اقتصادیپیشخوانخودرووقطعه سازیعناوین اخبار

مرسدس S-class مدل ۲۰۱۸ ؛ چهره تازه پادشاه آلمانی

پایگاه خبری سرمایه گستران-ششمین نسل S-class سدان (اتاق W222) سال ۲۰۱۳ معرفی شد و مرسدس از آن زمان تا به امروز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از آنرا در بازار جهانی فروخته است. مرسدس ششمین نسل این سدان تجملی را با الهام از CLA و E-class نسل چهارم (اتاق W212) طراحی کرد. این خودرو طی ۵ سال اخیر بدون هیچ تغییری در بازار جهانی حضور داشت تا اینکه روز گذشته (۳۰ فروردین) در نمایشگاه شانگهای، نخستین فیس‌لیفت آن به‌عنوان مدل ۲۰۱۸ معرفی شد.

مرسدس S-class در همه مدل‌هایش ظاهر جلو و عقب جدیدی دارد. مرسدس برای مدل ۲۰۱۸ سیستم روشنایی LED Intelligent Light System را همچنان در اختیار مشتریانش قرار داده؛ دید وسیع‌تر چراغ‌ها، قابلیت تشخیص بهتر چراغ‌های عقب در شب، لنزهای چرخشی در پیچ و نوربالا اتومات از ویژگی‌های این سیستم است.

مدل‌های ۶ و ۸ سیلندر S-class به جلوپنجره جدیدی با سه خط افقی مجهزند که تاقبل از این تنها مختص مدل‌های ۱۲ سیلندر بود. برای مدل‌های می‌باخ نیز برای اولین‌بار لوگوی Mercedes-Maybach درون جلوپنجره جاسازی شده است. وجود دو رینگ ۲۰ اینچی جدید آخرین ویژگی ظاهری جدید مدل ۲۰۱۸ این آلمانی است.

در کابین خودرو، مهم‌ترین نکته‌ای که در نگاه اول جلب توجه می‌کند تغییر فرمان خودروست؛ در مدل سدان این فرمان تاقبل از این از نوع دوشاخه بود ولی از این به بعد سه شاخه است. دو تریم خاکستر چوبی جدید، نورپردازی داخلی با امکان انتخاب ۶۴ رنگ مختلف، دو مانیتور ۱۲٫۳ اینچی (که با اتصال به یکدیگر به بزرگترین مانیتور موجود در سدان‌های لوکس جهان تبدیل شده است)، صفحه تاچ لمسی کنسول برای کنترل سیستم چندرسانه‌ای، تشخیص صدا، شارژر وایرلس و سیستم صوتی ۱۵۲۰ واتی Burmester از دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودروست.

یکی از ویژگی‌های جدید S-class اضافه‌شدن آپشنی با نام Energizing Comfort است. این آپشن به راننده اجازه می‌دهد تا فضای کابین را در ۶ حالت مختلف تنظیم کند که در هر حالت، از سیستم تهویه گرفته تا ماساژور صندلی‌ها، نورپردازی کابین، سیستم صوتی و حتی رایحه کابین همگی تغییر می‌کنند.

گالری تصاویر (۵ تصویر )

اما بزرگترین خبر مرسدس برای مشتریان مدل ۲۰۱۸ این سدان لوکس، اضافه‌شدن سیستم ایمنی جدیدی با نام Active Emergency Stop Assist است که تنها با فعال بودن Intelligent Drive قابل استفاده خواهد بود. همانطور که می‌دانید اکثر خودروهای لوکس جهان به سیستم تشخیص خوا‌ب آلودگی راننده مجهزند که در صورت حواس‌پرتی راننده به او یا هشدار صوتی می‌دهد یا لرزاننده‌های تعبیه شده درون فرمان و صندلی خودرو را روشن می‌کند. اما مرسدس یک‌قدم جلوتر رفته است. در S-class مدل ۲۰۱۸ در صورت تشخیص حواس‌پرتی اگر راننده توجهی به هشدارهای صوتی نداد، خودرو به آرامی متوقف می‌شود. همچنین تاقبل از توقف، فلاشرها روشن می‌شوند تا راننده‌ خودروهای عقبی از شرایط اضطراری پیش‌آمده مطلع شوند. شبیه چنین سیستمی را کادیلاک سال گذشته در سدان مجلل CT6 خود معرفی کرده بود. سایر ویژگی‌های S-class عبارتند از:

Touch Control Buttons ؛ در مدل ۲۰۱۸ برای نخستین‌بار از دکمه‌های لمسی روی فرمان استفاده شده است.
Road Surface Scan ؛ برای تشخیص ناهمواری‌های جاده
Active Distance Assist DISTRONIC ؛ این سیستم هم در اتوبان و هم در خیابان‌های شهری می‌تواند فاصله ایمنی تا خودرو جلویی را بصورت خودکار تنظیم کند حتی در صورت توقف (حداکثر تا ۳۰ ثانیه) خودروی جلویی. این سیستم محدوده سرعتی بین ۰ تا ۲۱۰ کیلومتر برساعت را پوشش می‌دهد.
Active Speed Limit Assist ؛ با کمک نقشه‌های آنلاین ترافیکی و همچنین دوربین تابلوخوان، حداکثر سرعت مجاز خودرو را کنترل می‌کند.
Active Lane Change Assist ؛ برای تغییرلاین در سرعت‌های بین ۸۰ تا ۱۸۰ کیلومتر برساعت
Active Steering Assist ؛ برای چرخش سریع‌تر فرمان خودرو در شرایط اضطراری
Traffic Sign Assist ؛ برای تشخیص تابلوهای ترافیکی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا