پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از استاندار اصفهان: اصفهان هم از منظر تصویر بیرونی و خارجی و هم از نظر پتانسیل و مزیت های داخلی، در کشور و جهان ممتاز است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: برای من، هم به عنوان یک دانشگاهی و هم به عنوان استاندار اصفهان باعث افتخار است که در کنار افتخارات بخش های مختلف استان در بخش دانشگاهی نیز افتخارات بلندی داریم.
وی با بیان اینکه استان اصفهان یک استان کاملا برخوردار در ایمان و اعتقاد، تدین و دین باوری، شهادت طلبی و ولایتمداری، علم فناوری و تحصیلات آکادمیک است، اظهارداشت: اصفهان پس از تهران دانشگاهی ترین استان کشور است و ۶ دانشگاه بزرگ این استان در رنگینگ کشوری و بین المللی قرار دارند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ظرفیت علمی و پژوهشی وسیع، متنوع و بزرگی در استان وجود دارد، افزود: بیش از ۱۵۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی با ۳۳۰ هزار دانشجو و ۷ هزار دانشجو در مقطع دکترا با اساتید و پژوهشگران و موسسات تحقیقاتی بزرگ در این استان حضور دارند.
زرگرپور افزود: در حال حاضر در استان از مرز صنعتی گذشتیم و وارد مرحله فراصنعتی شده ایم و به همین دلیل علم و تکنولوژی در این استان جایگاه ویژه ای دارد همانند شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که دانش را به ثروت تبدیل می کند و در دنیا مطرح است.
وی افزود: بودجه ی پژوهشی که در دانشگاهها و دستگاه های اجرایی جذب شده است در سال گذشته هزار میلیارد ریال بوده است.
رسول زرگرپور با بیان اینکه ما به سرعت به سمت ترازاولی کشور پیش می رویم، یادآور شد: اصفهان بعنوان اولین استان کشور در حال ایجاد کریدور علم و فناوری است.
استاندار اصفهان اظهارداشت: اصفهان در بخش های ورزشی از جمله المپیک و پارالمپیک مدال های رنگارنگ داشته است و در بخش هنر، مهارت های فنی و همچین اساتید و قراء به نام کشور جایگاه ویژه ای دارد.
وی افزود: مقامات خارجی اصفهان را قلب تپنده ی ایران می دانند و اصفهان هم از منظر تصویر بیرونی و خارجی و هم از نظر پتانسیل و مزیت های داخلی، در کشور و جهان ممتاز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز اظهارداشت: در سال ۹۵ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال خوبی را پشت سر گذاشت و در جشنواره های دانشگاه های نمونه ی کشوری ، دوازدهمین المپیاد ورزشی کشور و ورزش های همگانی المپیاد ملی دانشجویان دختر رتبه ی های برتر را کسب نمود.
رئیس دانشگاه اصفهان اظهارداشت: دانشجویان نمونه بارسنگینی را بر دوش ما می گذارند که بتوانیم با حمایت از آن ها بهترین بهره را از وجودشان برای پیشرفت و توسعه ی کشور ببریم.
وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۶ ایران از نظرتولید مقالات ۴ پله رشد داشته و از رتبه ی ۱۷ به رتبه ی ۱۳ رسیده است، گفت: از نظر رشد مقالات ۱۸۰ درصد رشد داشتیم که رتبه ی اول جهانی بشمار می رود و از نظر کیفی نیز ارتقا خوبی را تجربه کرده ایم.
رئیس دانشگاه آزاد اصفهان هم گفت: بهترین دانشگاه های کشور حتی در رنکینگ جهانی در اصفهان واقع شده است ولی فعالیت های خوبی در راستای اطلاع رسانی از دستاوردهای این دانشگاه ها صورت نگرفته است .
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اصفهان بعد از تهران رتبه ی اول را دارد، گفت: سیاست جدید دانشگاه آزاد جذب و بورسیه ی نخبگان در این دانشگاه است.
امیری اضافه کرد: اینکه شخص اول اجرایی استان یک شخصیت دانشگاهی و آشنا به مسائل دانشگاه می باشد برای ما افتخار است.
رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد نیز اظهارداشت: سال گذشته بیش از ۳۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته های پزشکی این دانشگاه در دوره های تخصصی پذیرفته شده اند که نشان از ظرفیت بالای این دانشگاه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا