شهر و جامعهعناوین اخبار

هفته نکوداشت اصفهان اردیبهشت ماه برگزار می شود

 علی قاسم زاده در نشست خبری هفته نکوداشت اصفهان با اشاره به اینکه هفته نکوداشت اصفهان از ۱۲ سال گذشته تاکنون برگزار شده است، گفت: شخصیت تاریخی و فرهنگی شهر زمینه ساز نام گذاری هفته‌اصفهان شد.

وی با بیان اینکه برخی اختلاف نظرها در خصوص زمان برگزاری هفته نکوداشت اصفهان وجود داشت، بیان داشت: در نهایت روز سوم اردیبهشت به عنوان روز شیخ بهایی انتخاب شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اخیرا به طور مجدد عده‌ای در صدد برگزاری هفته نکوداشت اصفهان در آذرماه هستند، تاکید کرد: باید در این مورد بررسی‌های لازم صورت گیرد تا تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام شود اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است این است که اصفهان هر چه بیشتر و بهتر به ایران و جهان شناسانده شود.

هفته اصفهان در اجتماعات کوچکتر برگزار می‌شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه امسال هفته نکوداشت به علت تقارن با ایام انتخابات متفاوت‌تر از سال های گذشته برگزار می‌شود، تصریح کرد: در صدد هستیم به جای ارائه برنامه‌های شهری بیشتر این برنامه‌ها را در اجتماعات کوچکتر برگزار کنیم.

قاسم زاده با بیان اینکه ۳۷ عنوان برنامه در هفته نکوداشت اصفهان برگزار می‌شود، بیان داشت: در این ماه علاوه بر برنامه‌های مدنظر شهرداری برخی دستگاه‌های دیگر استان و اقلیت‌های دینی  نیز برنامه خواهند داشت تا اصفهان شاهد اجرای برنامه‌های خوبی در این هفته باشد.

وی با بیان اینکه سعی شده برنامه‌های امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته و با خلاقیت بیشتری همراه باشد، گفت: تهیه آلبوم‌هایی از برخی خوانندگان، تهیه کتاب، سرودهای کودکانه و برنامه‌های دیگر از جمله برنامه‌های جدیدی است که با تاکید بر رویکرد تولیدات محتوای ماندگار برگزار می شود.

برنامه‌های هفته اصفهان در حاشیه رودخانه زاینده رود برگزار نمی‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در صدد بودیم بسیاری از برنامه‌های خود را کنار رودخانه زاینده رود برگزار کنیم، اضافه کرد: به دلیل برگزاری انتخابات و آرامشی که باید در این ایام بر شهر حاکم باشد امکان برگزاری برنامه د ر حاشیه رودخانه زاینده رود وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه برنامه‌های مردمی هفته نکوداشت اصفهان از اقشار مختلف مردم هم تجلیل به عمل می‌آید، تصریح کرد: به عنوان مثال از ائمه جماعات محلات، هنرمندان و ورزشکاران تجلیل می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه تجلیل از مقام والای شهدا نیز جزء برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان است، گفت: برای این منظور برنامه‌هایی در گلستان شهدای اصفهان در نظر گرفته شده است و آغاز این برنامه‌ها نیز در گلستان شهدای اصفهان و تجلیل از مقام شامخ شهدا است.

وی افزود: به جز برنامه‌های فرهنگی هفته نکوداشت اصفهان بسیاری از موضوعات دیوارنگاره‌های شهری هم متعلق به شهداست.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان همچنین از حضور چهره هایی مانند علی اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل در برنامه های نکوداشت هفته اصفهان خبر داد و گفت: این دو از صاحب نظران، نظریه پردازان و موئلفان حوزه های علوم انسانی هستند که حضور این افراد محاسن فراوانی را برای ما به همراه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا