شهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان به دوران طلایی پیشرفت در حوزه عمران و فرهنگ نزدیک شده است/ پیگیری زیر ساختهای شهر با بالاترین سرعت ممکن

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد ساعتی پیش در مراسم افتتاح پردیس سینمایی چهارباغ درحضور جمعی از مسئولین و هنرمندان شهر اصفهان با بیان این مطلب گفت: سال جدید همچون سال گذشته با تلاش جهادی مدیران شهری اصفهان همراه است.
وی ادامه داد: وقتی از معماری حاکمیت نوین در شهرها سخن می گوییم، مسئله تحول در حکمرانی شهری مطرح می شود که دارای ۷ شاخصه شهروند مداری، انعطاف پذیری و تاب آوری، کارایی و اثربخشی، شفافیت، مدیریت دانش محور، عدم تمرکز و از همه مهمتر مشارکت مردم و دستگاه ها باهم است که این شاخصه در شهر و استان اصفهان خود را نشان داده است.
وی ارتباط هنرمندان، شهروندان و مدیران شهری و مدیران استانداری را عامل شکل گیری دوران طلایی در شهر اصفهان دانست و تاکید کرد: در سالهای اخیر یک پارادایم از سمت فناوری های سخت به فناوری های نرم داشته ایم و از سمت پروژه های سخت افزاری یه سمت نرم افزاری حرکت کرده ایم. گردشگری، حوزه های دانشی و هنر سه محور توسعه برای استان و شهر اصفهان رقم زده است و در کنار این ها فناوری های سخت شهر اصفهان نیز تعطیل نشده است.
شهردار کلان شهر اصفهان با اشاره به سه پروژه بزرگ شهر اصفهان اظهار داشت: سه پروژه مهم در شهر اصفهان داشتیم، پروژه های محله محور که در طی یک سال و نیم گذشته دو برابر شده اند به سرعت در ۲۰۰ محله و ۱۵ منطقه در حال اجراست و هر هفته شاهد افتتاح یک پروژه و کلنگ زنی جدید هستیم.
وی افزود: یکی از این سه پروژه سالن اجلاس است که احداث آن تا سال ها آرزویی برای مسئولین و مردم شهر اصفهان بود و کلید آن در سال ۱۳۸۹ زده شد. اصفهان نیاز به این سالن اجلاس داشت که با همتی که صورت گرفته در سال جاری سالن اجلاس افتتاح خواهد شد. این سالن بسیار می تواند در ارتقای برنامه های فرهنگی هنری شهر موثر باشد.
جمالی نژاد در مورد دیگر پروژه های شهری اظهار داشت: فاز اول و دوم میدان امام علی(ع) به پایان رسید. فاز اول و دوم قطار شهری که مردم سال ها در انتظار آن بودند افتتاح شد و در کنار خط اصلی راه اندازی سه خط جدید شروع شده است. خط شرقی غربی مترو به سرعت در حال اجراست. ضمن اینکه تقاطع استقلال در ورودی اصفهان اولین بار است که یک درآیگاه با معماری کاملا ایرانی اسلامی در حال ساخت است.
وی با اشاره به دیگر پروژه های بزرگ شهر اصفهان افزود: پردیس بزرگ شرق، که نگرانی زیست محیطی کوه صفه را مرتفع می کند به زودی افتتاح می شود. پردیس هنر برای اولین بار در کشور با مجموعه های مختلف که طی چند ماه آینده افتتاح می شود و نمایشگاه شهر اصفهان در روشن دشت در حال تکمیل است.
شهردار اصفهان با اشاره به روند رو به تکمیل پروژه های عمرانی اصفهان تاکید کرد: این عملکرد نشان می دهد که ما هرگز در حوزه فناوری های سخت کوتاه نیامده ایم. اصفهان شهری هنری و خلاق است و به همین جهت درحال پیگیری زیر ساختهای شهر با بالاترین سرعت ممکن هستیم و توجه خاصی هم به خدمات فرهنگی داریم.
وی در ادامه گفت: در این ساخت و سازها محتوای فکری و ارزشی و اخلاقی هم مد نظر است، زیرا این جنبه از مسئله تامین کننده نیازهای روحی و معنوی شهروندان هستند. اصفهان در سال گذشته باز هم افتخاراتی از جمله شهر خلاق، شهر دوستدار کودک و شهر صنایع دستی را کسب کرد.
مهدی جمالی نژاد درخصوص بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان بیان داشت: با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ جشنواره کودک و نوجوان به اصفهان بازگشت و در تیر ماه برگزار خواهد شد. ایجاد بیش از دهها گذر فرهنگی و افزایش قابل توجه بودجه فرهنگی که با همکاری شورای شهر به ثمر رسید و مشارکت در ساخت پردیس های سینمایی نیز از دیگر اقدامات مهم و موثر در حوزه مسائل فرهنگی است و همه اینها نویدبخش جهش اصفهان بسوی دوران طلایی پیشرفت در عرصه های عمرانی و فرهنگی است.
وی یادآور شد: یقینا اداره شهر بدون حمایت، پشتیبانی، همدلی و همکاری مردم و مسئولین ممکن نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا