پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اهدا ۹۰۰ متر مربع فرش به امامزاده سلطان سید علی(ع)نایین/رونمایی از ضریح جدید امامزاده سلیمان(ع) در پایتخت گل سرخ ایران/وقف پس اندازی برای روز قیامت است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: همزمان با عید سعید مبعثرواق فاطمیه آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی علیه السلام نایینمفروش شد.

وی ادامه داد: ۹۰۰ مترمربعفرشیک شکل با نقشه قالی نایینی تهیه و در رواق فاطمیه آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی علیه السلام نایین پهن و مورد استفاده قرار گرفته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین در ادامه خاطر نشان کرد: این فرشها با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال خریداری شده است که هزینه نیمی از این فرش ها توسط خیرین و مابقی نیز از محل نذورات این امامزاده جلیل القدر تامین شد.

**برگزاری جشن بزرگ مبعث در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: جشن مبعث رسول اکرم ( صلوات الله علیه ) در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: هم‌زمان با ۲۷ رجب المرجب، جشن مبعث رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی ( صلی الله علیه و آله و سلم ) در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم باشکوه که با حضور خیل عظیم شیفتگان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) برگزار شد، حجت الاسلام سید عبدالله میرعلائی با بیان اینکه خداوند در چنین روزی نبی مکرم اسلام ( صلوات الله علیه ) را برای ما فرستاد تا به ما راه و روش زندگی را بیاموزد، سخنانی پیرامون سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام ( صلوات الله علیه ) بیان نمود.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان ادامه داد: در ادامه این مراسم کربلایی علی مردی پور شاعر آیینی در وصف رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه) اشعار خود را قرائت نمود و سپس مداح و ذاکرخاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) کربلایی حمید بصیرت اشعاری در مدح و منقبت رسول مهربانی ها خواند.

بهزاد صبری در ادامه گفت: همچنین برگزاری مسابقه و اهدای جوائز از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود.

وی در ادامه تصریح کرد: گفتنی است، در این روز فرخنده و مبارک که حضرت محمد (صلی الله علیه و اله) به پیامبری و هدایت بشریت مبعوث شدند، صحن‌ و سرای حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) میزبان خیل عظیم زائرانی بود که برای عرض ادب، ارادت و تبریک به امام زمان ( ارواحنافداه ) و ساحت ملکوتی دختر موسی بن جعفر ( علیهما السلام ) به حرم مطهر مشرف شدند.

**رونمایی از ضریح جدید امامزاده سلیمان(ع) در پایتخت گل سرخ ایران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با شب مبعث محمد مصطفی صلوات الله علیه ضریح جدید امامزاده میر سلیمان بن داودبن حسن مجتبی(ع) در شهر قمصرکاشان پایتخت گل سرخ ایران طی آیینی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت : در شب مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) طی مراسمی از از ضریح جدید امامزاده سلیمان(ع) رونمایی شد.

وی در ادامه افزود: این ضریح با هزینه ای بالغ بر۲ میلیارد ریال از محل مشارکت خیرین و نذورات مردمی به همت هیئت امنای این امامزاده عظیم الشان ساخته و نصب شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه خاطر نشان شد: ابعاد ضریح ۱۶مترمربع به ارتفاع ۳ونیم متر است که در حال حاضر بزرگترین ضریح در منطقه کاشان به شمار میرود که این ضریح مشجع توسط استادکادران ماهر اصفهانی و در مدت سه سال ساخته شده است.

**وقف پس اندازی برای روز قیامت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امامزادگان ستارگان روی زمین شبانه روز برای ما هدایتگری می‌کنند و باید از وجودشان استفاده کنیم و ضمن کمک به توسعه و آبادانی بقاع متبرکه این اماکن مقدس را تبدیل به پایگاه فرهنگی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در آیین رونمایی از ضریح مطهر امامزاده سلیمان بن داود بن حسن مجتبی شهر قمصرکاشان ضمن تبریک عید مبعث، با اشاره به اینکه شهدا را نباید کمتر از امامزادگان بدانیم، گفت: پیامبر اکرم(ص) بت هایی که بر بام خانه بود را نابود کرد جامعه را ظلمت و تاریکی نجات داد و مردم را به دین اسلام دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) رحمه للعالمین بود، افزود: کسی که مردم را به دین خدا دعوت می‌کند باید الگو و اسوه حسنه و رحمت للعالمین باشد، از این رو اگر پیامبرگرامی اسلام الگو و اسوه حسنه نبود، امروز بعد از ۱۴۰۰ سال که مبعث پیامبراکرم(ص) را جشن می گیریم خبری از اسلام نبود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: خداوند به پیامبر اکرم(ص) می فرماید، به امت خود بگو من هیچ مزد و پاداشی در رابطه با رسالت خودم از شما نمی خواهم چون من به وظیفه خودم را عمل کردم اما یک خواسته از شما مردم دارم آن هم مودت فی القربی و محبت به خاندان پیامبر، دوستی و پیروی از امیرمومنان(ع) و فاطمه زهرا و و فرزندان آنها است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مزد رسالت پیامبر اکرم(ص) و محبت به خاندان اهل بیت (ع) بدهیم اما دسترسی به قبرستان بقیع و قبر نبی مکرم اسلام نداریم، در جوار آستان مقدس امامزادگان از امامزادگان تکریم کنیم که تکریم از امامزادگان، تکریم از پیامبر و اهل بیت(ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تجلیل از این امامزادگان را تجلیل از امام مجتبی(ع) و تجلیل از امام مجتبی(ع) را تجلیل از پیامبر اکرم(ص) و گرامیداشت و بزرگداشت امامزاده میر سلیمان قمصر را همان بزرگداشت و بزرگ داشتن پیامبر اکرم(ص) دانست و یادآور شد: امام راحل فرمود، شهدا امامزادگان عشق هستند و امنیت و آرامش و آسایش خود را مدیون شهدا هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی به روایتی از امیرمومنان(ع) اشاره کرد و گفت: بهترین نیکی و حسنات، حب اهل بیت(ع) و محبت به اهل بیت(ع) است و در روایتی دیگر از پیامبر اکرم در روایتی می فرماید ‹‹أساس الإسلام حب أهل البیت›› اساس و پایه اسلام و آنچه که اسلام را مستحکم می کند محبت ما اهل بیت(ع) است.

وی همچنین به روایت دیگری از پیامبراکرم(ص) اشاره و گفت: رسول گرامی اسلام می فرماید «حُب آل محمّد یوماً خیر من عباده سنه، و من مات علیه دخل الجنه» یک روز محبت به آل محمد بهتر از یکسال عبادت است، نماز و روزه و عبادت خوب است اما اگر محبت اهل بیت(ع) در کنار آن نباشد ارزش ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور، گفت: امام راحل نیز می فرماید، ما می خواهیم مردم در کنار امامزادگان آسایش و آرامش داشته باشند و هنگام بروز مشکلات از امامزادگاه کمک بخواهیم.

وی در ادامه افزود: همانطوریکه که پیامبر اکرم‌(ص)و اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت و عالم برزخ وساطت می‌کنند، امامزادگان نیز در عالم برزخ و قیامت برای ما وساطت و شفاعت می کنند از این رو ، آیت الله بهجت(ره) می فرماید، همانگونه که میوه ها ویتامین های خاصی دارند، امامزادگان هم معنویات و فیوضات خاصی دارند که باید از این معنویات و فیوضات بهره مند شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی، وجود ۷۱۳ بقعه امامزاده و آرامگاه در استان اصفهان را بیانگر عشق و ارادت بزرگان ما به ساحت مقدس این بزرگواران دانست و یادآور شد: بیش از ۴۰۰ امامزاده عظیم الشان در کاشان و محدوده شهرستان کاشان و شهرهای همجوار کاشان است که بیشترین امامزاده در استان اصفهان را دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: امامزادگان در وطن خودشان در آرامش و آسایش نبودند و به ایران هجرت کردند و به ایرانیان پناه آوردند و از آنها هم خوب هم پذیرایی کردند، برخی از آنها به دست مخالفان به شهادت رسیدند و برخی هم از دنیا رفتند و پیکر مطهرشان در خاک ایران اسلامی برای ما نعمت بزرگی است و باید قدردان آنها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه اظهارداشت: امامزادگان ستارگان درخشانی هستند که همچون نگینی بر روی زمین می درخشند اما شاید برخی از ما غافل باشیم و نتوانیم از وجودشان استفاده نکنیم.

وی با تأکید بر قدردانی ازا مامزادگان، گفت: امامزادگان ستارگان روی زمین شبانه روز برای ما هدایتگری می‌کنند و باید از وجودشان استفاده کنیم وضمن کمک به توسعه و آبادانی بقاع متبرکه این اماکن مقدس را تبدیل به پایگاه فرهنگی کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با بیان اینکه با مرگ پرونده اعمال انسان بسته می شود اما پرونده سه گروه همچنان باز می ماند، گفت: گروه اول افرادی هستند که خداوند اولاد صالح به آنها داده است، گروه دوم افرادی هستند که با سنت حسنه وقف برای خود باقی الصالحات می گذارند و گروه سوم صدقه جاریه و کمک به آستان مقدس امامزادگان است و تا زمانی که آستان مقدس امامزادگان پا برجا باشد این حسنه همچنان برای آنها نوشته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی، وقف را یکی از سنت های حسنه جاریه دانست و افزود: خیرین و متکمین مالی با وقف قسمتی از اموال خود برای روز قیامت که همه دست خالی هستند پس انداز کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا