شهر و جامعهعناوین اخبار

 تامین آب شرب بعنوان اصلی ترین مطالبه ی مردم شهرستان فریدن با قوت در حال پیگیری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در نشست مجمع نمایندگان استان که در شهرستان فریدن و به ریاست ایشان برگزار شد، تشکیل جلسات این مجمع در شهرستان های مختلف را یک سنت حسنه خواند و افزود: این جلسات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ذیربط برای بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ها برگزار و جمع بندی آن توسط استاندار به دستگاه ها ابلاغ می شود و فرمانداران موظف هستند که این مسائل را پیگیری نمایند.
استانداراصفهان با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه ی انتخابیه فریدن، چادگان، بوئین میاندشت و فریدونشهر بر روی ۳ محور بررسی شد ، افزود: مسائل مربوط به منابع طبیعی از مهمترین مشکلات این منطقه بشمار می رود که مرتع داران و کشاورزان با آن مواجه هستند که تصمیمات خوبی برای رفع این مشکلات اتخاذ گردید ، ضمن اینکه اقدامات خوبی توسط منابع طبیعی در خصوص کاشت گیاهان دارویی از جمله کرفس کوهی و موسیر در وسعت دهها هکتاری انجام شده است که اشتغالزایی خوبی نیز در بر داشته است و همچنان هم قابل افزایش است و امکان طراحی طرح جامع برای ۴ شهرستان جهت کشت گیاهان دارویی وجود دارد.
وی مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی را از دیگر مشکلات این منطقه خواند و اظهارداشت: تامین آب شرب جدید در دو مرحله انجام می شود.
رسول زرگرپور با بیان اینکه بهسازی و بازسازی منابع آب موجود در حال انجام است، اظهارداشت: منبع مورد نیاز این طرح در حال ساخت می باشد.
وی در خصوص ایجاد منابع آب جدید در این شهرستان تصریح کرد: ۸۰ کیلومتر از پروژه ی تامین آب ، نیاز به لوله گذاری دارد و تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن در حال پیگیری است.
زرگرپور ادامه داد: مشاور این پروژه، طرح را برای وزرات نیرو ارسال کرده است و مقرر گردید طی یکماه آینده مجوزات لازم اخذ گردد.
استانداراصفهان در خصوص تامین هزینه ی این طرح اظهارداشت: بخشی از این هزینه توسط اعتبارات مدیریت بحران ، شرکت آب و فاضلاب و بخشی توسط بودجه ی آب منطقه ای استان تأمین می شود.
وی خاطرنشان کرد: تامین آب شرب یکی از اصلی ترین و مهمترین مطالبات مردم این منطقه است که با قوت در حال پیگیری است.
مدیرارشد استان در پایان راه ها و ورودی شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت را از دیگر مشکلات این بخش خواند که علیرغم تلاشهای انجام شده و زیرسازی و آسفالت برخی جاده های روستایی در فریدونشهر و پشتکوه ، تصمیمات لازم برای رفع آن ها اتخاذ شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا