل ظرفیت آنها، منازل استیجاری با همکاری ۱۰۰ واحد صنفی مشاوره املاک وارد شدند و در مرحله بعد نیز کلاس‌های درس مدارس آموزش و پرورش محل اسکان مسافران بود و در نهایت نیز باغ فدک برای مسافران چادرخواب در نظر گرفته شد تا محل اقامت گردشگران با مشکلی مواجه نشود.

این اقدام مهم و مدبرانه با همکاری و همدلی تمامی بخش‌های ذی‌ربط همچون هتل‌داران، مهمان‌پذیران، مشاوران املاک و ستاد فرهنگیان صورت گرفت و سبب شد نظم خوبی در اسکان مسافران در شهر برقرار شود.

تورهای ارزان قیمت و استقرار اتوبوس‌های گردشگری برای رفاه حال مسافران

همچنین به منظور ارتقا خدمات به شهروندان و میهمانان نوروزی، اتوبوس‌های گردشگری، سینما، کتابخانه و شادمانه در سطح شهر اصفهان مستقر شدند تا مسافران و شهروندان اوقات فراغت خود را پربارتر از گذشته سپری کنند.

این اقدام در کنار ثبت‌نام در چند نقطه از شهر برای حضور مسافران در تورهای گردشگری شهر سبب شد تا مسافران برای حضور در مناطق دیدنی نصف جهان با برنامه‌ریزی و تنظیم بیشتری در شهر حضور یابند، ضمن اینکه این اقدام سبب کاهش چشمگیر ترافیک و جلوگیری از ایجاد حجم بالای خودروها در مراکز و هسته اصلی شهر شد.

همچنین در ایام نوروز تورهای گردشگری ارزان قیمت در باغ فدک برای جلوگیری از اتلاف زمان، دوری از ترافیک و استفاده حداکثری از مکان‌های دیدنی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شد تا علاوه بر این موارد مسافران استفاده کننده از این تورها از بلیط‌های نیم‌بها برای بازدید از اماکن تفریحی زیرمجموعه شهرداری استفاده کنند.

**نوروز امسال بروز حوادث در باغ فدک به حداقل رسید

علاوه بر این موارد کمیته ایمنی و حوادث ستاد هماهنگی شهر اصفهان به منظور تامین امنیت مسافران اقدامات متعددی را انجام داد که نشان از آمادگی کامل این کمیته برای بروز حوادث احتمالی می‌داد؛ مراقبت ویژه از مجموعه باغ فدک، استقرار نیروهای خبره آتش‌نشانی در کوه صفه به منظور نظارت بر حوادث احتمالی و رسیدگی به آسیب‌دیدگان، استفاده از ابزارهای پیشرفته برای پیشگیری از حوادث و مقابله با آنها، ارائه تذکرات و راهنمایی‌های لازم در مجموعه باغ فدک برای مسافران چادرخواب و استفاده از وسایلی مانند ترموسنج‌ها برای ارزیابی وضعیت چادرها و کنترل و نظارت بر مدارس اصفهان و رفع خطر از آنها از جمله اقدامات این کمیته برای آسایش مسافران نوروزی بود.

در همین  رابطه روزانه به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کپسول گاز از چادرهای مسافران خارج شد، و در مجموع می‌توان گفت نوروز امسال بروز حوادث در باغ فدک به حداقل رسید و تقریبا نزدیک به صفر درصد بود.

**فضای متفاوت و شاداب اصفهان در نوروز ۹۶

اما یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در نوروز امسال حال و هوای شهر اصفهان را به کلی متفاوت کرد و فضایی کاملا بهاری و شاداب به شهر بخشید، فضاسازی و زیباسازی خاص شهر با محوریت سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بود که این فعالیت‌ها بازتاب بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مختلف داشت و با واکنش‌های مثبت بسیاری از مردم و مسئولان در سراسر کشور مواجه شد.

مهم‌ترین فضاسازی شهر در نوروز امسال که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، نصب ۳۰۰ دوچرخه گل‌آرایی شده در خیابان‌ها، چهارراه‌ها، معابر و پارک‌ها بود و در واقع تِم شهر اصفهان در نوروز دوچرخه‌های گل‌آرایی شده بود.

این دوچرخه‌ها با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گل‌آرایی شد و شهر را نونوار کرد تا بار دیگر فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان را که به شهر دوچرخه‌ها معروف است در دیدگاه مسافران و شهروندان زنده کند.

همچنین اجرای نورنمای سه بعدی روی پل خواجو نیز با استقبال بسیار خوب مسافران و همشهریان مواجه شد و هرشب حدود ۱۰ هزار نفر برای تماشای این اقدام خلاقانه در اطراف پل خواجو حاضر می‌شدند و تصاویر این رویداد در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شد.

دیوارنگاره‌های شهری نیز اقدام دیگر شهرداری برای ایام نوروز بود که بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ متر در ارتفاع پایین توسط دانشجویان دانشگاه هنر صورت گرفت و همچنین حدود ۳ هزار متر مربع نیز دیوارنگاره در ارتفاع بلند در شهر اجرا شد که استقبال مسافران و همشهریان را به همراه داشت.

همچنین ایجاد تونل نور در خیابان بهشتی‌نژاد از دیگر پروژه‌های مهم برای زیباسازی شهر اصفهان بود که فضای بسیار جذابی را در اختیار شهروندان و همشهریان قرار داد و به ویژه در شب محلی برای عکاسی و سلفی‌ گرفتن مردم شد و تصاویرش در کانال‌ها و گروه‌ها و صفحات اینستاگرام نیز به صورت گسترده منتشر شد.

همچنین ۴۰ نورنگاره دیدنی در نقاط مختلف شهر تعبیه شد و ۲۰ طاقچه شامل طاقچه‌های معروف به طاقچه شهدا و طاقچه‌های صنایع دستی در دیواره‌های مرتفع شهر نصب شد تا میزبانی متفاوت اصفهان بیشتر بهچشم آید.

**ایجاد باغچه‌های گل در بیش از ۱۵۰ نقطه پرتردد شهر

اصفهان در ایام نوروز نمایشگاهی از گل‌های مختلف بود و امسال هم سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با ایجاد باغچه‌های گل در ۱۵۰ نقطه پرتردد شهر فضای مفرح و مناسبی را برای شهروندان و گردشگران فراهم آورد.

از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در این زمینه ایجاد تراریوم‌های زیبا با طراحی‌های منحصر به فرد و ویژه بود که در طراحی و نوع انتخاب گیاهان این تراریوم‌ها، به مسئله کم‌آبی توجه ویژه‌ای شد و گیاهان کم‌آبی همچون کاکتوس در آنها مورد استفاده قرار گرفت و فضای جالب توجهی ایجاد کرد.

گل‌آرایی‌های ویژه در مکان‌هایی مانند باغ فدک، باغ غدیر، کوه صفه و … همچنین گل‌آرایی ویژه در میدان ورودی باغ گلدسته با نماد اصفهان شهر جهانی خلاق و اصفهان ۱۴۰۰ از جمله برخی این اقدامات بود.

**بازدید ۴۳۰ هزار نفر از امکانات تفریحی-گردشگری ناژوان

یکی از نقاط دیدنی و تفرجگاهی شهر اصفهان منطقه دیدنی ناژوان است که با فعالیت شهرداری اصفهان طی سال‌های متمادی به ویژه در دو سال اخیر امکانات و تجهیزات تفریحی فراوانی در این مجموعه اضافه شده است.

از روزهای ابتدایی فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تا روز ۱۳ فروردین ماه حدود ۴۳۰هزار نفر از امکانات گردشگری- تفریحی مجموعه ناژوان بازدید کرده‌اند.

در این بازه زمانی همچنین حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گردشگر اصفهانی و مسافر نوروزی از فضای پارک جنگلی ناژوان بهره برده‌اند.

تمام مجموعه‌های گردشگری ناژوان از جمله آکواریوم بزرگ اصفهان، باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، شهربازی، تله سیژ و جاده سلامت در ایام نوروز مورد استقبال مسافران و شهروندان قرار گرفت.

**اینجا همه بیدارند!

مجموعه قبرستان تخت فولاد با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده‌رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی–جنوبیشهرواقع شده که به دلیل وسعت، کثرت مشاهیر مدفون در آن و وجود ابنیه ارزشمند تاریخی یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود.

در این راستا سالانه گردشگران زیادی از این مجموعه تاریخی و مذهبی بازدید می‌کنند بر این اساس در ایام نوروز ۱۱ ایستگاه برای ثبت‌نام گردشگران جهت شرکت در تورهای گردشگری تخت فولاد فعال شد و در مجموع ۶۵ هزار و ۷۰۰ نفر از طریق تورهای گردشگری از مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد بازدید کرده‌اند و به طور کلی در ایام نوروز ۶۰۰هزار زائر از فضای معنوی گلستان شهدا و تخت فولاد بهره‌مند شده‌اند.

**چوگان در میدان امام زنده شد

اصفهان از گذشته‌های دور مهد چوگان دنیا بوده است، همچنین میدان امام خمینی (ره) تنها زمین استاندارد چوگان دنیا است که تمام زمین‌های چوگان در جهان از روی این زمین الگوبرداری شده است.

برگزاری بازی نمادین چوگان در ایام نوروز که با همکاری و کمک شهردار اصفهان در میدان نقش جهان صورت گرفت علاوه بر معرفی این بازی ملی به میهمانان و شهروندان زیبایی‌های این میدان را دوچندان کرد.

همچنین در روز پایانی این مسابقات به پاس قدردانی از شهردار اصفهان که نقش موثری در اجرای این برنامه در میدان امام خمینی (ره) داشت هدیه ویژه‌ای به شهردار اصفهان اهدا شد.

رئیس فدراسیون چوگان کشور در خصوص هدیه ویژه فدراسیون چوگان به شهردار اصفهان بیان داشت: یکی از افرادی که در برپایی بازی نمادین چوگان در اصفهان کمک بسیاری به فدراسیون چوگان انجام داد شهردار اصفهان بود، اقدامات شهردار اصفهان باعث ایجاد انگیزه در چوگان‌بازان شد و امیدوارم با حمایت‌های جمالی‌نژاد بازی‌های بیشتری در اصفهان برگزار شود.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: زنده کردن چوگان علاوه بر تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری اصفهان، موجب بازگشت به هویت گذشته خواهد شد.

مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری اصفهان بستر لازم برای توسعه چوگان را فراهم می‌کند، ادامه داد: این برنامه نه تنها می‌تواند به زنده کردن یکی از میراث‌های کهن ما کمک کند، بلکه می‌تواند موجب افزایش میانگین ماندگاری مسافر در شهر اصفهان، تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری و جذابیت بیشتر اصفهان برای جهانگردان شود.

وی با اشاره به تاکیدات و نگاه ویژه رهبر انقلاب به ورزش چوگان افزود: علیرغم نگاه ارزشمند رهبر معظم انقلاب به این ورزش، متأسفانه ورزش چوگان به نام کشور دیگری ثبت شده است بنابراین تلاش داریم نوعی از این بازی که در ایران انجام می‌شود را به نام کشورمان به ثبت برسانیم.

**کنترل ترافیک شهر و رضایت حداکثری همشهریان و مسافران

اما یکی از ویژگی‌های مهم شهر اصفهان در ایام نوروز با وجود حضور پرتعداد مسافران نوروزی، ترافیک تحت کنترل و روان خیابان‌های شهر در این ایام بود که با مدیریت صحیح صورت گرفته رضایت شهروندان و گردشگران را رقم زد.

این مهم با در نظر گرفتن چهار رویکرد و برنامه اصلی محقق شد که مهم‌ترین آن ساماندهی میدان امام حسین و معابر اطراف آن بود که کمک فراوانی به کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر کرد و پس از سال‌ها شاهد عبور و مرور روان خودروها در مسیرهای منتهی به این میدان بودیم.

همکاری ویژه با نیروی انتظامی و پلیس راهور نیز رویکرد دیگر شهرداری بود که با تعاملی خوب سبب کاهش بار ترافیکی در شهر شد.

همچنین ساماندهی معابر و خیابان‌ها با حجم بالای آسفالت‌ریزی و روکش به همراه خط‌کشی خیابان‌ها، رویکرد دیگر شهرداری بود که تاثیر به‌سزایی در کاهش ترافیک شهر داشت و عبور و مرور را برای مسافران و شهروندان آسان‌تر کرد.

ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و استقرار تاکسی‌ها متعدد در ۱۵ ایستگاه جاذب سفر و اتوبوس‌های شهری برای جا‌به‌جایی سریع و آسان مسافران نیز دیگر رویکرد شهرداری اصفهان برای کاهش ترافیک نوروزی شهر بود که کمک زیادی به روان شدن ترافیک در ایام نوروز کرد.

**اجرای ویژه برنامه‌های ورزش‌محور در شهر اصفهان

ویژه برنامه‌های عیدانه سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز با رویکرد فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در ایام نوروز در مکان‌هایی مانند زورخانه علی‌قلی آقا، باغ فدک، مجموعه تخت فولاد، میدان امام علی (ع) و پارک کوهستانی صفه یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری اصفهان بود که مسافران و شهروندان اصفهان توانستند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

اجرا و نمایش حرکات ورزشی در رشته‌های تکواندو و ووشو، اجرای برنامه‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و همچنین برگزاری بازی‌های رایانه‌ای از جمله اقداماتی است که در این ایام صورت گرفته است.

این برنامه‌ها از دوم تا دهم فروردین در کوه صفه، میدان امام علی (ع)، زورخانه‌های کوجان و علی‌قلی آقا و مجموعه تکیه شهدا با حضور پررنگ مسافران برگزار شده است.

همچنین ویژه برنامه‌های کوه صفه با استقبال بیش از ۳هزار و ۵۰۰ نفر در هر شب و برنامه‌های میدان امام علی (ع) نیز با استقبال روزانه ۴۰۰ بازدید‌کننده در ایام نوروز مواجه شده است.

**خانواده شهدا و هنرمندان در اولویت دیدوبازدیدهای مسئولان شهری

همچنین در ایام نوروز شهردار اصفهان به همراه رئیس و اعضای شورای شهر فرصت را برای دید و بازدید‌های نوروزی با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین هنرمندان و چهره‌های ماندگار شهر اصفهان مهیا دیدند تا از برکت شهدا در این ایام نیز استفاده کنند و از فعالیت هنرمندان در عرصه دانش، هنر و فرهنگ تجلیل به عمل آورند.

شهردار اصفهان در این دیدارها هنرمندان اصفهان را مانند چراغی روشن دانست که راهگشای مردم و مسئولان بوده و شهر به وجود آنان افتخار می‌کند.

**استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی متفاوت

اما کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری اصفهان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مسافران نوروزی در این ایام بود و در بخش‌های مختلف تلاش مجموعه شهرداری اصفهان را به اطلاع عموم می‌رساند.

بر این اساس مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مسافران بوده و حدود ۲۲ هزار نفر تا روز ۱۳ فروردین با این سامانه تماس گرفتند و اپراتورهای این مرکز به دو زبان فارسی و انگلیسی پاسخگوی میهمانان داخلی و خارجی اصفهان بوده‌اند.

همچنین حضور در شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام و صفحات پرمخاطب کشوری این برنامه‌ها، حضور در شبکه‌های مختلف ملی همچون مستند، خبر و همچنین زیرنویس‌های مختلف از بخش‌های و شبکه‌های مختلف تلویزیونی از دیگر برنامه‌های مهم این کمیته بوده است.

استقرار ۴۱ کیوسک اطلاع‌رسانی برای پاسخگویی حضوری به مسافران نوروزی و همچنین فضاسازی‌های شهر و تبلیغات شهری و نصب بنرها و لمپوست‌های اطلاع‌رسانی نیز از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کمیته اطلاع‌رسانی برای پاسخگویی به میهمانان و مسافران نوروزی اصفهان بوده است.

معرفی اصفهان و ظرفیت‌های مختلف گردشگری و تاریخی آن در ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های مختلف صدا و سیما و پخش ویژه برنامه اینجا اصفهان از شبکه اصفهان نیز در راستای معرفی هرچه بیشتر نصف جهان به مردم کشور در این ایام صورت گرفت.

بخش‌های مختلف در شهرداری اصفهان در این ایام دست به دست هم دادند تا نوروزی متفاوت و خاطره‌انگیز برای میهمانان نوروزی شهر رقم بزنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا