شهر و جامعهعناوین اخبار

دولت برای رشد اشتغال، معافیت  بیمه تامین اجتماعی برای بنگاه‌های اقتصادی  ایجاد کند/با کمبود محصول مرغوب برای صادرات روبرویم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،عزیزالله امین مدیر عامل شرکت کشت و صنعت امین   در حاشیه بازدید اعضای کمیته تولیدات و صنایع تبدیلی  کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان از مجتمع کشت و صنعت امین اصفهان تصریح کرد:بیمه تامین اجتماعی و قانون کار دو چالش اصلی بخش کشاورزی است که واحدهای تولیدی این بخش را از اجرای طرح‌های توسعه و اشتغال‌زایی نگران کرده است

وی افزود: دولت به‌جای اینکه برای پول برق کشاورزان یارانه پرداخت کند برای بیمه تامین اجتماعی کارگران این بخش هزینه کند و قیمت برق را بدون یارانه محاسبه کند .

وی ارایه تسهیلات بلاعوض به کشاورزان را خطرناک توصیف کرد و گفت:تسهیلات بایستی در برابر تولید و ایجاد اشتغال پرداخت شود .

 این فعال اقتصادی بخش کشاورزی کیفیت ،استمرار و میزان را سه عامل موفقیت در صادرات  محصولات کشاورزی برشمرد و گفت:چنانچه بخش کشاورزی  این سه موولفه را رعایت کند می‌تواند در بازارهای صادراتی حضور فعال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۴ هزارتن محصولات در سه واحد این مجتمع در ایران تولید می‌شود،افزود:بیش از ۵۰ درصد محصولات این مجتمع به کشورهای  حاشیه خلیج‌فارس و  آسیای میانه  صادر می‌شود.

وی تقاضای برای محصولات گلخانه ایی را در بازارهای روسیه و آسیا قابل‌توجه دانست و گفت:نوسان تولیدات و کمبود محصول مهم‌ترین چالش صادرات محصولات گلخانه ایی است .

وی توضیح داد :برای صادرات محصولات کشاورزی بایستی با حجم بالا و مستمر فعالیت کرد و به دلیل کوچک بودن واحدهای تولیدی گلخانه ایی و  نوسان تولیدات نمی‌توان انتظار موفقیت در صادرات را داشت.

وی ایجاد فرهنگ کارگروهی بین گلخانه داران استان را گامی موثر در افزایش کمی و کیفی صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت:سازمان‌دهی تولید محصولات موردنیاز بازارهای صادراتی و برندسازی مشترک بین این واحدهای تولیدی می‌تواند به رشد صادرات این بخش کمک کند.

امین در بخش دیگری از سخنان خود تولید محصولات گلخانه ایی را یکی از راهکارهای مقابله باکم آبی در حوضه زاینده‌رود برشمرد و گفت: کشاورزان می‌توانند در کنار کاشت محصولات گلخانه ایی کاشت در زمین باز نیز دنبال کنند .

مجتبی معقول مسوول کمیته تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی کمیسیون در این بازدید گفت:کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در تلاش است که فرصت‌های تولید محصولات کشاورزی را به اطلاع فعالان این بخش رسانده و مسایل و مشکلات آنان را به‌صورت ساختاری  پیگیری کند .

وی تصریح کرد:استان اصفهان در مناطق مختلف خود دارای مزیت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا