پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

محدودیت های تردد در مسیرهای منتهی به خیابان ارتش/کشف زمین خواری ۱۶ میلیارد ریالی در اصفهان /دستگیری سارق اینترنتی //ازدواج پوشالی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “ابوالقاسم چلمقانی”  ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتش به دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و عموم مردم شهید پرور کشورمان از اجرای محدودیت های ترافیکی خبر داد و گفت : پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان جهت اجرای بهتر مراسم روز ارتش یکسری محدودیت ها و ممنوعیت ها را اعمال می کند.

وی افزود: توقف هر گونه وسایل نقلیه از ساعت ۲۲ امشب تا پایان برگزاری مراسم از تقاطع پل شهید مفتح تا تقاطع شهدای غزه ممنوع می باشد.

این مقام انتظامی گفت : کلیه وسایل نقلیه که قصد تردد از خیابان وحید به تقاطع ارتش را دارند به سه راهی سیمین هدایت می شوند.

سرهنگ چلمقانی ادامه داد: از ساعت پنج بامداد روز سه شنبه مورخه ۲۹ فروردین ماه از تقاطع پل مفتح به سمت سه راهی سیمین، تقاطع جانازان ،دکتر حسابی به سمت سه راه سیمین ، تقاطع وحید به سمت تقاطع ارتش ، تقاطع سه راه حکیم نظامی به سمت ارتش ، تقاطع حسین آباد به تقاطع ارتش محدودیت تردد ایجاد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان در پایان ضمن تشکر پیشاپیش از همکاری مردم با پلیس و اشاره به انتقال خودروهایی که در محدوده های اعلام شده توقف یا تردد داشته باشند به پارکینگ خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند از مسیرهای جایگزین حکیم نظامی ، توحید ، محتشم کاشانی و خیابان های سیمین و بزرگ راه های شهید میثمی ، شهید حبیب اللهی و شهید اقارب پرست تردد کنند .

**عدم توجه به جلو یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس راه از برخورد یک دستگاه وانت پیکان با یک موتورسیکلت در محور “حنا” و فوت سرنشین و مجروحیت راکب موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” گفت: ماموران پلیس راه “سمیرم-شهرضا” از تصادف یک دستگاه وانت پیکان با یک موتورسیکلت مطلع و به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه، سرنشین موتورسیکلت فوت و راکب آن به شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه، عدم توجه به جلو توسط راننده وانت پیکان اعلام شده است .

سرهنگ پورقیصری در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف، رانندگی کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث جاده ای نباشیم. //

**کشف زمین خواری ۱۶ میلیارد ریالی در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف زمین خواری به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و دستگیری هفت نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” اظهار داشت:در ادامه برخورد با پدیده مجرمانه زمین خواری در استان اصفهان کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و اقدامات علمی و تخصصی خود توانستند از یک مورد زمین خواری به مساحت ۳۳۰ هزار مترمربع در یکی از شهرستان های استان مطلع شوند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این قطعه زمین متعلق به یکی از ادارات دولتی بوده و توسط عده ای به صورت غیر مجاز تصرف شده است، گفت: کارشناسان مربوطه ارزش این قطعه زمین را ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند .

سرهنگ خسروی همچنین افزود: در این خصوص هفت نفر که مرتکب زمین خواری شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: زمین تصرف شده به اداره مربوطه مسترد گردیده و متهمان این پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ خسروی در پایان با اشاره به اینکه برخورد با پدیده زمین خواری به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد از مردم خواست: هر گونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**توقیف ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم بهداشتی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده داف مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد ۸۲۶ کارتن انواع لوازم بهداشتی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه سه میلیارد ریال اعلام شده است،گفت:در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند و از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**  فرمانده قرارگاه سپاه سید الشهدا(ع):

امنیت بالای کشور به خاطر وجود مدیریت انقلابی در نیروی انتظامی است

فرمانده قرارگاه سپاه سید الشهدا(ع) در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در دیدار با فرمانده انتظامی استان امنیت بالای کشور را به دلیل وجود مدیریت انقلابی در بدنه نیروی انتظامی عنوان کرد.

سردار” جواد استکی” در دیدار فرمانده انتظامی استان و معاونان این فرماندهی با وی ضمن تقدیر از تلاش های پلیس استان در زمینه تامین امنیت ایام نوروز اظهار داشت: تلاش های خوبی در نیروی انتظامی به منظور ایجاد امنیت پایدار در طول سال صورت می گیرد و به حمد اله با زحمات تلاشگران این نیرو شاهد امنیت خوبی در جای جای ایران اسلامی هستیم.

وی افزود: اینکه امروز می بینیم نیروی انتظامی  توانسته با اراده جدی و اشرافیت بیشتر در زمینه کشف جرایم، کاهش تصادفات و دستگیری باندهای مجرمانه به موفقیت های خوبی دست پیدا کند به خاطر وجود یک مدیریت انقلابی در بدنه این نیرو است.

سردار استکی شاخصه مدیریت انقلابی را انقلابی بودن و داشتن تعهد به نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: تنها راه مقابله با تهدیدات و آسیب ها و پیشگیری از بروز آنها داشتن چنین مدیریتی در همه دستگاه ها است.

وی با بیان اینکه دوران کنونی بسیار سخت تر از دوران دفاع مقدس است گفت: دشمن امروز به دنبال ایجاد نا امنی، تفرقه بین گروه ها و ایجاد بحران و فتنه است و تنها با مدیریت جهادی و انقلابی می توان در مقابله این توطئه ها ایستاد و دشمن را شکست داد.

فرمانده قرارگاه سپاه سید الشهدا(ع) با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: تحقق این شعار باید در اولویت برنامه های همه دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی باشد.

سردار استکی به نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از راه های ایجاد این امنیت مبارزه جدی و قاطعانه با قاچاق کالا می باشد که در این زمینه سپاه نیز آماده هرگونه همکاری و همراهی با ناجا است.

سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز اظهار داشت: امروز به حمد اله با تلاش ماموران متعهد و ولایتمدار پلیس راهور استان در کاهش تصادفات فوتی رتبه اول را به دست آورده و پلیس مبارزه با مواد مخدر رتبه چهارم را درکشف قاچاق مواد مخدر داراست.

وی از رتبه اول پلیس فتا در کشف جرایم سایبری در سطح ناجا و کسب رتبه اول پلیس آگاهی از نظر کشف سریع جرایم خبر داد و گفت: همه این موفقیت ها را مدیون وجود فضای ایمانی و ارزشی در این فرماندهی، دعای خیر علما و خانواده معظم شهدا و همکاری و همراهی مردم می دانیم.

این مقام مسئول نیروهای سپاه، ارتش و ناجا در نظام جمهوری اسلامی را یک بدنه واحد برای دفاع از امنیت و حفاظت از ارزش های نظام دانست و گفت: به لطف تعامل و همکاری بین نیروها که در استان اصفهان وجود دارد آسیب ها و تهدیدها را شناسائی و از بروز آنان پیشگیری می نمائیم.

**سارق اینترنتی دستگیر شد

 فردی که مبلغ ۲۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان سرقت کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از حساب وی بصورت اینترنتی بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: ماموران پلیس فتا تحقیقات خود را در فضای مجازی آغاز و متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی افزود: متهم در بازجوئی های پلیس به برداشت ۲۰ میلیون ریال از حساب شاکی اعتراف کرد.

وی ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان افزود:کارت اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت انجام اینکار سریعاً نسبت به تغییر رمز آن اقدام و رمز بانکی خود را در فواصل زمانی مناسب تغییر دهید.

**سواری کیا با ۱۸۵ کیلومتر سرعت متوقف شد

یک دستگاه سواری کیا که در محور “اردکان -نائین” با سرعت غیر مجاز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می کرد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه “نائین -یزد” حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری در محور “اردکان- نائین” یک دستگاه سواری کیا را به علت حرکت با سرعت غیر مجاز متوقف کردند.

وی افزود: دوربین های کنترل سرعت پلیس مقدار ۱۸۵ کیلومتر سرعت بر ساعت برای این خودرو ثبت کرده بودند.

سرهنگ کریمی بیان داشت: این خودرو برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: رانندگی با سرعت غیر مجاز یکی از علل بروز تصادفات جاده ای می باشد که از تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی درخواست می شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا قدرت تصمیم گیری و کنترل بیشتر هنگام وقوع حادثه را داشته باشند.

**ازدواج پوشالی

 مدتی بود که با هم در خیابان آشنا شده بودیم و یک دل نه صد دل عاشقش شده بودم.

همه فکر و ذکرم او شده بود ، موضوع آشناییمان را برای خانواده ام بازگو کردم که با مخالفت شدید آنها روبه رو شدم مادرم می گفت: ” پسرم من برای تو هزار و یک آرزو دارم ، این دختر معلوم نیست که از چه خانواده ایی است، این دختر وصله تن ما نیست”.

ولی من پایم را در یک کفش کردم و اصرار داشتم که فقط همین دختر و و حاضر نبودم به دختر دیگری فکر کنم.

خانواده ام که مخالفت شدید می کردند، وقتی اصرار و پافشاری مرا برای این ازدواج دیدند ، کوتاه آمدند و مجبور شدند با ازدواج من و سارا موافقت کنند.

آنقدر عاشق سارا بودم که چشم عقلم کور شده بود و هیچ چیز جز سارا را نمی دیدم و فکر می کردم به تمام آرزوهایم رسیده ام .

از آنجا که وضعیت مالیمان بد نبود برای نشان دادن علاقه ام به سارا ، دو منزل مسکونی داشتم و آن ها را به نام سارا زدم . اوایل ازدواج همه چیز خوب پیش می رفت ، مدتی گذشت و کم کم اخلاق و رفتار سارا عوض شد و متوجه تماس های تلفنی پنهانی و بیرون رفتن های بی موقع او شدم .

ته دلم می لرزید ، حواسم را بیشتر جمع کردم تا اینکه متوجه شدم همسرم با فرد دیگری در ارتباط است و این ارتباط از قبل وجود داشت و من متوجه آن نبودم و فهمیدم سارا به خاطر وضع مالی ام به من علاقه مند شده بود .

وقتی به این نتیجه رسیدم که اشتباه کرده ام دیگر دیر شده بود ، تمام کاخ آرزو هایم در یک لحظه فروریخت و با خیال خام فکر می کردم این همان زنی است که من می خواستم ولی حالا به حرف های پدر و مادر رسیدم که می گفتند این ها وصله تن ما نیستند ، این ها در حد ما نیستند ، این ها خانواده اصیلی نیستند.

ولی من احمق گوش هایم کر و چشم هایم کور شده بود الان هم آمده ام به خاطر خیانتی که به من کرده از او شکایت کنم .

افسوس و صد افسوس….

 امید که تنها فرزند خانواده بود ، در دایره مشاوره اصرار داشت که داستان زندگی اش را برای جوانان مثل خودش تعریف کنم تا با چشم باز همسر خود را انتخاب کنند و داستان زندگی او عبرتی باشد برای کسانی که اقدام به رابطه دوستی خیابانی می کنند.

 باتوجه به اینکه ازدواج از نوع خیابانی بوده و اکثر ازدواج های خیابانی به طلاق منجر می شود این مورد نیز استثنا نبوده و معمولا زوجینی که ازدواج خیابانی دارند فقط خوبی های یکدیگر را مشاهده می کنند و از نقاط ضعف هم بی خبر هستند.

نظریه کارشناس مشاوره : سست بودن بنیان اعتقادی و دینی،عدم آموزش لازم در خصوص ازدواج،بی توجهی به مسائل اخلاقی و دینی،سست بودن بنیان خانواده را از عوامل اصلی بروز این مشکل می داند.

از دیگر عوامل ایجاد دوستی های خیابانی می توان به ناتوانی جامعه وخانواده در پاسخ گویی صحیح وبه موقع به نیازهای اساسی نسل جوان،از جمله امنیت،احترام ،محبت ودوست داشته شدن، فقر فرهنگی ونشناختن هویت واقعی جنس مخالف وشاید نشناختن قدر وارزش خود اشاره کرد.

 راهکارهای پیشگیری از دوستی های خیابانی دختر و پسر

برای پیشگیری از چنین آسیب هایی باید خانواده‌ها به‌ نقش‌ حیاتی‌ خود در برابر فرزندان‌ آگاه‌ شوند تا بتوانند الگوهای‌ صحیح‌ رفتاری‌ را به‌ فرزندان‌ ارائه‌ دهند و آنها را در برابر آسیب های اجتماعی واکسینه کنند.
برای نیل به این هدف والدین‌ باید به‌ نیازهای‌ عاطفی‌ و روحی‌ فرزندان‌ و شیوه‌های‌ صحیح‌ پاسخگویی‌ به‌ این‌ نیازها واقف‌ شوند.

در این باره باید با تقویت‌ ارزش‌های‌ اخلاقی، معنوی‌ و انسانی‌ و سست‌ گردانیدن‌ معیارهای‌ مادی‌ در نظر جوانان، تقویت‌ و توسعه‌ مراکز ورزشی‌ و تفریحی‌ و برنامه ‌ریزی‌ صحیح‌ برای‌ اوقات‌ فراغت‌ جوانان، ارائه‌ خدمات‌ رفاهی‌ و اجتماعی‌ جهت‌ برطرف ‌کردن‌ کمبودهای‌ عاطفی‌ کودکان‌ و نوجوانان، پرورش‌ احساس‌ عزت‌ نفس‌ و اعتماد به ‌نفس‌ کودک‌ و نوجوان‌ در خانواده‌ و مدرسه، اطلاع رسانی به خانواده‌ها از طریق‌ تماس‌ با کارشناسان‌ متخصص‌ در امور خانواده، استفاده‌ از فیلم‌ ها و برنامه های‌ تربیتی، پرهیز از سخت گیری‌ و تنبیه‌ و همچنین‌ اجتناب‌ از آسان‌ گیری‌ در تربیت‌ فرزندان، تشویق‌ فرزندان‌ به‌ رعایت‌ تعادل‌ و دوری‌ از بی‌ بندوباری، برقراری‌ احساس‌ امنیت‌ در خانواده‌ و جامعه‌ و جلوگیری‌ از بروز اضطراب‌ در نوجوانان‌ و جوانان زمینه های پیشگیری و مقابله با چنین مواردی را کاهش داد.

همچنین نباید فراموش کرد که کارشناسان اجتماعی و انتظامی نیز باید با اطلاع رسانی دقیق ، خانواده ها و نوجوانان و جوانان را در جریان اخبار و اطلاعات این گونه مسایل قرار دهند زیرا این امر به میزان فراوانی می تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد.

پیش‌ از هر چیز باید خانواده‌ها به‌ نقش‌ حیاتی‌ خود در برابر فرزندان‌ آگاه‌ شوند تا بتوانند الگوهای‌ صحیح‌ رفتاری‌ را به‌ فرزندان‌ ارائه‌ دهند و هویتی‌ سالم‌ و پویا به‌ آنان ببخشند.والدین‌ باید به‌ نیازهای‌ عاطفی‌ و روحی‌ فرزندان‌ و شیوه‌های‌ صحیح‌ پاسخ‌گویی‌ به‌ این‌ نیازها واقف‌ شوند.

 از روش‌های‌ تربیتی‌ مؤثر در این‌ زمینه‌ به‌ این‌ موارد اشاره‌ می‌شود:

  • تقویت‌ ارزش‌های‌ اخلاقی، معنوی‌ و انسانی‌ و سست‌ گردانیدن‌ معیارهای‌ فقط مادی‌ در نظر جوانان؛

  • تقویت‌ و توسعه‌ مراکز ورزشی‌ و تفریحی‌ و برنامه ‌ریزی‌ صحیح‌ برای‌ اوقات‌ فراغت‌ جوانان؛

  • ارائه‌‌ی خدمات‌ رفاهی‌ و اجتماعی‌ جهت‌ برطرف ‌کردن‌ کمبودهای‌ عاطفی‌ کودکان‌ و نوجوانان؛

  • پرورش‌ احساس‌ عزت‌ نفس‌ و اعتماد به ‌نفس‌ کودک‌ و نوجوان‌ در خانواده‌ و مدرسه؛

  • بهسازی‌ وضع‌ خانواده‌ها از طریق‌ تماس‌ با کارشناسان‌ متخصص‌ در امور خانواده؛

  • استفاده‌ از فیلم‌ ها و نوارهای‌ تربیتی؛

  • سالم‌ سازی‌ محیط‌ اجتماعی‌ نوجوانان‌ و از بین ‌بردن‌ تبعیض‌ میان‌ طبقات‌ جامعه؛

  • آموزش‌ مهارت‌های‌ حل‌ مسئله‌ به‌ نوجوانان‌ و نیز شیوه‌های‌ تصمیم‌‌گیری؛

  • آموزش‌ اصول‌ بهداشت‌ روانی‌ به‌ خانواده‌ها و فرزندان؛

  • پرهیز از سخت‌گیری‌ و تنبیه‌ و همچنین‌ اجتناب‌ از آسان‌گیری‌ در تربیت‌ فرزندان؛

  • تشویق‌ فرزندان‌ به‌ رعایت‌ تعادل‌ و دوری‌ از بی‌بندوباری؛

  • برقراری‌ احساس‌ امنیت‌ در خانواده‌ و جامعه‌ و جلوگیری‌ از بروز اضطراب‌ در نوجوانان‌ و جوانان.

در پایان کارشناس مشاوره پلیس مرکز استان توصیه های پیشگیرانه زیر را ارائه کرد:

آگاهسازی و اطلاع رسانی هر چه بیشتر خانواده ها در خصوص نحوه تربیت فرزندان

آموزش در جهت برقراری روابط و نحوه همسریابی

برگزاری کلاس های پیش از ازدواج بگونه علمی و مفید در جهت آشنایی طرفین با یکدیگر و تشویق و ترغیب جوانان به ایجاد ازدواج های سالم

افزایش بعد معنوی و اعتقادی جوانان و تشریح آسیب های ناشی ازبرقراری روابط نامتعارف و نامشروع

تحقیقات و شناخت قبل از ازدواج

برگزاری جلسات آموزشی و استفاده از مستندات و فیلم ها در مدارس و آموزش مهارت های زندگی

با توجه بر اینکه نسل امروز از آگاهی بالایی برخوردار است و تمام این مسائل بر می گردد به شرایط اجتماع و امکاناتی که در اختیار آنها قرار دارد ‘ بهتر است به شیوه ای رساتر و صریح تر در خصوص بعضی موارد در برخی از سنین اطلاع رسانی و آگاهسازی شود .

گردآوری توسط کارشناس اجتماعی و مشاوره پلیس مرکز استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا