پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استانداراصفهان: از سال گذشته تاکنون ۷۷ هزار شغل در اصفهان تثبیت شده است

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به گزارش اقدامات سال ۹۵، اظهارداشت: اصفهان با پرداخت ۸۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱۱۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط نسبت به دیگر استان ها بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است.
زرگرپور اضافه کرد: با احتساب اعطای تسهیلات به ۴۴ واحد بزرگ، در مجموع۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکلات این واحدها اختصاص یافته است.
استانداراصفهان با بیان اینکه تشویق معنوی و مادی از واحدهای فعال می تواند در افزایش کارکرد سایر واحدها موثر باشد، اظهارداشت: در ارتباط با بسته ی حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط تاکنون ۴۵ هزار شغل تثبیت شده است که با اقدامات صورت گرفته در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز ۳۲ هزار شغل تثبیت شده که در مجموع ۷۷ هزار شغل در استان تثبیت شده است.
وی ادامه داد: دولت برای توسعه ی اشتغال پایدار ۱.۵ میلیارد دلار را از صندوق توسعه ی ملی در نظر گرفته است که برای توسعه ی مناطق روستایی و محروم مورد استفاده قرار می گیرد.
رسول زرگرپور در ادامه با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، اظهارداشت: کوره های آجر که مشکلات زیست محیطی دارند باید سیستم آلایندگی خود را اصلاح نمایند و همچنین از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر خارج شوند که اتحادیه باید جانمایی برای این واحدها را در دستور کار خود قرار دهد.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه این واحدها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند، اظهارداشت: باید براساس یک برنامه ی زمانبندی شده نسبت به جابجایی اقدام گردد و اگر عزم آن ها جزم شود حاضر به تغییر کاربری و ارائه ی تسهیلات به این واحد ها هستیم.
گفتنی است در این جلسه مشکلات ۳۵ واحد صنعتی در شهرک صنعتی کمشچه که در کارگروه مورد بحث کارشناسی قرار گرفته بود و همچنین مشکلات برخی از کارخانجات کاشان و آران و بیدگل بررسی گردید و تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا