پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان خبر داد: برگزاری پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی هماهنگی برگزاری پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی ، اظهار داشت: اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هرساله با حضور مداحان، واعظان و خادمان حسینی و مردم شریف کشور قبل از آغاز ماه محرم در یکی از استان ها برگزار می شود.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در طی ۱۴ دوره ی گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از پیرغلامان بالای ۸۰ سال ایران و بیش از صد مداح موثر بین المللی تجلیل شده اند، اظهارداشت: این مراسم معنوی آغازگر عزاداری های شیعیان جهان برای اباعبدالله الحسین است و پانزدهمین دوره ی این اجلاش در ۲۱ – ۲۴ شهریور ماه امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.
استاندار اصفهان در این جلسه با معرفی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بعنوان دبیر این اجلاس، دبیران کمیته های هفت گانه را نیز معرفی نمود و افزود: کمیته ها باید جلسات خود را برای هماهنگی بیشتر به صورت مستمر برگزار نمایند.
وی همچنین خواستار تعیین سهمیه ی هیآت مذهبی استان برای حضور در این اجلاس شد و گفت: این موضوع باید از طریق کمیته ها پیگیری و مشخص شود.
زرگرپور با بیان اینکه میراث فرهنگی باید چند میراث ناملموس استان را برای ثبت ملی در این اجلاس معرفی و مستند سازی نماید، افزود: معرفی چند شخصیت برتر و بزرگ خادمان حسینی باید در کمیته ها مورد بررسی قرار گیرد.
استانداراصفهان با تاکید بر استفاده از فضای حماسی منبعث از حماسه ی شهادت شهدای مدافع حرم ، اظهارداشت: با عنایت به عشق و علاقه دیرینه و روز افزون مردم ولایتمدار اصفهان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین و اهل بیت عصمت و طهارت ، مسئولان باید تلاش کنند که مراسم روز عاشورا و تاسوعا که به صورت با شکوه اما در محل های مختلف برگزار می گردد ، به صورت متمرکز و با حضور خیل عظیم مردم ولایتمدار و متدین اصفهان برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا