پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزار میلیارد تومان در استان هزینه شده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در آئین افتتاحیه مرکز پزشکی المهدی(عج) که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، اظهارداشت: در طول یک سال گذشته به طور میانگین هر ۱۰ روز یکی از دولتمردان برای افتتاح پروژه‌ها به اصفهان سفر کردند اما در ۳ روز گذشته اصفهان هر روز میزبان یکی از اعضای هیئت دولت بوده است.
زرگرپور با اشاره به افتتاح ۲۰ پروژه آموزشی، درمانی و بهداشتی که امروز در استان اصفهان افتتاح شد، گفت: تنها ۴۵ میلیارد تومان از اعتبار این پروژه‌ها به مرکز المهدی اختصاص دارد که رقم بسیار بالایی است.
رسول زرگرپور خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه اصفهان استان برخوردار است ولی در طول ۳ سال و نیم گذشته دولت دستاوردهای بزرگی را در این استان رقم زده که به هر دلیل کمتر به اطلاع مردم رسیده است.
وی افزود: در این مدت ۱۲ هزار و ۷۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و حدود ۵۵ درصد این سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و ۲۵ درصد توسط شهرداری ها و ۲۰ درصد توسط دولت به بهره برداری رسیده است.
زرگرپور به دستاوردهای دولت در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: فروردین ماه امسال رکورد گردشگر خارجی در طول ۴۰ سال گذشته در اصفهان شکسته شد به طوری که در این ماه ۸۵ هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کرده اند.
آیا می توان افزایش تخت های بیمارستانی را تنها روی کاغذ دانست؟
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد تخت هتل های استان اصفهان به ۲۰ هزار تخت رسیده است، تصریح کرد: ۳۹هتل جدید نیز در استان اصفهان در حال ساخت است.
زرگرپور اضافه کرد: در دولت یازدهم ۱۲۷ مجموعه بوم‌گردی احداث شد و در طول این مدت تعداد صندلی سینماها ۲.۵ برابر شده است؛ همچنین تعداد تماشاگران سینمایی در استان اصفهان ۷ برابر شده است.
استاندار اصفهان به کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ تنها ۷۵ روز هوای سالم در شهر اصفهان داشتیم و آلوده‌ترین شهر کشور بودیم و سال گذشته ۲۸۰ روز هوای سالم داشتیم و در ظرف ۳ سال به ۴ برابر رسیده و پارسال ۸ روز هوای پاک گزارش شد.
زرگرپور با بیان اینکه دو دانشگاه علوم پزشکی در استان اصفهان وجود دارد، ابراز داشت: از ابتدا تا سال ۹۲ حدود ۶ هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان وجود داشت اما از سال ۹۲ تاکنون هزار و ۲۰۰ تخت به این ظرفیت اضافه شده و طی این مدت برای اجرای طرح تحول سلامت، هزار میلیارد تومان در این استان هزینه شده است.
وی یادآور شد: ۲۰۰ هزار مترمربع فضای بیمارستانی بازسازی شده که عده‌ای اعلام می‌کنند این‌ آمارها تنها روی کاغذ است! آیا می‌توان افزایش تخت‌های بیمارستانی را تنها روی کاغذ دانست.
استاندار اصفهان طرح تحول نظام سلامت را یکی از موفق ترین طرح های دولت خواند و افزود: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های درمانی روستایی به کمتر از ۳ درصد و هزینه‌های درمانی شهری نیز به کمتر از ۶ درصد رسیده است.
رسول زرگرپور اضافه کرد: خدمات زیادی در حوزه سلامت ارائه شده ولی برخی مشکلات را به گونه‌ای بزرگ می‌کنند که این خدمات به چشم نیاید.
استاندار اصفهان در پایان اصفهان را بهشت خیرین دانست و گفت: هزار مؤسسه خیریه در این استان در حال فعالیت هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا