پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از فعالیت بیش از ۴ هزار حافظ قرآن در پلیس اصفهان تادستگیری سارقین و قاچاق چیان در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،حجه الاسلام” محمد حسین عادل پور” در خصوص برنامه های عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در سال ۹۶ اظهار داشت: یکی از برنامه های این عقیدتی برای سال جدید اجرای دوره های بصیرت خانواده های کارکنان است که انشاء الله در نظر داریم بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در دوره های چهار روزه با مباحث معنوی،خانوادگی، تربیت فرزندان، وظایف در قبال همسران و آگاهی های سیاسی و اجتماعی آشنا شوند.

وی اجرای طرح مکارم الاخلاق، مصباح الهدی، و طرح سراج ویژه آموزش احکام و مسائل اعتقادی برای سربازان وظیفه را از دیگر برنامه های عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در سال جاری عنوان کرد.

حجه الاسلام عادل پور، ادامه اجرای طرح نهضت حفظ قرآن کریم در بین کارکنان پلیس استان را در دستور کار این یگان عنوان کرد و اظهار داشت: به لطف خداوند در سال ۹۵ تعداد بیش از ۶۰۰ نفر قبولی در آزمون حفظ قرآن داشتیم که امیدواریم این رقم را در سال جاری ارتقا ببخشیم.

این مقام مسئول با اشاره به استقبال کارکنان پلیس استان و خانواده های آنان از برنامه های قرآنی گفت: طی چند سال اخیر که طرح نهضت حفظ قرآن در نیروی انتظامی آغاز شد توفیقات خوبی داشتیم و توانستیم در تعداد حافظان قرآن در بین دستگاه های استان رتبه اول را به دست آوریم و در سطح کشور نیز همیشه رتبه های اول و دوم را کسب کردیم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان گفت: هم اکنون بیش از چهار هزار نفر حافظ قرآن در نیروی انتظامی استان وجود دارد که به طور مرتب در مسابقات و برنامه های قرآنی شرکت می کنند.

حجه اسلام عادل پور در خصوص برنامه های ویژه برای تحقق شعار سال ۹۶که از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است به خبرنگار ما گفت: نیروی انتظامی در این زمینه یک مسئولیت بسیار مهم و بزرگی دارد و آن مبارزه با قاچاق کالا و ایجاد امنیت اقتصادی برای تولید کنندگان داخلی و سرمایه گذاران است که انشاء الله مجموعه نیروهای انتظامی با افزایش تلاش های خود به توفیقات خوبی در این راستا دست پیدا خواهند کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: وظیفه دیگر تبلیغ و ترویج و فرهنگ سازی استفاده از اقلام و کالاهای تولید داخل در تمام دستگاه ها است که در این زمینه برنامه ریزی کرده ایم و ستاد ویژه ای را تشکیل دادیم و تلاش می کنیم که رویکرد خانواده های نیروی انتظامی در تهیه وسایل منزل، خوراک و پوشاک و سایر اقلام و مایحتاج زندگیشان خرید کالاهای ایرانی باشد.

عادل پور، موضوع فرهنگ سازی پرهیز از تجمل گرائی و اسراف و تبذیر در بین خانواده های نیروی انتظامی را از دیگر برنامه های ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی عقیدتی سیاسی پلیس استان ذکر کرد و اظهار داشت: در این حوزه نیز برنامه هائی در دستور کار است تا از بسیاری از ریخت و پاش ها و خرج های اضافی جلوگیری شود و بتوانیم با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به توسعه و آبادانی و پیشرفت بیشتر کشورعزیزمان کمک کنیم.

 **۳ میلیارد ریال لاستیک قاچاق به مقصد نرسید

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف تعداد ۲۳۸ حلقه انواع لاستیک خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” گفت : ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۳۸ حلقه انواع لاستیک سواری و کامیون خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه سه میلیارد ریال اعلام شده است .

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا خسارات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند و موجبات رکود و بیکاری جوانان را فراهم می سازد که در این خصوص از تمامی مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مرتبط را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری جاعلان حرفه ای اسکناس در شاهین شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از دستگیری دو جاعل حرفه ای اسکناس و کشف ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال چک پول و اسکناس جعلی خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” اظهار داشت : ماموران گشت انتظامی شهرستان شاهین شهر حین گشت زنی در این شهرستان به یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو مقدار ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال چک پول و اسکناس تقلبی ، تعدادی برگ سفید مخصوص جعل ، ۶ عدد مهر شماره گذاری و دو عدد چسب مخصوص کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص دو جاعل دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ مختاری در پایان از مردم خواست : در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**فروشنده محصولات کارخانه عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی

 فردی که در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالب کذب و توهین آمیز علیه یکی از کارخانه های معتبر کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :در پی شکایت مدیرعامل یکی از کارخانه های معتبر استان اصفهان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالب کذب علیه محصولات آن کارخانه کرده و این کار موجب خدشه دار شدن اعتبار آن کارخانه شده بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با بررسی های تخصصی در فضای مجازی عامل نشر اکاذیب شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم یکی از فروشندگان محصولات کارخانه بود بیان داشت: این فرد به بزه انتسابی اعتراف و علت انجام این اقدام را انتقام جویی به دلیل عدم پرداخت مطالبات اش توسط کارخانه اعلام کرد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد:مطابق ماده۱۸ قانون جرائم رایانه ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

**۵۰۰ میلیون ریال سرقت در پرونده سارقان کیف قاپ

 رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو سارق کیف قاپ و کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کیف قاپی از آنان توسط دو موتور سوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود:کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق شدند.

سرهنگ خسروی بیان داشت: این سارقان در تحقیقات انجام شده به ۵۰۰ میلیون ریال سرقت به روش کیف قاپی اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان ضمن اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: خانم ها بیشترین قربانیان کیف قاپی و موبایل قاپی هستند زیرا کمترین جوانب ایمنی را در این زمینه رعایت می کنند که لازم است حین تردد در معابر مراقب کیف قاپان موتور سوار باشند و هنگام تردد در کوچه های خلوت نیز مراقب کیف و تلفن همراه خود باشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا