پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری سارقین در شاهین شهروخمینی شهر اصفهان /کشف مواد مخدر و قاچاق کالا و/توقیف ۱۱۶خودروی متخلف /هتک حیثیت یک شهروند در اصفهان

سرهنگ “رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : ماموران گشت انتظامی شهرستان شاهین شهر از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از سرقت ۳۰۰ راس دام مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه سارقان دست و پای مالک احشام را بسته و دام ها را سرقت کرده بودند افزود: ماموران وارد عمل شدند و کلیه راه های فرعی و اصلی را مسدود کردند و در کم تر از یک ساعت پس از وقوع سرقت، احشام در فاصله چهار کیلومتری از محل سرقت کشف شدند.

سرهنگ مختاری در پایان از دامداران خواست : کلیه جوانب احتیاط را رعایت کنند ، حتی الامکان از دو چوپان استفاده کنند و در صورت وقوع هر گونه مشکل یا مشاهده موارد مشکوک موضوع را در سریع ترین زمان ممکن به پلیس اطلاع دهند.#

**کشف بیش از ۵۰ کیلو گرم حشیش در لنجان

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۵۰ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و دستگیری ۶ سوداگر مرگ خبر داد .

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان لنجان حین اجرای طرح ایست و بازرسی در محور سفید دشت به ورنامخواست به سه دستگاه سواری پژو پارس ،پراید و سمند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از سواری سمند مقدار ۵۰ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هر سه خودرو همدست بودند بیان داشت : در این خصوص ۶ سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ کریمی در پایان اظهار داشت : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می کند واجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهند داد.

**اختلافات شغلی انگیزه هتک حیثیت یک شهروند

 فردی که با انتشار شماره تلفن همراه یکی از شهروندان همراه با مطالب کذب و توهین آمیز در فضای مجازی باعث حتک حیثیت وی شده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه مدتی است بصورت تلفنی و پیامکی افراد ناشناسی مزاحم او می شوند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با انجام اقدامات تخصصی مشخص گردد شماره همراه وی در صفحه ای غیراخلاقی در یکی از شبکه اجتماعی به همراه مطالب کذب و توهین آمیز منتشر شده است.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت:با مشاهده صفحه مورد نظر شناسایی عامل ایجاد کننده آن صفحه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در نهایت متهم که جوانی ۲۶ ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

مرتضوی اضافه کرد: متهم که در مواجه با مدارک و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و انگیزه خود را اختلافات شغلی با شاکی و انتقام جویی عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: نهایتا متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه با کسانی که موجبات آبروریزی و هتک حیثت افراد را در شبکه های مجازی فراهم کنند برخورد قاطع و قانونی می کنند .

**جاساز حرفه ای ۷۰۰ میلیون ریال مغز گردو و بادام لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله مغز گردو و بادام خارجی که به طرز حرفه ای زیر بار چیپس و پفک جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت فوتون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو یک محموله مغز گردو و بادام خارجی که به طرز حرفه ای زیر بار چیپس و پفک جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ براتی اظهار داشت : در این زمینه راننده کامیونت دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان افزود : پلیس باترانزیت کالای قاچاق به شدت مقابله می کند واز شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

**توقیف ۱۱۹ خودروی متخلف بعلت انجام دو تخلف همزمان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از توقیف ۱۱۹ دستگاه خودروی متخلف بعلت انجام دو تخلف همزمان حادثه‌ساز در فروردین ماه امسال خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” گفت : پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در فروردین ماه امسال تعداد ۱۱۹ دستگاه خودرو را به علت انجام دو تخلف همزمان حادثه ساز توقیف و به پارکینگ منتقل کرد.

وی افزود:براساس بند د ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی هرگاه راننده‌ای به صورت همزمان مرتکب دو تخلف از تخلفات “حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، سبقت غیر مجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه” گردد، وسیله نقلیه او حداقل ۷۲ ساعت توقیف می‌ شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: ترخیص خودرو منوط به پرداخت کلیه جریمه‌ها و طی یکسری مراحل قانونی می باشد .

سرهنگ رضایی در پایان با اشاره به اینکه پلیس با رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند برخورد قاطع و قانونی می کند از کلیه رانندگان خواست : از انجام دادن حرکات مخاطره آمیز در رانندگی بپرهیزند تا شاهد وقوع تصادفات و خسارات مالی و جانی نباشیم .

**دستگیری سارق حرفه ای مغازه در خمینی شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک سارق حرفه ای مغازه و کشف ۳۰۰میلیون ریال اموال سرقتی خبر داد.

سرهنگ ” علی جعفری نژاد” با اعلام این خبرگفت: در پی وقوع سرقت مغازه در شهرستان خمینی شهر شناسایی ودستگیری سارق و یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود:باانجام یکسری کار تخصصی در این زمینه هویت سارق احراز و محل سکونت وی شناسایی شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران بعد از شناسایی متهم وهماهنگی با مراجع قضائی در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ جعفری نژاد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان انتظامی این شهرستان در راستای زحمات شبانه روزی آنان از شهروندان خواست : اصول ایمنی توسط مالکین مغازه ها در هنگاه ترک مغازه رعایت شود ، استخدام افراد مطمئن وبا اعتماد، عدم نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد واسناد مالی درمغازه ودر مکان های ناامن،در دسترس نبودن اموال قابل حمل وقیمتی،اطلاع داشتن از موجودی دقیق مغازه وانبار وکنترل دوره ای آن،هنگام ساخت وساز،خریدیااجاره محل کسب به استحکام وایمنی ساختمان به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا