پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استقبال بی نظیر از نورپردازی پل خواجو/ کتابت نام امام هادی(ع) توسط ۲۵ نفر از هنرمندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی سلطان آقایی در نشست خبری که تحت عنوان میزبانی متفاوت اصفهان در نوروز ۹۶ برگزار شد، اظهار کرد: در سال های گذشته اجرای برنامه های فرهنگی و تفریحی محدود به کمپ هایی می شد که مسافران در آنها حضور داشتند اما در سه سال اخیر این اتفاق به اجرای ۸۰ عنوان برنامه و ۱ هزار و ۲۷۰ اجرای برنامه در ایام نوروز در سطح شهر اصفهان رسید تا اتفاقات فرهنگی و تفریحی با هدف پوشش دهی هم به شهروندان و هم به مسافران انجام گیرد.
وی با بیان اینکه ۴۶۵ هزار نفر در برنامه های فرهنگی تفریحی شهرداری حضور داشتند گفت: جشن های عیدانه در ایام نوروز در نقاط مختلف شهر به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) از ۲ فروردین آغاز و تا ۱۰ فروردین ماه به مناسبت میلاد امام محمد باقر(ع)  ادامه داشت.
سلطان آقایی با بیان اینکه در این ایام بیش از ۶۰ جشن شادمانه در سطح شهر برگزار شد، افزود: حداقل در برخی از این جشن ها ۶۰۰ نفر و در برخی دیگر از جشن های شادمانه نیز ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده بودند.
مسئول کمیته فرهنگی، تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: در ایام نوروز، نورپردازی ۳ بعدی پل خواجو با سه اجرای ۱۰ دقیقه ای با استقبال بی نظیر ۱۰ هزار نفری شهروندان و مسافران نوروزی روبه رو شد که حتی مشکلاتی را نیز برای شهر ایجاد کرد که البته با تمهیدات لازم این مشکلات برطرف شد.
وی با اشاره به دیگر برنامه های بهار ۹۶ گفت: بیش از ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر برای شناخت مشاهیر و علما در تخت فولاد شرکت کرده بودند.
سلطان آقایی با اشاره به اجرای تئاتر طنز در ایام نوروز گفت: طنز فاخر اصفهان با حضور آقا رشید پس از ۲۳ سال، اولین برنامه خود را در نوروز سال جاری کلید زد که با استقبال شدید شهروندان رو به رو شد که ادامه نیز خواهد داشت.
مسئول کمیته فرهنگی، تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان عنوان کرد: موزه عصارخانه شاهی در ایام نوروز  برنامه های نمایشگاهی و موسیقی سنتی شادی را اجرا کرد که با استقبال ویژه شهروندان و مسافران روبرو شد.
وی از دیگر برنامه های شاد و مهیج ایام نوروز را بازی چوگان دانست و خاطرنشان کرد: در زمان های گذشته محل بازی چوگان میدان امام (ره) بود از همین رو این بازی که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری نیز هست به مدت ۵ روز به صورت نمادین در میدان امام (ره) اجرا شد.
سلطان آقایی گفت: غرفه های فرهنگی و صنایع دستی و غرفه تفریحی کودکان  در باغ غدیر، صفه ، فدک و ناژوان دایر شد.
وی با بیان اینکه اتوبوس های شادمانه در سطح شهر برنامه های شاد و مفرحی را در سطح شهر برای شهروندان و مسافران اجرا کرده بودند، گفت: همچنین اتوبوس های سینما آپارات و کتابخانه اتوبوس در ایام نوروز در سطح شهر مستقر شده بودند که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت. همچنین عمده مساجد در ایام نوروز در اصفهان بر خلاف سایر شهرهای کشور در ایام نوروز برای استفاده مسافران از صبح تا شب باز بود.
مسئول کمیته فرهنگی، تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۶ تور گردشگری برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود، اضافه کرد: تورهای گردشگری نیز با هدف کاهش ترافیک و مدیریت سفر مسافر اجرا شد و  گردشگران که در این تور شرکت کردند توانستند از ۴ الی ۵ مکان دیدنی شهر بازدید کنند.
سلطان آقایی با بیان اینکه در روز شهادت امام هادی(ع) برنامه ای ویژه در باغ غدیر اجرا شد، ادامه داد: کتابت نام حضرت امام هادی (ع) توسط ۲۵ نفر هنرمندان خلق شد که در یک برنامه ویژه از این طرح رونمایی می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا