پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۷ استان کشور درگیر سیلاب و آبگرفتگی/ ۴۰ کشته و ۵ مفقودی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان ،سامانه بارشی که از روز (جمعه ۲۱ فروردین) حدود ساعت ۱۰ صبح وارد کشور شده و تاکنون ادامه یافته، خسارت‌های مالی و جانی در استانهای شمال غرب کشور در بر داشته‌ است.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، با اشاره به ۹۷ تیم (۴۴۲ نفر) امدادگر، اعلام کرد: در جریان این حادثه هم اکنون ۴۴ خودرو از مسیر سیلاب رها سازی شده و نیز ۱۱۰ چادر، هزار تخته پتو، ۲۳۰ موکت، ۵۸۰ ست شستشو، ۱۷۵ والور و فانوس، ۲ هزار و ۸۰۰ قوطی کنسرو، ۳ هزار و ۶۰۰ قرص نان، هزار و ۵۸۰ کیلوگرم برنج، و ۷۷۰ کیلوگرم حبوبات در میان سیل زدگان توزیع شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر ، اظهار داشت: در پی حادثه سیلاب و آبگرفتگی در شمال غرب کشور، تاکنون ۴۰ کشته و ۵ مفقودی گزارش شده اند.

وی با اشاره به ۷ استان متاثر در سیلاب (آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، کرمانشاه، قزوین و زنجان)، تصریح کرد: تاکنون به بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر و ۵۲ شهر و روستا امدادرسانی شده و ۴۱۰ تن اسکان اضطراری شدند.

فتحی ادامه داد: امدادرسانی در ۴ استان آذربایجان شرقی و غربی، قزوین و مازندران ادامه دارد.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر گفت: با توجه به هشدارهای ادامه دار هواشناسی، نیروهای امدادی در استان های کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان، استان مرکزی و تهران به حالت آماده باش قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا