شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری پنجمین دوره جامع تربیت مربی/ موزه هنرهای معاصر میزبان آثار نگارگری “نوروزنامه”

به گزارش سرمایه گستران و به تقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، دبیر طرح رو به دریا با بیان این مطلب گفت: مجموعه فرهنگی دختران رو به دریا به صورت تخصصی به اجرای برنامه برای دختران نوجوان از مقطع ششم تا دهم می‌پردازد.
سید حامد میرهدایتی اظهار داشت: این طرح از سوی دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و مجموعه فرهنگی طرح رو به دریا برنامه ریزی شده است.
وی در مورد طرح دختران رو به دریا افزود: این دوره به‌صورت مداوم و ترمی در طول سال انجام می‌شود و دخترانی که در این طرح شرکت می‌کنند دو روز در هفته با مربیان خود به پیگیری این برنامه‌ها می‌پردازند که برنامه‌ها به‌ صورت اردو، کلاس، بازدید و سخنرانی برای آن‌ها طرح‌ریزی می‌شود.
دبیر طرح رو به دریا در مورد ثبت‌نام پنجمین دوره جامع تربیت مربی نوجوان، تصریح کرد: خواهرانی که علاقه‌مند هستند در این دوره‌ها شرکت کنند تا ۲۵ فروردین مهلت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان esfahanfarhang.ir ثبت‌نام کنند.
میرهدایتی ادامه داد: این دوره‌ها به‌صورت دانش افزایی در اردیبهشت و خرداد ۹۶ برگزار می‌شود و کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند پس از پایان دوره و شرکت در آزمون و مسابقه پایانی در مجموعه فرهنگی رو به دریا مشغول به فعالیت می‌شوند.
وی مربیان را بازوان اصلی این طرح دانست و گفت: معرفت، تربیت و سواد رسانه عناوین اصلی مطالبی است که در این دوره آموزش داده می‌شود، ۳۲ واحد درسی در این دوره آموزش داده می‌شود که طول دوره دو ماه بوده و کلاس‌ها دو روز در هفته برپا خواهد شد.
وی در مورد شرایط حضور در این دوره‌ها خاطرنشان کرد: خواهرانی که بین ۲۲ تا ۳۵ سال داشته و دارای مدرک کارشناسی هستند می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.
گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پنجمین دوره جامع تربیت مربی نوجوان می توانند با شماره ۳۲۳۰۲۰۰۵ (دبیرخانه طرح رو به دریا) تماس حاصل کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان:
** استفاده از نخبگان اصفهانی از رویکردهای مرکز اصفهان‌شناسی در سال ۹۶
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان استفاده از نخبگان اصفهانی را یکی از رویکردهای مرکز اصفهان‌شناسی در سال ۹۶ عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مهرداد کاظمی با اشاره به رویکردهای مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل گفت: رویکرد جامع مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان باید به سمت آموزش مباحث تاریخی، هنر، صنایع و آداب ورسوم اصفهان حرکت کند.
وی با اشاره به برنامه‌های سال ۱۳۹۵ مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل و رویکرد این مرکز در سال جدید افزود: توجه به مباحث معماری و شهرسازی و پرداختن مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل به این دو مقوله حائز اهمیت است که در دو سال اخیر شاهد توجه بیشتر به این دو مبحث بوده ایم.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان جذب نخبگان و گردهمایی آنان در این مرکز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کار که توسط مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل انجام گرفته قابل تقدیر بوده که این امر موجب توجه به آرای نخبگان برای فعالیت‌های محلی می‌شود که در شهرهای خاص این آرا صورت اجرایی به خود می‌گیرد.
کاظمی با اشاره به تشکیل دپارتمان‌‌های مختلف معماری، شهرسازی، فرهنگ عامه و دپارتمان ویژه لهجه اصفهانی، خاطرنشان کرد: جلسه ویژه‌ای به منظور شکل‌گیری تعاملات با رویکرد جدید و تصمیم‌گیری جدی در شهرداری اصفهان تشکیل شده که منتظر فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نظر هستیم.

** ترویج اخلاق و دانش رسانه‌ای” رویکرد کمیته فرهنگ رسانه‌ در سال ۹۶
کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان فعالیت خود در سال جدید را همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی با هدف ترویج اخلاق و دانش رسانه ای آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در دنیایی که رسانه‌ها حاکمان و فرمان روایان تفکرات عمومی هستند، سواد رسانه‌ای مانند سدی است که انسان را در هجوم امواج اطلاعات حفظ می‌کند.
بی‌شک در دوران کنونی نمی‌توان در بی‌اطلاعی به سر برد و این امر کاملاً دور از ذهن به نظر می‌رسد اما کنترل آنچه به‌عنوان اطلاعات چه به‌صورت آگاهانه و چه به‌صورت ناآگاهانه در طول روزهای گران‌بهای عمر در اختیار ما قرار می‌گیرد امری است که توجه به آن می‌تواند زندگی را شیرین‌تر کند.
اشباع رسانه‌ای، مشکلی که باعث سردرگمی ما می‌شود
اشباع رسانه‌ای نیز مشکلی دیگر در دنیای امروز است که در هنگام انتخاب آگاهانه منابع اطلاعاتی ما را سردرگم می‌کند. فهرست طولانی منابع اطلاعاتی، انتخاب را آن‌چنان سخت می‌کند که به دور از همه دوستی‌ها و دشمنی‌ها ضرورت استفاده از منابع و اهمیت و سودمندی منابع اطلاعاتی را نسبت به زمان جستجو و دریافت اطلاعات مطرح می‌شود.
کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، یکی از مراکزی بوده که تلاش می‌کند تا دانش و مهارت مواجهه با رسانه‌ها را به مردم شهر اصفهان آموزش دهد که همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را در سال جدید آغاز کرده است.
دبیر کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سالگرد شهادت شهید آوینی را سر آغاز فعالیت‌های این کمیته اعلام کرد و گفت: کمیته فرهنگ رسانه امسال فعالیت خود را در این روز با تبلیغات شهری آغاز کرد.
غلامرضا رحیمی در مورد برنامه‌های کمیته فرهنگ رسانه در سال جاری اظهار داشت: سیاست‌های کمیته فرهنگ رسانه امسال در سطح نخبگان اجتماعی خواهد بود.
وی در مورد کافه نقد که از موفق‌ترین برنامه‌های این کمیته در سال گذشته بود افزود: این برنامه امسال نیز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برنامه کافه نقد می‌توانند از سه ماهه دوم سال منتظر جلسات کافه نقد باشند.
وی از برپایی برنامه‌های رسانه‌ای در پارک‌های شهر از اردیبهشت ماه خبر داد و ادامه داد: تهیه تولیدات رسانه‌ای مانند سال گذشته ادامه خواهد داشت که از آن جمله رسانه آوا بسته‌های صوتی با موضوع رسانه است که تولید آن حرکت تازه‌ای است و علاقه‌مندان می‌توانند هر هفته در کانال تلگرامی رسانه آوا این تولیدات را با موضوع رسانه دنبال کنند.
دبیر کمیته فرهنگ رسانه به تولیدات تصویری رسانه نما اشاره کرد و بیان داشت: رسانه نما بسته‌های تصویری در حوزه رسانه است که طی سال‌های گذشته توسط کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تولید شده و امسال نیز هر هفته از تولیدات این بخش رونمایی می‌شود.
رحیمی رویکرد کمیته فرهنگ رسانه‌ای را “ترویج اخلاق و دانش رسانه‌ای” دانست و ادامه داد: شعار امسال کمیته فرهنگ رسانه “آگاهی رسانه‌ای زندگی را زیباتر می‌کند” است و تلاش این کمیته برای تحقق هر چه بیشتر این سواد رسانه‌ای در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌ها با محتوا و قوت بیشتر در سال جاری برپا می‌شود و برنامه‌های جدیدی با همکاری دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در حال برنامه‌ریزی است.

** موزه هنرهای معاصر میزبان آثار نگارگری “نوروزنامه
نمایشگاه آثار جمعی از استادان نگارگر اصفهانی با عنوان “نوروزنامه” در محل موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برپا شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در این نمایشگاه بیش از ۳۰ اثر از ۹ هنرمند نگارگر اصفهانی در گالری شماره ۵ موزه هنرهای معاصر اصفهان در معرض دید علاقهمندان قرار گرفته است.
افتتاح این نمایشگاه با سخنرانی کوتاهی از استاد امیرهوشنگ جزی‌زاده همراه بود. این استاد برجسته و با اخلاق نگارگری در این سخنرانی گفت: در حال حاضر و در هنر نگارگری معاصر، هر چه داریم از هنرمندان ۴۰۰ سال پیش مکتب نگارگری اصفهان است.
استاد جزی‌زاده در ادامه از تلاش شهرداری اصفهان و موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برای شناساندن جایگاه نگارگری به شهروندان و گردشگران تشکر کرد و افزود: چنین نمایشگاهی باید برگزار می‌شد و چون استادانی در اصفهان وجود دارند که آثار فاخر آن‌ها کمتر دیده شده است.
در این نمایشگاه آثار نگارگری اساتید برجسته اصفهانی به نمایش گذاشته شده است، آثار حاضر در این نمایشگاه کارهایی از استاد امیرهوشنگ جزی‌زاده، رضا بدرالسماء، رضا فتاحی، جهانگیر شهدادی، زینت سادات امامی، جعفر فتاحی، بهرام طاهری و مهرداد صدری است. این نگارگران همگی پیرو مکتب نگارگری اصفهان هستند و تحت تاثیر این مکتب بوده و در آثار خود از آثار بزرگان این مکتب استفاده کرده‌اند.
این نمایشگاه تا ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۶ در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان واقع در خیابان استانداری مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا