شهر و جامعهعناوین اخبار

معرفی امامزاده هلال بن علی (ع) توسط مبلغان دینی/هشتمین دوره مسابقات سراسری همخوانی قرآن کریم/برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گسترانروا و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از مسئولان آستان مقدس محمد هلال بن علی بن ابی‌طالب(ع) در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: آمدن ستارگانی همچون محمد هلال در هر منطقه‌ای سبب آبادانی آن منطقه می‌شود و یکی از نعمات، به‌ویژه برای ایرانیان آمدن این بزرگان به ایران اسلامی است.

وی بابیان اینکه بسیاری از بلایا به برکت وجود این بزرگان از مردم آن منطقه دفع می‌شود، افزود: در احوالات برخی بزرگان آمده که دفع بسیاری از بلایا به برکت وجود شخصیت‌های بزرگ در یک منطقه بوده است، از همین رو باید تشکیلات مذهبی در شهرهایی که چنین شخصیت‌هایی هستند بیشتر رواج داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر رعایت حقوق افراد افزود: باید به افرادی که از منطقه آران و بیدگل برای منبر رفتن می‌آیند، بخش‌نامه‌ای از حالات این بزرگان به آن‌ها داده شود تا آن‌ها بتوانند از این بخش‌نامه‌ها برای ترویج شخصیت‌های این بزرگواران استفاده کنند چراکه هر چه احترام بیشتری به این بزرگواران بگذاریم خودمان نفع بیشتری می‌بریم.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: به هر میزان که می‌توانیم باید در امامزاده‌ها برنامه مذهبی ایجاد کنید، همچنین باید تلاش شود تا امامزادگان احیا شوند، و نذورات درراهی که صاحب امامزاده راضی باشد خرج شود.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: باید در امامزادگان از افرادی که ید طولانی در منبر رفتن دارند به آن مکان دعوت شوند تا  همه مردم از برکت وجود امامزاده‌ها بهره ببرند، از طرفی دیگر زمانی که مردم بفهمند که آن محل موردتوجه و عنایت است بیشتر به آن مکان روی می‌آورند.

وی با تأکید بر لزوم برخورداری امامزادگان از موقوفات گفت: امامزاده‌ای که از موقوفات برخوردار و محل درآمد داشته باشد متولیان در حفظ و نگهداری امامزادگان عملکرد بهتری داشته و کارها آبرومندانه‌تر پیش می‌رود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: حضرت محمد هلال بن علی‌ بن ابیطالب(ع)، تنها با یک واسطه به امیرمؤمنان(ع)، نزدیک‌ترین فرزند به ایشان در ایران است.

**هشتمین دوره مسابقات سراسری همخوانی قرآن کریم در امامزاده سیدالکریم(ع)دولت آباد

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: هشتمین دوره مسابقات سراسری همخوانی قرآن کریم و تواشیح دانش آموزان متوسطه اول و دوم استان اصفهان ویژه برادران و خواهران به میزبانی امامزاده سیدالکریم(ع)دولت آباد در حال برگزاری است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت؛ هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور ۵۵۰ دانش‌آموز اصفهانی در آستان مقدس حضرات سیدان الکریمان(علیهما السلام) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و هماهنگی‌های صورت گرفته‌شده، هشتمین دوره مسابقات سراسری همخوانی قرآن کریم و تواشیح دانش آموزان متوسطه اول و دوم استان اصفهان ویژه برادران و خواهران امسال نیز همانند سالیان گذشته در جوار آستان مقدس سیدان الکریمان(علیهما السلام) برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ادامه داد: همچنین این مسابقات بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در جوار حرم این امامزادگان آغاز و روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه نیز با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان جهت شرکت در مسابقات کشوری در تابستان امسال به پایان می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی در ادامه بیان کرد: همچنین ایجاد کارگاه‌های آموزشی، هنری، غرفه عکاسی، خیمه مهدویت، نمایشگاه کتاب، اهداء لوح فشرده و … ازجمله فعالیت‌های فرهنگی ویژه متسابقین در جوار این آستان مقدس است.

وی در پایان تصریح کرد: مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات سراسری همخوانی قرآن کریم و تواشیح دانش آموزان استان اصفهان با حضور مسئولان استانی و برخی مسئولین شهرستان برخوار و عموم مردم برگزار شد.

**جشن میلاد امام حسین(ع) درامامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان در شب میلاد امام حسین ( علیه السلام ) غرق جشن و سرور شد.

 بهزاد صبری اظهار داشت: حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان در شب میلاد سومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسین ( علیه السلام ) غرق جشن و سرور شد.

وی در ادامه افزود:  حرم مطهر خواهر بزرگوار امام هشتم (علیه السلام) در شب میلاد امام حسین ( علیه السلام ) میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) بود که برای عرض تبریک این میلاد فرخنده به امام زمان ( ارواحنافداه ) و دختر موسی بن جعفر ( علیهما السلام ) خود را به این بارگاه ملکوتی رسانده بودند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان ادامه داد: در این شب باشکوه کربلائی میثم مزروعی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در مدح و ثنای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به مدیحه سرایی پرداخت.

بهزاد صبری در ادامه بیان کرد: علاوه بر این خادمان حرم مطهر، در شب میلاد حضرت امام حسین ( علیه السلام ) از زائران و مجاوران پذیرایی کردند.

**برپایی جشن های شعبانیه در امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: همزمان با آغاز ماه شعبان و همچنین اعیاد شعبانیه برنامه های متنوعی در جوار حرم مطهر امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: ۶ شب جشن و سرور به مناسبت اعیاد خجسته شعبانیه در در جوار حرم مطهر امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه از شنبه ۹ اردیبهشت ماه مصادف با ۲ شعبان آغاز می شود و تا روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه برابر با ۸ شعبان در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در این ایام حجت الاسلام و المسلمین مهدی صالحی و حجت الاسلام و السلام و المسلمین علی ابراهیم پور برای زائران و مجاوران به ایراد سخن می پردازند و همچنین جمعی از مداحان اهل بیت(ع) نیز مولودی خوانی می کنند.

**پنج شب جشن و سرور در جوار امامزاده آقا علی عباس(ع)بادرود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه پنج شب جشن و سرور در جوار امامزاده آقا علی عباس(ع)بادرود برپا است.

 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: پنج شب جشن و سرور به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه در جوار امامزاده آقا علی عباس(ع)بادرود برپا است.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه ها از روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر آغاز می شود و تا روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود ادامه داد: این برنامه ها هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و همراه با مولودی خوانی ذاکران اهل بیت(ع) در جوار این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا