شهر و جامعهعناوین اخبار

رضایتمندی مسافران نوروزی از میزبانی متفاوت شهر اصفهان/ برنامه «هرهفته چند افتتاح» ۲ بار در هفته برگزار می شود

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای  شهرداری اصفهان ،هادی نباتی نژاد در برنامه “اینجا اصفهان” اظهار کرد: برنامه ریزی ها برای ارائه بهترین خدمات به گردشگران در قالب ستاد تسهیلات سفر ۴ ماه قبل از نوروز انجام شد.
وی افزود: در سال جاری کمیته اطلاع رسانی برنامه های خلاق و جدیدی را نسبت به سال گذشته برای پذیرایی از میهمانان نوروزی پیش بینی کرد و در همین راستا شعار سال جاری «اصفهانی متفاوت» انتخاب شد.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه در نوروز ۹۶ شهر بسیار شاداب و سرزنده بود، گفت: در سال جاری شهروندان و مسافران نوروزی نیز فعالیت متفاوت و بی نظیری را در بخش های مختلف ستاد نوروزی، زیباسازی شهر، برنامه های تفریحی و خدمات رسانی به خصوص در باغ فدک شاهد بودند در همین راستا مسئولیت کمیته اطلاع رسانی سنگین تر شد چرا که باید خدمات متنوع را در سطح کشور و شهر اطلاع رسانی می کرد.
نباتی نژاد با اشاره به اینکه برنامه های شاد و تفریحی فراوانی برای به وجودن آوردن فضایی شاد در شهر برگزار شد، عنوان کرد: تئاتر طنز آقا رشید، بازی چوگان، برنامه نور نمای ۳ بعدی پل خواجو و… در گوشه گوشه شهر اجرا شد.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه حضور شهروندان در برنامه های تفریحی و فرهنگی ایام نوروز نشان دهنده این است که شهر به اجرای این برنامه ها نیاز دارد، اظهارکرد: از همین رو در سال ۹۶ برنامه های فرهنگی – تفریحی متنوعی برای نشاط شهروندان در شهر برگزار می شود.
وی ادامه داد: در نوروز سال جاری توسط معاونت پژوهش یک تیم نظر سنجی تعیین شد که از نخبگان، شهروندان و گردشگران نظرسنجی های لازم را انجام دهند که در نهایت مشکلات و پیشنهادات آنان به شهرداری ارسال شد تا برای رفع مشکلات نیز پیش بینی های لازم انجام شود.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهارکرد: طبق نظر سنجی ها مسافران از میزبانی متفاوت نوروز سال جاری بسیار رضایت داشته اند.
نباتی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ایام نوروز برنامه تلویزیونی “اینجا اصفهان”  هرشب در ساعت ۲۱ از طریق صدا و سیما پخش شد، گفت: خبرگزاری ایمنا نیز در ایام نوروز نیز هر روز تصاویر زیبایی از شهر و گردشگران به نمایش عموم گذاشت همچنین در فضاهای مجازی و کانال های معتبر نیز تصاویر زیبایی از نصف جهان به تصویر کشانده شد.
وی اضافه کرد: بنرهایی برای اطلاع رسانی به میهمانان نوروزی نیز در ایام نوروز نصب شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه گردشگران می توانستند با سامانه ۱۳۷  تماس حاصل کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایند، ادامه داد: از همین رو سامانه ۱۳۷ در بروشورهای ستادهای هدایت، نقشه ها و مکان هایی که گردشگران حضور داشتند، ثبت گردید.
نباتی نژاد با بیان اینکه در مجموعه سامانه ۱۳۷، ۳۰ نفر نیرو به صورت شبانه روزی نیز خدمات لازم را به مسافران و شهروندان ارائه می دادند، گفت: در ایام نوروز از طریق سامانه ۱۳۷ نیز حدود ۵۵ هزار دقیقه با گردشگران صبحت شده است.
وی با تاکید بر اینکه اصفهان شهر گردشگری است از همین رو باید اطلاع رسانی ها به زبان های مختلف باشد، افزود: در همین راستا در مجموعه سامانه ۱۳۷ نیز کارشناسانی که مسلط به زبان انگلیسی و عربی بودند حضور داشتند تا توریست ها و راهنمایان گردشگران از این طریق بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ در سال های گذشته در کشور و شهرهای مختلف فعال و به مشکلات شهری نیز توجه دارد از این رو شهروندان برای در میان گذاشتن مشکلات شهری خود می توانند با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل نمایند، عنوان کرد: با افزایش کارشناسان سامانه ۱۳۷ سعی کردیم تا اعتماد را در بین شهروندان افزایش دهیم.
نباتی نژاد با تاکید براینکه در اواسط سال گذشته در نظر گرفته شد تا کارکردهای سامانه ۱۳۷ افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در این راستا شهروندان برای اطلاعات بیشتر از مراکز تفریحی، ساعت فعالیت بازارهای روز کوثر می توانند با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهارکرد: از ۲ سال گذشته در مجموعه روابط عمومی از ابزارهای جدیدی در حوزه اطلاع رسانی استفاده کردیم، از این رو با مشاوره های متعددی که با کارشناسان انجام شد در نظر گرفتیم تا از شبکه های اجتماعی و رسانه ها برای ارتباط بیشتر با شهروندان بیشتر استفاده کنیم.
نباتی نژاد گفت: در همین راستا شبکه کانال اطلاع رسانی شهر در شبکه های اجتماعی راه اندازی شد و روزانه تمام فعالیت بخش های مختلف شهرداری در شبکه های اجتماعی پوشش داده می شود همچنین شهرداری نیز یک خبرگزاری با مجوز رسمی و درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه بین شهرداری و صدا و سیمای اصفهان و شبکه های ملی برای اجرای برنامه ها تعامل خوبی برقرار شد، افزود: همچنین در نوروز سال گذشته و سال جاری توانستیم با شبکه های ملی همچون شبکه نسیم ، مستند و شبکه خبر ارتباطات خوبی برقرار کنیم.
وی اضافه کرد: خبر بازگشایی زاینده رود در رسانه ها باعث شد تا در موج دوم مسافرت های نوروزی، گردشگران بسیاری نصف جهان را انتخاب کنند، این مهم نشان می دهد اگر زیبایی های شهر در شبکه های مختلف مطرح شود حضور گردشگران در شهر افزایش می باید.
نباتی نژاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در سال ۹۶ پروژه های متنوعی افتتاح می شود، گفت: بر اساس جلساتی که از اول سال در شورای معاونان و بخش های مختلف شهرداری تشکیل شد پیش بینی گردید که در سال جاری شهر و شهروندان فضای متفاوتی را نظاره کنند.
وی افزود: شهروندان در سال جاری با افتتاح پروژه های عمرانی – فرهنگی و اجرای برنامه های متعدد در شهر، سال متفاوتی را حس می کنند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اضافه کرد: با تاکید شهردار اصفهان از سال گذشته هر هفته چندین پروژه در مناطق مختلف افتتاح می شود.
نباتی نژاد با تاکید بر اینکه در سال جاری نیز هر هفته ۲ بار مراسم افتتاح پروژه برگزار می شود، گفت: در همین راستا هفته آینده ورزشگاهی که برای اولین بار در اصفهان ویژه معلولان احداث شده است و پروژه های سازمان فاوا و فعالیتهای شهر الکترونیک به صورت رسمی افتتاح می شود.
وی ادامه داد: با افتتاح پروژه ها به شهروندان نشان می دهیم که شهرداری به اعتماد آنان احترام می گذارد و همدل آنان است.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اضافه کرد: مجموعه روابط عمومی شهرداری اصفهان وظیفه اطلاع رسانی اجرای برنامه ها را دارد بر این اساس در نظر داریم با برنامه های جدید و خلاقانه، فعالیت های شهری را به اطلاع شهروندان برسانیم.
وی در ادامه با اشاره به هفته نکوداشت اصفهان گفت: برای این ایام برنامه های بسیار شاد و متنوعی برای شهروندان اصفهانی پیش بینی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا