پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان و قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذر بایجان خواستار گسترش ارتباطات در حوزه های فرهنگی و گردشگری شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دیدار قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان با ایشان اظهارداشت: اصفهان با پیشینه۱۰ هزار ساله، چهار دوره پایتخت سیاسی ایران بوده است و اکنون نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.
رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان یکی از۱۰ شهر دیدنی جهان است، اظهارداشت: اصفهان دارای بیش از ۲۰ هزار جاذبه طبیعی و میراثی و فرهنگی است که بیش از یکهزار و۷۰۰ جاذبه آن ثبت ملی و هفت اثر نیز دارای ثبت جهانی یونسکو است و تعداد زیادی از آثار ناملموس استان نیز به ثبت رسیده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه پس از برجام ورود گردشگران خارجی ۴ برابر افزایش یافته است، گفت: در ایام نوروز امسال بیش از سه میلیون نفر گردشگر داخلی از اصفهان بازدید کردند.
زرگرپور اضافه کرد: برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است تا در ۵ سال آینده میزان گردشگران خارجی در سال به یک میلیون نفر و گردشگران داخلی به۱۰ میلیون نفر برسد.
استانداراصفهان افزود: برهمین اساس برنامه ریزی برای ساخت هتل، رستوران و دیگر زیرساخت های گردشگری در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر ۴۰ هتل در اصفهان در حال ساخت است.
وی در ادامه به بیان ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و علمی اصفهان پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر۳۳۰ هزار دانشجو در اصفهان مشغول تحصیل هستند و شش دانشگاه مادر اصفهان دارای رنکینگ بین المللی است.
زرگرپور ادامه داد: در بُعد صنعتی نیز اصفهان دارای رتبه اول کشوری است و ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی بخش صنعت را به خود اختصاص داده و بسیاری از تولیدات نظامی، هسته ای، فولاد و شیمیایی را در خود جای داده است.
استاندار اصفهان به جایگاه این استان در تولید محصولات کشاورزی و دامداری اشاره کرد و افزود: امروز بسیاری از محصولات لبنی اصفهان به روسیه صادر می شود.
زرگرپور با اشاره به استقبال روسای کشورهای مختلف برای بازدید از اصفهان، گفت: هر هفته چندین هیئت سیاسی از کشورهای مختلف در اصفهان حضور پیدا می کنند.
استاندار اصفهان ، با اشاره به مشترکات دینی ، فرهنگی و تاریخی و عزم مقامات عالیرتبه دو کشور بر گسترش روابط و تعمیق مناسبات، آمادگی استان اصفهان را برای شرکت در فستیوالهای فرهنگی و هنری و برگزاری هفته اصفهان در باکو و مبادلات دانشگاهی و بازرگانی اعلام نمود .
رسول زرگرپور با اشاره به ظرفیت اصفهان برای جذب سرمایه های خارجی گفت: پیشنهاد می کنم هیاتی از اتاق بازرگانی آذربایجان با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان، زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی را بررسی کنند.
با حضور در اصفهان احساس غربت نمی کنم و همانند این است که در باکو قدم می زنم
عدالت ولی اف ، قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذر بایجان نیز در این دیدار اظهارداشت:با حضور در اصفهان احساس غربت نمی کنم و همانند این است که در باکو قدم می زنم زیرا مشترکات فرهنگی، هنری و گردشگری بسیاری بین اصفهان و آذربایجان وجود دارد.
وی به بیان ویژگی های کشورش پرداخت و افزود: وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان۷۰ هزار هنرمند و فرهنگی را در حوزه های تئاتر، سینما، موسیقی و گردشگری را تحت پوشش قرارداده و این کشور دارای۲۴۰ مکتب موسیقی، و دهها مکتب تئاتر از جمله ۲۶ مکتب تئاتر دولتی است.
عدالت ولی اف افزود: آذربایجان دارای شش هزار و۵۳۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری است که چهار اثر در یونسکو به ثبت رسیده است.
ولی اف گفت: سالانه ۱۲۷ هزار ایرانی به آذربایجان مسافرت می کنند و سفارت این کشور در ایام عید نوروز امسال برای ۴۶ هزار ایرانی ویزا صادر کرده است و این نشان دهنده ی رشد فزاینده است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذر بایجان افزود: فرهنگ دو کشور در حوزه آشپزی و موسیقی نزدیکی بسیاری دارد و مشکل خاصی از لحاظ زبانی هم وجود ندارد که این امر می تواند زمینه ساز گسترش فعالیت ها در حوزه گردشگری باشد.
عدالت ولی اف افزود: همجواری و کاهش هزینه های رفت و برگشت از دیگر مزیت های گردشگری متقابل ایران و آذربایجان است و ما آماده ی برقراری سطح بالاتری از روابط هستیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید در کشورش بعنوان ‘سال همگرایی اسلامی’ یادآور شد: مذهب مشترک ایران و آذربایجان بعنوان فرصتی می تواند ظرفیت های گردشگری متقابل را گسترش دهد.
قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذر بایجان ضمن استقبال از پیشنهادات استاندار اصفهان ، با اشاره به برگزاری روز تمدن ایران در سال ۲۰۱۸ در آذربایجان، خواستار حضور فعال و قدرتمند اصفهان در این رویداد فرهنگی و افزایش ارتباطات و تعمیق مناسبات شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا