پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اهمیت جشنواره فن آوری شیخ بهایی در سال اقتصادمقاومتی ،تولید واشتغال

وحید احمدی  در آیین افتتاح سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان گفت:  امسال درحالی شاهد برگزاری سیزدهمین جشنواره شیخ بهایی در زمینه فن آفرینی هستیم که به دلیل نام گذاری این سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید ،جایگاه چنین جشنواره و نمایشگاهی بیشتر از قبل از اهمیت برخوردار است .

وی با بیان اینکه  از سال قبل فضایی با عنوان «نشا» یا نقطه شروع ارتباط در جشنواره ایجاد کردیم، تصریح کرد: نشا یک فضای منحصر به فردی است که در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در اختیار سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران برای مذاکره اختصاصی با طراحان ایده گذاشته می‌شود و در این دوره از جشنواره نیز فضایی برای بازرگانان به منظور بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.
به گفته وی ارتباط رو در روی افراد دارای ایده با سرمایه گذاران یکی از مهمترین کارهایی است  که در این جشنواره انجام می شود، چراکه در این رویداد علاوه بر حضور صاحب فن آوری، خریدار نیز وجود دارد.

وی به سومین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی به عنوان رویداد جانبی جشنواره شیخ بهایی نیز اشاره کرد و گفت: این المپیاد ایده‌های نو مبتنی بر فناوری که قابلیت تجاری‌سازی آن به اثبات رسیده باشد را در قالب یک نقشه راه تجاری سازی (طرح کسب و کار) پذیرش کرده و مورد داوری قرار می‌دهد.

احمدی با بیان اینکه ۸۰۰ طرح دانشجویی در این جشنواره ارائه شده که ۹۰ طرح غربال و ۲۶ طرح انتخاب شده که برای آنها سعی کرده ایم ارتباطات بین المللی را فراهم کنیم، گفت: همچنین سعی کرده ایم برای سرمایه گذاری ارتباطات بین المللی، بحث بورس دانشگاه و مراکز پژوهشی ارتباطات را برقرار کنیم، امروز با دستورالعمل ها کاری کرده ایم تا دانشگاه ها هم بتوانند سرمایه گذاری کنند.
وی تصریح کرد: در این جشنواره دانشگاه های آماده سرمایه گذاری نیز دعوت شده اند تا بتوانند آنها هم در طرح های ارائه شده سهیم باشند.
معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم تاکید کرد: تلاش شده تا در این جشنواره نوآوری ها و حرکت های جدیدی با رویکرد فرهنگ سازی انجام شود و در کنار آن سعی شده تا عملیاتی کردن طرح های نو به عنوان یک اتفاق رقم بخورد. در حال حاضر شرکت های بزرگ در حال گفت و گو هستند و بحث از طرح موضوع عبور کرده است.

 معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نشست‌های انتقال تجربه را از دیگر رویدادهای جشنواره سیزدهم شیخ بهایی نام برد و اضافه کرد: در این نشست‌ها تجربیات کارآفرینان و فن‌آفرینان در سه گروه ارائه می‌شود. علاوه بر آن در این دوره از جشنواره اقدام به معرفی ابزارها و مدل‌های نوین توسعه کارآفرینی خواهد شد.

احمدی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان خروجی جشنواره شیخ بهایی بوده که ۷۷ میلیارد تومان آن متعلق به فن بازارها است، ادامه داد: در سال ۹۵ چیزی حدود ۲۸۰ میلیارد تومان قرارداد دانش فنی داشته ایم و صادرات محصول نیز کرده ایم، همچنین طی دو سال و اندی گذشته ۵۲۰ میلیون دلار صادرات دانش فنی انجام شده است. در این نمایشگاه شاهد حضور مجموعه ای از شرکت ها هستیم.

سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی روز پنجشنبه با حضور فن آفرینان، سرمایه گذاران و مسئولان ملی و استانی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت ۲ روز تا هشتم اردیبهشت امسال در ۲ بخش اصلی مسابقه ای و غیر مسابقه ایدر مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار می شود.
بخش مسابقه ای جشنواره شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری است. بخش غیر مسابقه ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز شامل نمایشگاه، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی است و امسال ۹۰ فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار در این بخش معرفی می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا