پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از شرکت معتکفین در امامزاده ها تااجرای پروژه های عمرانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور آیین معنوی و با شکوه اعتکاف با همکاری آستان مقدس امامزاده شاهرضا علیه السلام واداره اوقاف وامور خیریه شهرستان شهرضا و همچنین با مشارکت اتحادیه انجمن اسلامی در آستان مقدس امامزاده شاهرضا و مسجد سلمان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم معنوی ۳۰۰ نفر دانش آموز شرکت کردند که از این تعداد ۱۴۰ نفر دختر و ۱۶۰ نفر نیز پسر بودند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا ادامه داد: برنامه های فرهنگی برگزار شده در این مراسم معنوی شامل؛ استقبال از معتکفین درشب اول، برپایی مراسم جشن ولادت امام العارفین مولای متقیان حضرت علی علیه السلام، اجرای برنامه شبی با شهدا به همراه روایتگری راویان دفاع مقدس، برگزاری مراسم وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیه همراه با مداحی مداحان اهل البیت(ع) و حلقه های بصیرتی و اعتقادی باحضور مبلغین و همچنین برگزاری مراسم اعمال ام داود بود.

** شرکت بیش از ۱۵ هزارنفرمعتکف در اماکن متبرکه استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف که در بقاع متبرکه استان اصفهان برگزارشد، شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری، اظهار کرد: در دین مبین اسلام بندگی و عبودیت خاصی در قالب اعتکاف گنجانده شده است که این سنت حسنه از متن آیات قرآنی برداشت می‌شود و فلسفه وجودی اینگونه مراسمات این است که انسان‌ها در این مدت متحول شوند و به واجبات متمایل و از منکرات که غفلت ایجاد می‌کند، دوری نمایند.

وی در ادامه افزود: در ایام اعتکاف فرصتی برای بندگان پیش می‌آید که شیرینی حقیقی عبادت در دل انسان‌ها پررنگ شود و این فیوضات درطول سال مورد توجه انسان‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان اصفهان در ادامه گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف در ۱۵ شهرستان استان اصفهان و در ۲۶ بقعه متبرکه استان که مسجد داشته‌اند، برگزار شد که ۱۵ هزار ۲۵۰ نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه  با اشاره دعوت از سخنرانان کشوری برای شرکت در این مراسم معنوی، افزود: ما هر ساله ما شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان در این  مراسم معنوی هستیم.

** احیای چاه آب امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: مجوز احیای چاه آب امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود صادر و در مدت سه ماه این چاه آب به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: با پی گیری های به عمل آمده اداره اوقاف و امور خیریه جهت توسعه فضای سبز و زیبا سازی آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس مجوز احیای چاه آب امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود صادر شد.

وی در ادامه افزود: این اقدام براساس تعامل مثبت و سازنده با شرکت آب منطقه ای استان و همچنین همکاری مهندس نعمتی مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب استان انجام شد که گام بزرگی در راستای توسعه فضای سبز این آستان مقدس است.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود ادامه داد: ارزش ریالی این حلقه چاه آب بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است و اجرای پروژه احیای آن نیز در مدت ۳ ماه آینده با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال انجام می شود.

**اجرای پروژه عمرانی امامزادگان عبدالله وابراهیم(ع)اردستان به همت بانوی خیر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: گنبد و گلدسته امامزادگان عبدالله و ابراهیم(ع)اردستان به همت بانوی خیر نصب و اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: با تامین هزینه های اجرای نمای گنبد و گلدسته امامزادگان عبدالله و ابراهیم(ع) سیانک توسط پروین حسینی سیانکی بانوی خیر و نیکوکار سیانکی این پروژه به اتمام رسید.

وی در ادامه افزود: این بانوی خیر و نیکوکار مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال را جهت نمای گنبد این امامزادگان با استیل طلایی اختصاص داد و این پروژه پس از سه ماه فعالیت عمرانی به پایان رسید که بزودی طی مراسمی از این گنبد رونمایی می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در ادامه گفت: نسب این امامزادگان عظیم الشان به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و آستان مقدس این بزرگواران نیز در روستای سیانک، بخش زواره و در ۲۰ کیلومتری شهر زواره قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا