پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای سریع احکام قضائی برای مجرمان خشن/شناسایی ۹۶۰ فقره گواهینامه‌ دارای نمره منفی در اصفهان/تصادف حادثه ای در اصفهان

 “حسن رحیمی”، در دیدار فرمانده انتظامی استان و معاونان این فرماندهی ضمن تقدیر از زحمات نیروهای انتظامی استان در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: سختی های کار پلیس بر کسی پوشیده نیست و همه می دانند ، امنیت و آرامشی که امروز در شهر ها و جاده ها برقرار است نتیجه زحمات و تلاش نیروهای انتظامی است.

این مقام مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی اظهار داشت: سال گذشته تعدادی از نیروهای خدوم نیروی انتظامی استان در اجرای عملیات ها و ماموریت های خود جانشان را فدا کردند که این نشان دهنده روحیه رزمندگی، ایثارگری و شهادت طلبی در بین نیروهای پلیس است و امیدواریم همه بتوانیم رهروان خوبی برای آنان باشیم.

وی با بیان اینکه پلیس از جایگاه بالایی در بین مردم و نظام ما برخوردار است گفت: دستگاه قضائی به راحتی از خون این عزیزان نمی گذرد و عاملان به شهادت رساندن آنان را به سزای اعمال پلیدشان می رساند.

رحیمی از برخورد قاطع و مقتدرانه پلیس استان با مجرمان خشن و باندهای مجرمانه در سال ۹۵ تقدیر کرد و اظهار داشت: قطعاً عدالت در مورد این افراد که باعث به هم ریختن آرامش مردم می شوند اجرا می شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان از رسیدگی سریع به پرونده قضائی مجرمان خشن و نا امن کنندگان جامعه که توسط ماموران پلیس دستگیر می شوند خبر داد و گفت: احکام قضائی این گونه مجرمان در سال جدید با سرعت بیشتری انجام می گیرد تا انشاء الله درس عبرتی برای دیگر مجرمان شوند.

وی به تعامل دستگاه قضائی و مجموعه فرماندهی انتظامی استان اشاره کرد و گفت: با تعامل و همکاری خوبی که بین دستگاه قضائی و پلیس استان وجود دارد انشاء سال ۹۶ نیز مانند سال های گذشته سالی تیره و تاریک برای مجرمان و روشن و امن برای مردم خواهد بود.

**رتبه برتر پلیس اصفهان از نظر سلامت اداری

 رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان از رتبه برتر پلیس استان از نظر سلامت اداری خبر داد.

“تشکری” در دیدار فرمانده انتظامی و معاونان این فرماندهی با وی ضمن تقدیر میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: سختی های کار در نیروی انتظامی قابل مقایسه با هیچ شغلی نیست.

وی از تامین امنیت نوروز و انتخابات به عنوان دو ظیفه سنگین نیروی انتظامی یاد کرد و اظهار داشت: عملکرد پلیس استان در نوروز امسال بسیار خوب بود و امیدواریم وظیفه امنیت انتخابات را نیز به خوبی پشت سر بگذارد.

وی به ارتقای میزان سلامت اداری کارکنان نیروی انتظامی در بسیاری از شاخص ها طی سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده توجه ویژه فرماندهی انتظامی استان به آموزش و آگاه سازی کارکنان خود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال ۹۵ بیشترین کلاس های آموزشی و توجیهی برای نیروهای انتظامی برگزار شده است گفت: برپایی این گونه کلاس ها و دوره ها در کاهش آسیب ها و تهدیدات برای نیروها و مصون سازی آنان و خانواده هایشان تاثیر بسیار شایانی خواهد داشت.

تشکری، با بیان اینکه نیروهای انتظامی برخلاف سایر نیروهای مسلح به دلیل ارتباط بیشتری که با مردم و بدنه جامعه دارند وظایف سنگین تری نیز برعهده آنان است عنوان کرد: این افراد باید مراقب رفتار، اعمال و حرکات خود باشند و اجرای قانون را در عین اقتدار همراه با رأفت و مهربانی انجام دهند.

این مقام مسئول پیشگیری از بروز تخلف را اولویت اول سازمان قضائی نیروهای مسلح استان عنوان کرد و اظهار داشت: بر همین اساس تمامی قضات این سازمان آماده هرگونه و تعامل با همه نیروهای مسلح و از جمله نیروی انتظامی در خصوص آموزش و آگاه سازی نیروها در جهت افزایش رضایت مندی مردم و ارتقای روز افزون عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

**توقیف ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا

 فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در ایستگاه شهید امامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۶۰۰ کیسه مواد عطاری وخوار وبار خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش این محموله های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه سه میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**شناسایی ۹۶۰ فقره گواهینامه‌ دارای نمره منفی در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از شناسایی ۹۶۰ فقره گواهینامه دارای حد نصاب نمره منفی در اصفهان خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در سال ۹۵ تعداد ۹۶۰ راننده متخلف که گواهینامه آنها دارای حد نصاب نمره منفی بود را شناسایی کردند.

وی افزود: صاحبان این گواهینامه ها دارای حد نصاب ۳۰ نمره منفی بودند که طبق ماده‌ هفت قانون رسیدگی به تخلفات اخطارکتبی برای آنها ارسال شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : تعداد ۹۶۰ نفر راننده متخلف برای مدت سه ماه از رانندگی محروم وگواهینامه آنان توقیف شد .

سرهنگ رضایی ادامه داد: گواهینامه رانندگان متخلف پس از سپری شدن مدت محرومیت ، پرداخت جریمه نقدی و سیر مراحل قانونی به آنها بازگردانده می شود.

سرهنگ رضا رضایی در پایان افزود: این رانندگان چنانچه درمدت محرومیت اقدام به رانندگی کنند به منزله رانندگی بدون گواهینامه برای آنها محسوب شده و برابر با مقررات علاوه بر توقیف وسیله نقلیه آنها به مراجع قضائی جهت اجرای مقررات اعم از جریمه و حبس معرفی خواهند شد .

**سارقان ۴۰۰ میلیون ریالی دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۴۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” اظهار داشت: در پی اعلام شکایت هایی به پلیس مبنی بر سرقت داخل خودرو ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ خسروی افزود: کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات پلیسی یکی از سارقان را شناسایی و هنگام سرقت از یک سواری پراید دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: این سارق به سرقت ۴۰۰ میلیون ریال اموال داخل خودرو با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی با اشاره به دستگیری همدست متهم ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس آگاهی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد :سارقان بیشتر خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی و دزدگیر بودند را در محل های کم تردد شناسایی و اقدام به سرقت می کنند که در این زمینه به شهروندان توصیه می شود هنگام ترک خودرو دقت کنند که درب ها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل تاخیری و بازدارنده مجهز کنند.

**تصادف تریلر با سواری سایپا یک کشته برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه سواری سایپا با کامیون کشنده اسکانیا و فوت راننده ۳۳ ساله سایپا خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : ماموران پلیس راه “اردستان-اصفهان” از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا با سواری سایپا در محور اردستان مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سواری سایپا با کامیون اسکانیا به شدت برخورد و متاسفانه راننده ۳۳ ساله آن جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توانانی راننده سایپا در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرده اند.

سرهنگ حسین پورقیصری در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هر موقع احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

**جاهلیت مدرن

اگر چشمانمان را باز کنیم و طور دیگر به این عصر نگاه کنیم ابوجهل ها و ابولهب ها و ابو سفیان های بسیار زیادی را می بینیم که در مسابقه جهل و نادانی از سردمداران جاهلیت قبل از اسلام نیز گوی سبقت را ربودند.

جاهلیت فقط به معنای فقدان علم نیست، جاهلیت به معنای وسیع عبارت است از غبله و حاکمیت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی هر انسانی است.

کمتر کسی را می توان یافت که در مورد جاهلیت اعراب قبل از اسلام حرفی نشنیده باشد.مردم آن زمان آداب و رسومی داشته اند که در آیه های قرآن به آنها اشاره شده است ، پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم نیز می فرمایند : “بعثت بین جاهلیتین الآخر اهما شر من اولاهم” به این معنی که بین دو جاهلیت بر انگیخته شده ام.

امروز ما شاهد جاهلیت نوع دوم می باشیم که به جاهلیت مدرن معروف می باشد. به راستی جاهلیت مدرن چه نوع جاهلیتی می باشد؟ هر چند بین جاهلیت قبل از اسلام و جاهلیت مدرن ویژگی های بسیار زیادی وجود دارد ولی شناخت آنها اهمیت ویژه ای دارد و آشنایی با انها باعث می شود که گرفتار جاهلیت مدرن نشویم.

بیشتر رفتارهایی که باعث جاهلیت قبل از اسلام بود هم مخالف عقل و علم بود و هم مخالف احکام الهی بود و این خود یکی از شاخص هایی است که طبق ان می توان بسیاری از مسائل را سنجید.

خداوند پیامبر صلی علیه و آله وسلم را زمانی فرستاد که مردم در فتنه ها گرفتار شده ،رشته های دین پاره شده و ستون های ایمان و یقین نا پایدار بود .در اصول دین اختلاف داشته و امور مردم پراکنده بود.

راه های دشوار و پناگاهی وجود نداشت ، چراغ هدایت بی نور بود.مردم جاهل شیطان را اطاعت می کردند و به راه های او می رفتند.با دست مردم جاهلیت نشانه های شیطان آشکار و پرچم او برافراشته گردید.

فتنه ها مردم را لگدمال کرده و با سم های محکم خود نابودشان کرده و پا برجا ایستاده بود اما مردم حیران و سرگردان بی خبر و فریب خورده در کنار بهترین خانه (کعبه) و بدترین همسایگان (بت پرستان) زندگی می کردند. خواب آنها بیداری و سرمه چشم آنها اشک بود. در سرزمینی که دانشمندان آن لب فرو بسته و جاهلان عزیز و گرامی بودند.

عمده ترین ویژگی مشترک جاهلیت ها این است که ایمان واقعی به خداوند ندارند. اعراب زمان جاهلیت به دلیل نداشتن علم کافی و پایبند نبودن به دستورات دینی گرفتار برخی اعتقادات و همچنین انجام دادن برخی کارهایی می شدند که تا ابدیت همانند لکه ننگی بر پیشانیشان نقش بسته است مانند زنده بگور کردن دخترانشان و یا بت پرستی و …

اما انسان ها در جامعه امروزی با ادعای علم و دانش و پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی و داشتن هزاران دانشگاه و مراکز معتبر علمی روزبروز در منجلاب گناه و فساد و طغیان و بی بند و باری فرو می روند.

هرچند بشریت امروزی با زدن عینک علم و پیشرفت بر چشمان به ظاهر بینای خویش روز بروز قله های علم و صنعت و تکنولوژی را فتح می کنند و مغرورانه ادعا دارد که همه کاره می باشد ولی بخاطر روی برگرداندن از معنویات و دستورات الهی و فاصله گرفتن از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف که حجت خداوند بر روی زمین می باشد روز به روز گمراه تر می شود و در دره های هولناک جاهلیت مدرن سقوط می کند.

حضرت علی علیه السلام در کتاب زیبای نهج البلاغه گوشه هایی از اوضاع جاهلیت مدرن را این طور بیان می فرمایند روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی و از اسلام جز نامی باقی نخواهد ماند.

مسجد های آنان در آن روزگار آبادان اما از هدایت ویران است. مسجد نشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد بدترین مردم زمین می باشند که کانون هر فتنه و جایگاه هرگونه خطاکاری اند ، هرکس از فتنه بر کنار است اورا به فتنه بازگردانند و هرکس که از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها کشانند.

همچنان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حدیثی طولانی برای سلمان فارسی برخی از ویژگی های جاهلیت مدرن را این طور بازگو می فرمایند:…مردها خودرا شبیه زنان می کنند و زنان خود را شبیه مردان می نمایند.

و زنان سوار بر زین ها می شوند.پس بر آن زنان از امت من لعنت خدا باد.در آن زمان پرده عصمت مردم پاره می شود و حریم عفاف دریده می گردد. معصیت های خدا رایج می گردد.بدان و اشرار بر اختیار و خوبان تسلط پیدا می کنند و دروغ علنا رایج و در بین توده مردم شایع می شود.

لجاج و خودسری و استکبار ظاهر می گردد و نیازمندی و احتیاج همه توده ها را فرا می گیرد. مردم به لباس خود بر یکدیگر مباهات می کنند. باران های فراوان در غیر فصل باران پیدا می شود.اشتغال به لهو و لعب از قبیل بازی کردن با باطل و آلات موسقی را امری پسندیده و نیکو می شمرند.

امر به معروف و نهی از منکر را گذشته از آنکه به جای نمی آورند امر نکوهیده و نا پسند می دانند. زمانه و وضعیت محیط در آن زمان به قدری انحطاط پیدا می کند که مردمان مومن و لا ایمان راستین در آن زمان در بین مردم از تمام افراد امت پست تر و حقیرتر و ذلیل تر خواهند بود. در بین زاهدان و عابدان و در بین علما و نزدیکانشان حس بدبینی و بدخواهی ظهور نموده و پیوسته در صدد عیب جویی و ملامت از یکدیگر بر می آیند…

اگر اعراب زمان جاهلیت بر اساس دلایل پوچ و پیش پا افتاده به جان هم می افتادند انسانهای عصر جاهلیت مدرن نیز تکبر به بهانه های واهی و از سر غرور و تکبر به جان هم می افتند و با استفاده از علم و دانش و صنعت نظامی در یک لحظه چندین هزار انسان بی گناه را به خاک و خون می کشند.

اگر در زمان جاهلیت قبل از اسلام زنان روسری های خود را طوری روی سرشان می گذاشتند که گردن و گردنبند و گوش و گوشواره هایشان پیدا بود در این عصر نیز برخی با ادعای داشتن تمدن و فرهنگ نه تنها با چادر و روسری سرو کاری ندارند بلکه با کمال افتخار به برهنه بودن خود می بالند و فرهنگ برهنگی را ترویج می کنند.

اگر چشمانمان را باز کنیم و طور دیگر به این عصر نگاه کنیم ابوجهل ها و ابولهب ها و ابو سفیان های بسیار زیادی را می بینیم که در مسابقه جهل و نادانی از سردمداران جاهلیت قبل از اسلام نیز گوی سبقت را ربودند.

تنها راه رهایی از جاهلیت مدرن و در امان ماندن از این چنین فتنه هولناکی که امروزه گریبان گیر جامعه بشری شده است را می توان روی آوردن به سوی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان کرد.تا زمانی که بشریت امروز از حجت خدا روی گردان باشد روز به روز بر جهالتش افزوده می شود.

عدم شناخت و معرفت نسبت به امام معصوم یکی از مهمترین عوامل حصول جاهلیت می باسد. اگر کسی امام زمان خود را نشناسد و نتواند با امام زمان خویش پیوند و رابطه داشته باشد به جاهلیت مبتلا می شود و زندگی جاهلانه ای دارد. وقتی که زندگی یک شخص جاهلانه شد مرگ او نیز مرگ جاهلی است چرا که ثمره و میوه زندگی جاهلانه مرگ جاهلی می باشد.

اما اگر کسی پیوند معنوی با اهل بیت داشته باشد و در هر دورانی که زندگی می کند امام زمان خودش را به خوبی بشناسد و این نکته اعتقاد داشته باشد که حضرت بر تمامی اعمال و گفتارش آگاهی و احاطه دارد از اعمال و رفتارهای جاهلانه گریزان می باشد.

پس هرکسی در هر دورانی زندگی می کند برای اینکه از جاهلیت و زندگی جاهلانه رهایی پیدا کند ناچار است که به اهل بیت رجوع کند.

نتیجه

باتوجه به بخشی از از آیه ۳۳ سوره احزاب که می فرماید: (لا تبر جن تبرج الجاهلیه الاولی) و همچون جاهلیت نخستین در بین مردم ظاهر نشوید. برخی از مفسرین این نکته را بیان کرده اند که جاهلیتی در آینده رخ خواهد داد که به مراتب سخت تر از جاهلیت قبل از اسلام می باشد.

تنها عاملی که انسان را از این جهل ونادانی نجات می بخشد و تنها راه سعادت بشری است همان یاد خداست همانطور که قرآن می فرماید(الا بذکر الله تطمِن القلوب): همانا با یاد خدا دلها آرام می گیرد.

به امید جامعه ای سالم و به دور از هرگونه جهل و نادانی در سرزمین امام زمان(عج)

گردآوری توسط معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا