شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری کنگره ملی پژوهش و نوآوری در زیست فناوری در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، اولین کنگره ملی پژوهش و نوآوری در زیست فناوری با حضور اساتید برجسته این رشته به منظور آشنایی شرکت کنندگان با آخرین دستاوردهای زیست فناوری، تبادل اطلاعات، و همچنین ارائه راهکارهای نوین و خلاقانه به دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته در راستای دستیابی به مهارت های کسب و کار و فناوری توسط آموزشگاه زیست فناوری نوین و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در تاریخ ۷ و ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در محل سالن سنجش و ارزشیابی مهارت در حال برگزاری است.
گفتنی است: این کنگره دور روزه با حضور ابوطالب جلالی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، دکتر شقایق حق جو ریاست بنیان نخبگان استان، دکتر محمد رضا زمانی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری کشور، نماینده ستاد توسعه زیست فناوری کشور و ۳۰۰ نفر از دانش آموختگان و دانشجویان رشته های بالینی و پزشکی (علوم دارویی، مامایی، پرستاران، پزشکان و متخصصان) و رشته های علوم پایه (علوم زیستی، نانو و …) افتتاح گردید.
در ابتدا ابوطالب جلالی ضمن خیرمقدم و قدردانی از برگزاری چنین همایش هایی در استان افزود: علیرغم موقعیت خوب کشور به لحاظ ثروت طبیعی و جوانان با تعهد و علاقمند به کار و فعالیت، پدیده شوم بیکاری به عنوان یک چالش باعث ایجاد دل نگرانی برای جوانان، خانواده ها و مسئولین می باشد.
وی با بیان اینکه اصلی ترین مرجع توانمند سازی که امکان دسترسی جوانان را به شغل فراهم می آورد نظام آموزش کشور است گفت: در تمام کشورها سعی بر کیفی کردن در محتوا و فرآیندهای آموزشی است که بتوانند با درک صحیح از آن مزیت ها و قابلیت ها حلقه های واسطی بین این دو بخش فراهم تا جوانان بتوانند شرایط شغل خود را پیش بینی و هم مجموعه های مؤثر، مهم و همکار که قصد دارند فرصت ها را برای جوانان فراهم نمایند، ضمن درک صحیح، هدایت ویژه ای برای جوانان داشته باشند.
جلالی بیان داشت: مطالبات تطبیقی در بحث مشاغل در حوزه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، انرژی های نو و هوشمندسازی و فناوری ها در حوزه IT و ICT فرصتی است برای توانمند سازی جوانان، دانشجویان و فارغ التحصیلان که بتوانند به صورت عملی ازاین حرفه بهره برداری نموده و ضریب دسترسی به شغل و کسب و کار را بالا ببرند که مسئولیت این امر به این بنگاه آموزشی به عنوان متولی آموزش های غیررسمی می باشد.
بر اساس این گزارش: موضوعات برجسته و اصلی زیست فناوری در این کنگره ملی شامل تشکیل پنل زیست فناوری غیر پزشکی، تشکیل پنل زیست فناوری پزشکی، تشکیل پنل نانو زیست فناوری و زیست فناوری گیاهی در قالب سخنرانی توسط محققان و اساتید برجسته به ترتیب زیر بخش های اصلی این کنگره را تشکیل می دهد.
دکتر کامران قائدی رئیس پانل ژنتیک: در رابطه با بیماریهای نقص ژنتیکی پراکسی زومی که در جامعه صنعتی فعلی کشور بسیار شیوع پیدا کرده است.
دکترسید حمید زرکش: دررابطه با ارزش افزوده پروتئین¬ها نوترکیب
دکتر مسعود هوشمند: مزیت های روش های نوین در زیست فناوری
دکتر خان احمدی: در رابطه با ایحاد ابزارهای اصلاح ژنی
دکتر سید جمال الدین مشتاقیان: مضرات نانو ذرات بر روی بدن انسان
وی افزود: دکتر مصطفی بوکاک نیز از کشور ترکیه جهت تبادل نظرات و بررسی تکنیک های ذخیره اسپرم در حوزه زیست فناوری در این کنگره حضور و سخنرانی خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا