پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

 ارتقای امنیت و سلامت مردم در دستور کار پلیس و مرکز بهداشت اصفهان/پلمپ ۴۳ واحد صنفی متخلف در اصفهان/بوی تند پیاز محموله تریاک را لو داد

 سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: نیروی انتظامی به منظور استفاده از توان و ظرفیت دستگاه ها و جلب مشارکت عمومی برای ارتقای امنیت جامعه تفاهم نامه های مشترکی را با ادارات و سازمان ها منعقد می کند که در این زمینه پلیس اصفهان هم اکنون با ۳۵ دستگاه تعامل داریم .

این مقام مسئول با بیان اینکه پلیس و مرکز بهداشت هر دو یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن ارتقای امنیت و سلامت جامعه است گفت: ظرفیت ها و توانمندی های بسیار زیادی در هر دو سازمان وجود دارد که اگر این توانائی ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توانند اثرات بسیار مثبتی بر جامعه داشته باشند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه عدم وجود سلامت جسمی و روانی در بین افراد خود زمینه ساز بروز آسیب ها و جرایم و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه است گفت: به همین جهت شناسائی افراد و خانواده های آسیب دیده یا در معرض آسیب و درمان آنان می تواند در پیشگیری از بروز آسیب ها و جرایم در سطح استان ما مفید و موثر باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعامل و همکاری مشترک مشاوران مرکز بهداشت با مشاوران مرکز مشاوره و مددکاری این معاونت در راستای پیشگیری و کنترل آسیب های خانواده های آسیب پذیر، همکاری در اجرای طرح مشاوره فعالف همکاری در تولید سیر نمایشگاهی با موضوع آسیب های اجتماعی، همکاری برای تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص بیمارهای غیر واگیر و اعتیاد و تغذیه سالم، همکای در اموزش راه های کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی به منظور کاهش حوادث ترافیکی و آلودگی هوا، همکاری برای برپائی همایش های علمی و فعالیت های تحقیقاتی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد را از جمله مهمترین محورهای همکاری دو طرف عنوان کرد.

کریمی به تجربه مشترک نیروی انتظامی استان با ۱۴ دستگاه در خصوص انجام کار مطالعاتی بر روی هفت رفتار پرخطر در کودکان و نوجوانان در طول سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم از این دست کارهائی که در سطح کشور بی نظیر بود و نتایج خوبی نیز به دنبال داشت همچنان در دستور کار دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان قرار گیرد.

**تعامل با پلیس مهمترین وظیفه هر دستگاهی است

 معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان، تعامل با نیروی انتظامی را وظیفه و رسالت هر دستگاهی که با جامعه در ارتباط است و در امر پیشگیری فعالیت می کند عنوان کرد.

دکتر “رضا خدیوی” ، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بین معاونت اجتماعی و مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تعامل با نیروی انتظامی را یک وظیفه برای خود می دانیم و معتقدیم هر دستگاهی که با جامعه در ارتباط است و کار پیشگیری را انجام می دهد می بایست که با همه نهادها و ارگان ها و سازمان ها که از مهمترین آنها نیروی انتظامی است تعامل و همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت و نیروی انتظامی هر دو در پشت صحنه به دنبال امنیت و آرامش و سلامت مردم هستند افزود: پیشگیری از بروز آسیب ها و جرایم ، بیماری های جسمی ، روحی و روانی همه این ها کارهای مقدسی هستند و از ارزش معنوی بالایی دارند.

این مقام مسئول به تجربه موفق همکاری مشترک با نیروی انتظامی برای کاهش انتقال بیماری HIV از طریق تزریق مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت:در ابتدای شیوع این بیماری بررسی های صورت گرفته نشان داد بیشترین درصد مبتلایان به HIV معتاد هستند که در این زمینه اقدامات گسترده بهداشتی و کنترلی تقریباً به صفر رسیده است.

وی از طلاق به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی بسیار مهم در جامعه یاد کرد و اظهار داشت:این آسیب را می توان با انجام مشاوره های قبل از ازدواج پیشگیری کرد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی سالانه حدود ۱۰۰ هزار مشاوره پیش از ازدواج به جوانان می دهد و این کار را یک وظیفه مقدس برای خود می داند چرا که انجام این گونه مشاورها در کاهش پدیده طلاق تاثیر بسیار زیادی دارد.

خدیوی، اعتیاد را یکی از مهمترین دلایل جدائی زوجین عنوان کرد و اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد در بین افراد جامعه و عدم گرایش آنان به سمت مواد افیونی نیز از جمله اقدامات خوبی است که توسط نیروی انتظامی پیگیری می شود و افتخار داریم که بتوانیم با این نیرو در این زمینه همکاری داشته باشیم.

استفاده از ابزار تحقیق و پژوهش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را متذکر شد و گفت: مرکز بهداشت استان آمادگی دارد تا بستر همکاری تحقیقاتی نیر انتظامی از دانشگاه علوم پزشکی را فراهم نماید.

**سرنگ های یک و نیم میلیاردی قاچاق به مقصدنرسید

 یک محموله بزرگ کالای قاچاق شامل انواع سرنگ مخصوص تزریقات ژل به ارزش یک میلیارد وپانصد میلیون ریال توسط ماموران ایست و بازرسی شهید امامی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا توقیف شد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون محموله ای شامل تعداد ۹۴۷ نوع سرنگ مخصوص تزریقات ژل که فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی و قاچاق بودند کشف شد.

سرهنگ امیرخانی ارزش این محموله را براساس اعلام کارشناسان مربوطه گمرک یک میلیارد وپانصد میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص خودرو توقیف و اقلام آن به اداره اموال تملیکی استان منتقل شد.

این مقام انتظامی از دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و گفت: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**پلمپ ۴۳ واحد صنفی متخلف در اصفهان

با اجرای طرح بازدید و نظارت پلیس بر واحد های صنفی ۴۳ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات مربوطه در شهر اصفهان شناسائی و پملپ شدند.

سرهنگ “اکبر عاصمی” رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان،  اظهار داشت:در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی ۱۱ روز به اجرا گذاشته شد شد.

وی افزود : در همین راستا ماموران از هزار و ۶۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند که در جریان این طرح تعداد ۴۳ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه شناسائی و پلمپ شدند.

این مقام مسئول همچنین از صدور اخطاریه پلمپ برای ۶۶ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت مقررات مربوطه توسط این واحدها در موعد تعیین شده برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل متصدیان صنوف با کارشناسان این پلیس اظهار داشت: انجام این گونه طرح ها و برنامه های کنترلی و نظارتی باعث امنیت و سلامت بیشتر در بین اصناف و اعتماد بیشتر مردم به آنان کمک خواهد کرد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**۲۰هزار شهروند اصفهانی تحت آموزش همگانی پلیس قرار گرفتند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برپائی کلاس های آموزش همگانی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم برای ۲۰ هزار شهروند در فروردین ماه امسال خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت: با توجه به ضرورت امر آگاه سازی و هشدارهای انتظامی در راستای پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه در فروردین ماه امسال تعداد ۱۳۰ کارگاه آموزشی و آگاه سازی توسط کارشناسان انتظامی این فرماندهی در سطح ادارات دولتی، مدارس، مراکز آموزشی ، مساجد و … برگزار شد.

وی هدف از برپائی این کارگاه ها را پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش به مردم در خصوص مقابله با جرایم و ارتباط بیشتر و آسان تر با پلیس به منظور کاهش جرم و دستگیری سریع مجرمان عنوان کرد و گفت: در این کارگاه ها تعداد ۲۰ هزار نفر از شهروندان تحت آموزش های همگانی پلیس قرار گرفتند.

وی ضمن اشاره به استفاده حداکثری از کلیه امکانات آموزشی و کارشناسان مجرب و اهل فن انتظامی در برگزاری این کارگاه ها عنوان داشت:در قالب این جلسات ، هشدارها و آموزش های مورد نیاز در مقابله با آسیب ها و معضلات اجتماعی ارائه شده است.

“یاردوستی” با اشاره به اینکه آموزش همگانی بهترین راه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی است ،بیان داشت: درجوامع امروز به دلیل ورود تکنولوژی های نوین و به تبع آن بروز جرایم و آسیب ها، یکی از راهکارهای کم هزینه برای پیشگیری از جرم، بهره گیری از آموزش همگانی به صورت تخصصی و هدفمند است.

**بوی تند پیاز محموله تریاک را لو داد

 دو قاچاقچی مواد مخدر که با جاسازی محموله تریاک در بار پیاز قصد انتقال آن به تهران را داشتند توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا شناسائی و دستگیر شدند.

 سرهنگ “حمید امیرخانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنزحامل بار قانونی پیاز که از رودان استان فارس به سمت تهران در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مقدار ۵۶کیلو و۷۰۰گرم تریاک ، که به شکلی ماهرانه در لا بلای بار پیازها جاسازی شده بودند کشف شد.

سرهنگ امیرخانی خاطر نشان کرد: در این خصوص راننده و سرنشین آن دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

*دستگیری سارقان منازل خمینی شهر با ۲ میلیارد طلا و جواهر

اعضای باندی که در شهرستان خمینی شهر اقدام به سرقت از منازل می کردند دستگیر و به سرقت دو میلیارد اموال مسروقه شامل طلاو جواهرات و وجوه نقد اعتراف کردند.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان ، دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه ماموران واحد گشت یکی از کلانتری های این فرماندهی حین گشت زنی در حوزه خود به یک دستگاه خودروی پراید که با دو نفر سرنشین در مقابل منزلی پارک شده بود مشکوک و قصد بررسی آن را داشتند که سرنشینان خودرو به محض مشاهده مأموران از صحنه متواری شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: بلافاصله مأموران به تعقیب خودرو پرداخته و موفق شدند آن را متوقف کنند که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد ،خودروی مذکور سرقتی است.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: دربررسی های اولیه از متهمان مشخص شد همدست آنها در یکی از منازل در حال سرقت است که با اعترافات آنان نفر سوم نیز حین سرقت در منزل یکی از شهروندان شناسایی و دستگیر شد.

وی عنوان داشت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت دومیلیارد ریال اموال منازل شهروندان شامل طلا وجواهر و وجوه نقد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خاطر نشان کرد: در این رابطه مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد و تمامی محل های مورد سرقت شده و مالباختگان این سرقت ها شناسایی و پس از تنظیم شکایات ، متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “جعفری نژاد” گفت: به منظور جلوگیری از سرقت منزل، ، به شهروندان توصیه می کنیم از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل و محل هایی که سارقان به سهولت به آنها دسترسی پیدا می کنند خودداری کرده و حتی المقدور در صورت نگهداری این اشیاء‌ در منزل از گاوصندوق هایی که از استحکام لازم برخوردار است،  استفاده کنند.#

**یک کشته و یک مجروح براثر واژگونی تیبا

 براثر وقوع واژگونی یک دستگاه خودروی سواری تیبا که در محور میمه به حسن رباط رخ داد یک نفر کشته و یک نفر دیگر مجروح و روانه بیمارستان شد.

 سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه شب گذشته ماموران پلیس راه شاهین شهر از وقوع واژگونی یک دستگاه خودروی سواری تیبا در محور میمه به حسن رباط مطلع و بلافاصله به منظور بررسی حادثه در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه سرنشین خودرو که خانمی ۳۳ ساله بود براثر شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده آن نیز به شدت مجروح و به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو تیبا عنوان شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان عدم توجه به جلو را یکی از علت های عمده تصادفات و واژگونی ها در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: رانندگان در هنگام رانندگی می بایست از انجام هرکاری که باعث حواس پرتی و عدم توجه آنان به جلو می شود مانند خوردن و آشامیدن، عوض کردن سی دی و موج رادیو، صحبت کردن با تلفن همراه، برگرداندن سر به اطراف خود و صحبت کردن با سرنشینان خودداری نمایند.

**کشف ۳۶۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در اصفهان

 کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در بازرسی از محل دپو و توزیع کالا، تعداد ۳۶۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ”ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری طرح کنترل انبارهای دپوی کالا با هماهنگی مقام قضائی در دستور کار کارگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح کارآگاهان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان موضوع را تحقیقات خود را انجام و پس از کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی به عمل آوردند.

وی افزود: در این عملیات تعداد ۳۶۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی و ۵۸ کارتن انواع لوازم آرایشی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید،

این مقام انتظامی بیان داشت: سیگار خارجی و سایر کالاهای دخانی برای مصرف کننده عامل بسیاری از بیماری ها هستند که این نوع کالاهای قاچاق دخانی بدلیل تولید در کارگاه های زیر زمینی عمدتاً غیر بهداشتی و آسیب های به مراتب خطرناک تری را برای مصرف کننده آن در پی دارند.

رئیس پلیس آگاهی استان به کسانی که در زمینه توزیع کالاهای قاچاق فعالیت می کنند هشدار داد و اظهارداشت: هیچ مکانی برای نگهداری و دپوی کالای قاچاق امن نخواهد بود و این پلیس با قاطعیت با افرادی که در جهت دپو کالای قاچاق با عاملیت آن همکاری نمایند برخورد خواهد نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا