شهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت حقآبه به کشاورز زیاده خواهی نیست!

حسن کامران نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه پرداخت حقآبه به کشاورزان زیاده خواهی نیست ،به خبرنگار پایگاه خبری سرمایه گستران گفت :زاینده رود موضوعی ملی و فراملی است. عمر این رود چند صد سال و از دوران صفویه است. «شیخ بهائی» در چند صد سال پیش آمایشی فکر می کرد.

وی افزود : از آن سالها برای نحوه تشخیص بهره برداری بهینه از آب آن تصمیم گیری می شد، اگر ما دلسوز محیط زیست، منابع آبی و کشاورز هستیم، باید جلوی برداشت های غیرمجاز را بگیریم. کسی نمی تواند حقآبه را که حق الناس است، از کشاورز بگیرد. شورای عالی آب هم کم لطفی کرد و تاکنون چیزی به عنوان خسارت آب به کشاورز پرداخت نکرده است.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : من در مجلس شورای اسلامی از آقای نعمت زاده وزیر صنعت و  آقای چیتچیان وزیر نیرو در مورد آب زاینده رود و حقآبه سؤال کردم که وزیر نیرو به من پاسخ دادند که به من ربطی ندارد؛ پس حداقل شورای عالی آب به کشاورز خسارت پرداخت کند. ما نه از کشاورز حمایت کردیم، نه به او خسارت پرداخت کردیم، و باید اعتراف کنیم که اکوسیستم زاینده رود را هم به هم ریخته ایم.

کشاورزی که به این انقلاب ۳ یا ۴ شهید هدیه داده است، پرداخت حقآبه به او زیاده خواهی نیست. تونل گلاب در استان اصفهان است و ربطی به سایر استان ها ندارد. ما باید علمی و بر اساس نظر کارشناسی اقدام کنیم. آیا درست است که کشاورزی که خمس و زکات پرداخت می کرده، به جمع آوری کارتن روی بیاورد؟

برای دریافت اخبار پایگاه خبری سرمایه گستران به کانال تلگرام وصل شوید sarmayehgostaran@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا