بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

افزایش شاخص بورس و فرابورس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، در معاملات امروز بیش از ۹۸۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال در ۷۹ هزار و ۹۳۹ نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان دهنده رشد اندک بیشتر آنهاست. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۱۰ واحد، شاخص آزاد شناور ۶۴ واحد و شاخص بازار اول ۷۹ واحد رشد کرد.
در مقابل، شاخص کل (هم وزن) ۱۰ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) هفت واحد و شاخص بازار دوم ۷۱ واحد کاهش یافت.
نمادهای وبملت (بانک ملت)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فخوز (فولاد خوزستان)، وتجارت (بانک تجارت)، فارس (هلدینگ خلیج فارس) و فملی (ملی صنایع مس) در معاملات امروز با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت اما شپنا (پالایش نفت اصفهان) با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.

صعود فرابورس به رقم ۹۲۵ واحدی
شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز با بیش از سه واحد رشد به پله ۹۲۵ واحدی رسید که نمادهای «مارون»، «ذوب» و «میدکو» به ترتیب بیشترین تاثیر را در این رشد آیفکس بر جای گذاشتند.
همچنین در بازارهای فرابورس ایران در مجموع بیش از ۳۱۵ میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد که نزدیک به نیمی از حجم و ۳۰ درصد از ارزش کل مبادلات به بازارهای اول و دوم اختصاص داشت.
در بازارهای اول و دوم فرابورس ۱۴۴ میلیون سهم در ۱۸ هزار و ۸۵۶ نوبت مبادله شد که بیش از ۴۰۴ میلیارد ریال ارزش داشت.
همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت بیش از ۶۲۱ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۶۰۵ میلیارد ریال خرید وفروش شد.
رصد مبادلات صورت‌گرفته در بازار پایه نیز نشانگر معامله بیش از ۱۶۷ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۵۹ میلیارد ریال است.
امروز در میان اوراق تسهیلات مسکن نماد «تسه ۹۶۰۱» با دادوستد بیش از ۲۷ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۱۹ میلیارد ریال در صدر تابلو تسهیلات مسکن ایستاد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا