پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

 می توان از مطالعات اطلس سلامت در جهت تقویت شاخص های بهداشتی جامعه استفاده کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در شورای آرد و نان استان با اشاره به گزارش اتاق اصناف در خصوص ایام نوروز اظهارداشت: در این ایام ۱۲۱ واحد نانوایی در هسته ی مرکزی شهر، کشیک بندی و با افزایش ساعت کار این واحدها عملا از ایجاد صف های طولانی نانوایی جلوگیری بعمل آمد.

استاندار اصفهان با اشاره به بازرسی و نظارت واحدهای عرضه کننده نان سرد و بسته بندی شده ، اظهارداشت: باید تذکرات لازم و برخوردهای قانونی با واحدهایی که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی کنند و نان فاقد شناسه عرضه می کنند ، صورت گیرد.
رسول زرگرپور در ادامه تاکید کرد: باید نظارت بر ماشین های حمل آرد با در نظر گرفتن ضوابط لازم برای بهداشتی بودن کامل آرد صورت گیرد.
زرگرپور به بررسی وضعیت کیفیت آرد و گندم اصفهان در مقایسه با سایر استان ها اشاره کرد و افزود: مصرف نمک و میزان نمک در نان باید کاهش یابد چرا که علاوه برسلامت مردم در کاهش هزینه های بیمارستانی و … نیز بسیار موثر خواهد بود.
مدیر ارشد استان افزود: مطالعات خوبی برای اطلس سلامت اصفهان انجام شده است که می توان از این مطالعات در جهت تقویت بنیه سلامت جامعه استفاده کرد.
گفتنی است در این جلسه نتایج ارزیابی و درجه بندی کارخانجات غله، وضعیت سهمیه آرد و سرانه مصرف شهرستان ها بررسی و بر تعیین تکلیف واحدهای نانوایی بدون پروانه و بدون فعالیت و تسریع در شناسه دار کردن نان های سرد و بسته بندی شده تاکید شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا