اقتصادیخودرووقطعه سازی

معرفی هیوندای سوناتا ۲۰۱۸

پایگاه خبری سرمایه گستران-اگر به نسل‌های سوناتا دقت کنید به نکته جالبی می‌رسید؛ هیوندای همیشه ۳ تا ۴ سال بعد از معرفی نسل‌های سوناتا، فیس‌لیفت آن‌ها را هم به بازار می‌فرستاد. اما در زندگی ۳۲ ساله سوناتا سابقه نداشت که تنها ۲ سال بعد از معرفی نسل جدید، فیس‌لیفت آن با ظاهری کاملا متفاوت معرفی شود ولی حالا این اتفاق افتاده! سوناتا ۲۰۱۸ از راه رسید.

نسل هفتم سوناتا سال ۲۰۱۵ معرفی شد. سوناتا LF ظاهر معقول‌تری نسبت به گذشته داشت چراکه با زبان جدید Fluidic Sculpture 2.0 طراحی شده بود. کابین خودرو نیز با الهام از هیوندای جنسیس ۲۰۱۵ شکل گرفته بود. به لطف این‌دو ویژگی خوب، سوناتا LF در همین زمان اندک به موفقیت بزرگی رسید و هرچند در کره جنوبی فروش خوبی نداشت اما آمریکایی‌ها خیلی خوب از آن استقبال کردند طوریکه در همان سال ۲۰۱۵ مجموع فروش هیوندای در آمریکا (از سال ۱۹۸۶) از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشت.

در موفقیت بزرگ سال ۲۰۱۵ هیوندای، سهم سوناتا بیشتر از بقیه است؛ این خودرو در همان سال با مجموع فروش ۲٫۴۹ میلیون دستگا،ه پرفروش‌ترین محصول تاریخ هیوندای در آمریکا لقب گرفت. به فاصله اندکی بعد از سوناتا، النترا قرار داشت و با فروش ۲٫۴۸ میلیون دستگاهی، دومین هیوندای پرفروش بازار آمریکا شد. اما هیوندای علی‌رغم این موفقیت عالی، دوباره سیاست تغییر چهره محصولاتش را پیش گرفته است؛ درحالیکه تصور می‌کردیم سوناتا LF درحال رسیدن به تکامل طراحی است اما آمدن فیس‌لیفت جدیدش همه پیش‌بینی‌ها را خراب کرد!

سوناتا ۲۰۱۸ پیرو همان زبان طراحی جدیدی است که در سایر مدل‌های جدید این کمپانی دیده می‌شود؛ همان زبانی که ابتدا با هیوندای i30 مدل ۲۰۱۷ به محصولات هیوندای راه پیدا کرد. جلوپنجره جدیدی که هیوندای به آن Cascading Grille می‌گوید، چراغ‌های جدید جلو و عقب، LEDهای عمودی سپر جلو و لوگوی جدید SONATA که میان چراغ‌های عقب جاخوش کرده، از مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری سوناتا ۲۰۱۸ با سوناتا ۲۰۱۷ است.

مانیتور ۷ اینچی لمسی (۸ اینچی سفارشی)، سیستم چندرسانه‌ای Apple CarPlay و Android Auto، شارژر وایرلس، فرمان چرمی جدید، پورت اضافه USB برای سرنشینان عقب، تریم جدید کابین و همچنین سیستم‌های ایمنی متنوعی مانند هشداردهنده نقطه کور، کمکی ماندن در لاین، نوربالا اتومات، چراغ‌های چرخشی و سیستم‌های پیشگیری از تصادف از ویژگی‌های خوب سوناتا ۲۰۱۸ است.

همانطور که می‌دانید سوناتا تاقبل از این با گیربکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک یا ۷ سرعته دوکلاچه تحویل مشتریانش می‌شد ولی سوناتا ۲۰۱۸ به گیربکس کاملا جدید ۸ سرعته تیپ‌ترونیک مجهز است. با اینکه این فیس‌لیفت ابتدا در کره جنوبی با پیشرانه ۱٫۶ لیتری معرفی شده بود اما حالا پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو و همچنین ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی نیز برای آن قابل سفارش است. اطلاعات بیشتری از این پیشرانه در دسترس نیست. سوناتا ۲۰۱۸ در نیمه دوم ۲۰۱۷ به بازار جهانی می‌آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا