پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

** طرح “مسیر آسمان” در مساجد شهر اصفهان اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مدیر فرهنگسرای نوجوان در ارتباط با برگزاری مراسم “مسیر آسمان” گفت: این مراسم همزمان با ایام مبارک اعتکاف با هدف جذب پسران نوجوانی که تازه به تکلیف رسیده و برای اولین بار روزه واجب می‌گیرند در مسجد رحیم خان برگزار شد تا اولین گام در جهت پرورش روحی این نوجوانان باشد.
مریم مزروعی افزود: در این مراسم که برای نخستین بار در شهر اصفهان برگزار می‌شد، بیش از ۵۰۰ نفر از پسرانی که تازه به سن بلوغ رسیده بودند، از بین کلاس‌های هفتم، هشتم و نهم دوره متوسطه ثبت نام کردند. سن تکلیف در پسران مختلف بوده و این اجازه به آن‌ها داده شد تا هرکدام که سال اول روزه گرفتن‌شان و به تعبیر بهتر اولین سال تکلیف‌شان است، شرکت کنند.
وی با اشاره به هدف برگزاری این طرح بیان کرد: این برنامه با هدف آموزش چگونگی تفکر مخصوص نوجوانان پسر برنامه ریزی و اجرا شد تا بتوانند با آموختن روش‌های درست فکر کردن در مسیر درست زندگی گام بردارند.
وی تصریح کرد: نوجوانان در سنی قرار دارند که به علت تشویش‌های ذهنی نمی‌توانند به معنای درست و آنگونه که باید در امور مختلف خود به تفکر بپردازند چراکه ورودی‌های ذهن آن‌ها مختلف و زیاد بوده و قادر به تشخیص و تمیز موضوعات برای درست اندیشیدن به آن‌ها نخواهند بود.
مدیر فرهنگسرای نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه این طرح برای اولین بار در شهر ویژه گروه اول متوسطه برگزار می‌شد، ادامه داد: اعتکاف پسران بدین شکل و برای گروه ۱۱ سال به بالا نخستین باری بود که اجرا می‌شد لیکن برآن شدیم تا پس از مراسم اعتکاف نیز از ظرفیتی که در این چند روز برای نوجوانان به وجود آمده استفاده کنیم و آنان را به حال خود رها نکنیم.
مزروعی خاطرنشان کرد: در همین راستا قرار شد پس از پایان مراسم اعتکاف هرکدام از نوجوانان در قالب گروه‌های ۲۰ الی ۳۰ نفره در مسجد محل خود در تمامی مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان توسط مربیان ادامه آموزش‌ها را دیده و ارتباط با آن‌ها قطع نشود تا معتکفین با این ظرفیت روحی به صورت ناگهانی رها نشوند.

** رهایی از روابط آسیب دیده همسران موضوع نشست “پاتوق خانواده
جلسه دوم فصل سوم نشست های پاتوق خانواده با موضوع “رهایی از روابط آسیب دیده همسران” ۳۰ فروردین ماه در سینما سپاهان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اولین جلسه از فصل سوم سلسله نشست های ماهانه “پاتوق خانواده” بهمن ماه ۹۵ با حضوردکتر سید محسن فاطمی برگزار شد.
برنامه دوم این سلسله نشست ها با محوریت “چه کنیم حال زندگی مشترک‌مان خوب باشد” با حضور دکتر شاهین فرهنگ روانشناس از سوی کمیته فرهنگ خانواده و روابط اجتماعی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده که همراه با اجرای استندآپ کمدی با موضوع”روابط همسران” برگزار خواهد شد.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۱۷ به سالن سینما سپاهان واقع در خیابان چهارباغ پایین مراجعه کنند.
ورود در این نشست برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در ساعات اداری با شماره ۳۲۳۰۲۰۰۶ تماس حاصل کرده و یا به سایت khanevadeh.ir مراجعه کنند.

مشاور امور خانواده:
** علل بروز بی‌وفایی در زندگی‌های زناشویی متفاوت است
یک مشاوره امور خانواده گفت: علل بروز بی‌وفایی در زندگی‌های زناشویی متفاوت است و طی مراحل مختلف ارتباطی که زوج‌ها با یکدیگر برقرار می‌کنند، ممکن است علایم بی‌وفایی و خیانت بروز کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، کارگاه تخصصی ویژه اساتید کانون مادران از سوی بانوسرای آفتاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با هدف تربیت مربیان و استفاده از ظرفیت آنان در کانون‌های فرهنگی محلات برگزار شد.
علی قاسمیان‌‌نژاد، مشاور امور خانواده با حضور در این کارگاه تخصصی پیرامون موضوع “بی‌وفایی همسران” گفت: علل بروز بی‌وفایی در زندگی‌های زناشویی متفاوت است و طی مراحل مختلف ارتباطی که زوج‌ها با یکدیگر برقرار می‌کنند، ممکن است علایم بی‌وفایی و خیانت بروز کند.
وی افزود: به مراجعین خود در ابتدای امر بفهمانید اولین کسی که از رفتارهای ناسالم در نظام خانواده ضرر خواهد کرد، خود اوست و در عین حال اولین نفری که از اصلاح رفتارهای نادرست سود می‌برد نیز خود فرد است. بسیاری از مراجعین تصور می‌کنند اگر رفتار خودشان را اصلاح کنند، به سود طرف مقابل است و سودی برای آن‌ها ندارد.
این مشاور با بیان اینکه در زندگی زناشویی باید خودتان، رابطه طرف مقابل‌تان را تقویت کنید، تصریح کرد: رفتار بی‌وفایی در سه سطح مختلف بروز و ظهور پیدا می‌کند که بررسی نیازها و تجارب فرد اولین مرحله آن است.
وی ادامه داد: نیازها بر اساس دسته‌ بندی‌های مختلف روانشناسان مختلف می‌تواند متفاوت باشد برای نمونه نیاز به استقلال و توانمندی، صمیمیت، ارزش و جسارت داشتن، تفریح و بازیگوشی، پذیرش محدودیت و … از جمله مهم‌ترین‌های آن در زندگی دو نفر با یکدیگر است.
وی اظهار داشت: اکثر استانداردها با واقعیات زندگی یکسان نیستند و قبل از ازدواج در ذهن فرد ساخته می‌شوند که هرکدام مبتنی بر انتظاراتی است که ما در ارتباط با همسرمان توقع داریم و این انتظارات نیز برگرفته از خودآگاه و ناخودآگاه ذهن ماست.
این مشاور با اشاره به انتظارات خودآگاه و ناخودآگاه گفت: هر کدام از این انتظارات به سه بخش مجزا تقسیم می‌‌شود که امور مربوط به نقش زن و مرد در زندگی، تاریخچه زندگی و تعاملات خانوادگی مثلا تفکر مرد سالاری و زن سالاری و مهارت‌های ارتباطی و رفتاری در موقعیت‌های مختلف فردی و اجتماعی است.
قاسمیان نژاد با بیان اینکه انتظارات در زندگی چالش برانگیز است، اظهار داشت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از انتظارات در زندگی مشترک برآورده نخواهد شد هرچند طرفین قبل از ازدواج به یکدیگر قول اجرای ۱۰۰ درصدی بدهند اما به وقوع نخواهد پیوست لیکن اگر با این فرض زندگی مشترک را آغاز کردند دچار چالش‌های جدی خواهند شد و لازم است در این خصوص آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا