شهر و جامعهعناوین اخبار

کاهش آمار فوت شدگان تصادفات رانندگی / افزایش آمار فوت شودگان با قرض برنج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از زروابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان ،از مجموع تلفات حوادث ترافیکی  سال جاری  در این استان، ۲۳۳نفر زن  و  ۸۱۳ نفر مرد  بوده اند.

قابل توجه اینکه  بیشترین تلفات حوادث ترافیکی  با ۶۱۶نفر در جاده‌های برون‌ شهری ، ۳۷۹نفردر مسیرهای درون ‌شهری ،۱۵نفر جاده های روستائی، ۱۲ نفر مربوط به جاده های خارج استان و ۲۴نفر سایر گزارش شده است.

همچنین در مدت فوق ۲۴ هزار و ۶۹۷ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل  پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۵۸۳ نفر زن و ۱۸ هزار و ۱۱۴ نفر مرد هستند.

لازم به ذکر است آمار مصدومین حوادث ترافیکی در سال جاری در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل  ، ۸ درصد افزایش داشته است.

و اما در اسفند ماه سال جاری،۶۲ نفر که در حوادث رانندگی جان باختند در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان معاینه شدند، از این تعداد ۴۷ نفر مرد و ۱۵ نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث رانندگی اسفند ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۹۸ نفر) معادل ۳۶٫۷درصد کاهش داشته است.
در این مدت ۱۶۹۵مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که تعداد مصدومان نسبت به اسفند ماه سال قبل(۱۷۶۵نفر) ۴ درصد کاهش یافته است.

**افزایش آمار متوفیات ناشی از  مسمومیت با قرص برنج در سال ۱۳۹۵در استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی  استان اصفهان ، در سال ۱۳۹۵ آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با قرص برنج ، ۱۷نفربوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل  که این تعداد ۲ نفربوده افزایش داشته است.

لازم به ذکر است از کل تلفات قرص برنج در سال جاری ۱۰ نفر مرد و۷ نفر زن هستنداین در حالی است که در سال گذشته۲ نفر مرد بوده است.

**افزایش آمار معاینات  سرپایی پزشکی قانونی استان اصفهان در سال ۱۳۹۵

 به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی  استان اصفهان در  سال ۱۳۹۵  تعداد ۱۴۹ هزار و ۹۵۷نفر درحوزه معاینات سرپائی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۶۵۹ نفر زن  و ۱۰۳ هزار و ۲۹۸نفر مرد بوده که این آمار  نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۲٫۲درصد افزایش داشته است.

در اسفند ماه سال جاری ۱۰ هزار و ۸۳۶نفر (۳۲۸۳زن و ۷۵۵۳ مرد ) در حوزه معاینات سرپائی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند که نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۶٫۴ دهم درصد کاهش داشته است.

اجساد معاینه شده  دراداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه در سال جاری  ۳۳۸۷مورد ( ۷۵۲زن و۲۶۲۶مرد و ۹ مورد نامعلوم) بوده که نسبت به  مدت مشابه سال قبل که (۳۴۲۰ مورد شامل ۷۰۸زن و ۲۷۰۸ مرد و ۴نفر نامعلوم ) بوده معادل ۱ درصد کاهش داشته است.

با ما در کانال تلگرام همراه باشد sarmayehgostaran@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا