پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اساس رفتار همسران با یکدیگر، باید صمیمیت ، گفتگو و کلمات محبت آمیز باشد

دکتر صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیننددگان برنامه، با ارائه مطالبی در خصوص تاثیر تفاهم و صمیمیت در روابط بین همسران و فرزندان گفت: وجود محبت و صمیمیت بین همسران در رفتار ها و گفتار ایشان علاوه بر تاثیرات مثبت در زندگی زناشویی بر فرزندان نیز تاثیر مثبتی می گذارد.

وی در ادامه افزود: برقرای ارتباط  و یا گفتگوی صمیمی بین همسران اگر با هیجانان مثبت همراه باشد فرزندان نیز این رفتار های محبت آمیز را می آموزند. این در حالی است که روابط و هیجانات منفی و حتی حرکات بدنی ( زبان بدن) اگر با حالات منفی همراه باشد در فرزندان تاثیرات منفی دارد.

دکتر صادقی با اشاره به تاثیر صمیمیت در رفتار همسران گفت: مهمترین گام در تفاهم مطمئن اینست که حتماً صمیمیت، گفتگو و کلمات محبت آمیز در برنامه های زندگی مشترک بین همسران گنجانده شود و از تغییر در زندگی هراسی نداشته باشیم و این باید اساس رفتار همسران با یکدیگر باشد.

دکتر صادقی با تاکید بر اهمیت نقش خانواده در شاد زیستن و تاثیر آن بر فرزندان گفت: تفاهم در روابط زناشویی بسیار مهم است و این تفاهم دارای ابعاد مختلفی است که شامل روابط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی جسمی، جنسی و …. می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به ابعاد مختلف تفاهم گفت: اولین بعد در تفاهم رضایت جسمانی بین همسران است که در اسلام نیز به آراستگی ظاهر بین همسران بسیار تاکید شده است. بعد دوم رضایت از روابط اجتماعی همچون ایجاد روابط سالم و صمیمی بین همسایگان، همکاران، بستگان و خانواده های اصلی است که نقش بسزایی در صمیمیت بین همسران و ایجاد تاثیرات مثبت بر فرزندان دارد.

وی با تاکید بر ایجاد رابطه صمیمی همراه با محبت و احترام با خانواده های اصلی ابراز داشت: وجود رابطه صمیمی به همراه احترام به خانواده های اصلی از سوی همسران به شدت در رضایت مندی بین همسران و فراگیری روابط اجتماعی مثبت بین فرزندان و همچنین شادمانی زندگی خانوادگی اثر گذار است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا