عناوین اخبار

گلکسی اس با تقاضای بیش از اندازه روبرو شده است

پایگاه خبری سرمایه گستران-با شروع پیش‌فروش پرچمداران جدید سامسونگ در بازارهای مختلف، میزان تقاضا برای دو گوشیGalaxy S8 و +Galaxy S8 فراتر از آمار پیش‌خرید گلکسی اس ۷ و اس ۷۷ اج است کهه ماه مارس سال گذشته معرفی شدند.

بعد از مشکلاتی که برای فبلت جذاب سامسونگ پیش آمد، بسیاری منتظر بودند ببینند این غول کره‌ای چگونه قصد دارد خاطره‌ی تلخ گلکسی نوت ۷ را از ذهن کاربران پاک کند. حال به نظر می‌رسد این انتظار با معرفی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس محقق شده است.

دی‌جِی کو، مدیر بخش موبایل سامسونگ در کنفرانس خبری این کمپانی کره‌ای که امروز در کره‌جنوبی برگزار شد، اعلام کرد رکورد پیش‌خرید گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بسیار زیاد بوده است و توانسته آمار پیش‌فروش نسل قبلی پرچمداران سامسونگ را پشت سر بگذارد.

یکی از سخنگویان سامسونگ نیز ادعای کو را تایید کرده؛ ولی به آمار دقیق میزان پیش‌خرید پرچمداران جدید این کمپانی اشاره‌ای نکرده است. با این وجود میزان پیش‌خرید گلکسی اس ۸ و اس پلاس در کره‌جنوبی، ۷۲۸ هزار دستگاه اعلام شده است.

کیرانجت کائور، مدیر تحقیقات بخش دستگاه‌های موسسه IDC در آسیا و اقیانوسیه گفته است:

اخباری که در حال حاضر از گلکسی اس ۸ به گوشی می‌رسد بسیار مثبت است؛ گرچه باید منتظر باشیم و ببینیم این پیش‌خرید‌ها به چه میزان به فروش تبدیل می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به توقف تولید و عرضه‌ی گلکسی نوت ۷، حالا تقاضا برای محصولاتی از سامسونگ با نمایشگر بزرگتر بالا رفته است و سری گلکسی اس ۸ به خوبی می‌توانند به این تقاضا پاسخ دهند.

 قرار است گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از روز ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) وارد بازار آمریکا و دیگر بازارهای جهانی شود. از آنجایی که این دو گوشی، اولین محصولات مهم سامسونگ بعد از گلکسی نوت ۷ هستند، به شدت زیر ذره‌بین خواهند بود.

با توجه به اینکه انفجار باتری گلکسی نوت ۷ باعث شد سامسونگ مورد هدف شدیدترین انتقادات قرار بگیرد، کو اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰  هزار باتری گلکسی اس ۸ مورد بررسی قرار گرفته تا دیگر مشکل قبلی تکرار نشود.

البته با ورود گلکسی اس ۸ به بازار، اخبار و حواشی مختلفی پیرامون این محصول به گوش می‌رسد. روز سه‌شنبه سامسونگ اعلام کرد روز ۲۱  آوریل، همزمان با عرضه‌ی پرچمداران سامسونگ در بازار آمریکا، دستیار صوتی این کمپانی موسوم به بیکسبی همراه با گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاسش عرضه نخواهد شد. اما در آینده امکان استفاده از این دستیار صوتی فراهم می‌شود.

در گزارش‌ها آمده است نسخه‌ی انگلیسی بیکسبی در تشخیص صدا مشکلاتی دارد. به گفته سامسونگ دیگر قابلیت‌های بیکسبی مانند Vision، Home و Reminder همزمان با عرضه‌ی جهانی گلکسی اس ۸ در دسترس خواهد بود.

به نظر می‌رسد بعد از مشکلات پیش آمده، حالا شرایط مالی خوبی انتظار سامسونگ را می‌کشد. هفته‌ی پیش اعلام شد که سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ میلادی ۸.۸ میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش دارد و کمک بزرگی به رشد تجارت‌های این غول کره‌ای خواهد کرد. بعد از توقف تولید گلکسی نوت ۷، میزان سود سامسونگ در سه ماهه‌ی سوم سال گذشته ۲.۳ میلیارد دلار کاهش یافته بود.

کائور گفته است که سامسونگ به خوبی آماده‌ی پاسخ درخور به میزان تقاضای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس است و با افزایش حجم تولید نمایشگرهای منحنی خود سعی می‌کند مشکلات کمبود موجودی در زمان عرضه را جبران کند. به نظر می‌رسد سامسونگ با دو پرچمدار جدید خود که مشخصات بسیار مشابهی دارند، به خوبی می‌تواند روی بازاریابی و بهبود وضعیت دیگر منابع مورد نیاز این دو گوشی تمرکز کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا