حوادث پلیسعناوین اخبار

کلاهبرداران سایت دیوار در دام پلیس/پایان ناخوشایند یک دوستی خیابانی

بهگزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم حاجعلی صالحی افزود: اعتماد نابجا به افراد در فضای مجازی به خصوص فروشگاه‌های فعال اینترنتی بستر کلاهبرداری را برای افراد سودجو فراهم می کند.
وی افزود: در این راستا پس از مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری در سایت دیوار تیم کارشناسی پلیس فتا اقدامات فنی لازم را انجام داده که مشخص گردید شخصی به هویت ناشناس با درج آگهی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کرده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات کارشناسی بر روی ip درج کننده آگهی و محل واریز مبالغ، در یک بررسی دقیق و سریع ردپای اینترنتی مجرم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی متهمین دستگیر گردیدند و به این پلیس احضار و با رویت ادله دیجیتال جرم به بزه انتسابی خود اعتراف و بیان داشتند قصدشان از این کار تنها سرگرمی می‌باشد که در نهایت به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
سرهنگ صالحی در خصوص آگاهی‌های درج شده در سایت‌های آگهی نامه مثل دیوار و شیپور گفت: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند و قبل از واریز وجه حتما کالا را رویت کنند و مطمئن شوند که کالا برای آنها ارسال می‌شود.

پایان ناخوشایند یک دوستی خیابانی
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: پسری که در پی دوستی با دختر جوان اقدام به تهدید و انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کرده بود توسط پلیس فتا استان کرمانشاه دستگیر شد.
‌سرهنگ ‌علی کریمی‌ گفت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد؛ مدتی است شخص ناشناسی از طریق شبکه اجتماعی تهدید کرده است تا در صورتی که به خواسته‌ های نامشروع وی توجه نکنم تعدادی از تصاویر خصوصی و خانوادگی من را منتشر خواهد کرد و تاکنون تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را منتشر کرده که این امر باعث هتک حیثیت من شده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اکیپی زبده از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری وارد عمل شدند و با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات لازم‌،‌ فردی را در این زمینه شناسایی و پس اخذ مجوز از مقام قضائی‌، متهم را دستگیر و به این پلیس منتقل کردند.
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: متهم در تحقیقات صراحتا به بزه ارتکابی اقرار کرد و گفت، با شاکیه دوست بوده و تصاویر شخصی وی را قبلا و به صورت حضوری از طریق گوشی به دست آورده و سپس برای تطمیع وی اقدام به تهدید کردم.
وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان نباید به اشخاص غریبه اعتماد کنند، گفت: دوستی‌های خیابانی ‌ زمینه‌ای برای تشکیل خانواده نیست، زیرا اگر جوانی واقعا قصد ازدواج داشته باشد از طریق خانواده وارد عمل شده و پنهان کاری نمی‌کند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: به هیچ عنوان عکس و فیلم شخصی خود را در اختیار دیگران و افراد غریبه قرار ندهید، چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل یا در راستای اخاذی از این اطلاعات شما بر علیه شما استفاده کرده و حتی با انتشار آنها در فضای مجازی آبرو و حیثیت شما را به بازی می‌گیرند.

برداشت غیر مجاز ۲۰ میلیون ریالی با سوءاستفاده از رابطه دوستی
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: عدم رعایت نکات امنیتی و واگذاری کارت عابر بانک به افراد دیگر موجب برداشت غیر مجاز ۲۰ میلیون ریالی شد.
سرهنگ دوم حاجعلی صالحی افزود: با رسیدن یک فقره پرونده قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد مبنی بر برداشت غیر مجاز به مبلغ بیست میلیون ریال، ابتدا با اخذ اظهارات شاکی پرونده سریعا در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .
وی افزود: طی بررسی‌ های اولیه مشخص شد شخصی به هویت ناشناس اقدام به برداشت از حساب شاکی از طریق رمز دوم نموده است که با اقدامات کارشناسی بر روی استفاده کنندگان شارژهای خریداری شده و قبوض پرداختی متهم شناسایی و با هماهنگی با مقام محترم قضایی به پلیس فتا احضار شد.
سرهنگ دوم صالحی افزود: متهم در اظهارات خود بیان داشت با پسر شاکی رابطه دوستی داشته و رمز دوم کارت شاکی را در اختیار داشته است ولی پسر شاکی بدهی او را پرداخت نکرده است از این رو مرتکب این عمل شده است که در ادامه متهم به همراه پرونده جهت صدور قرار، تحویل مقام قضایی شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه اطلاعات کارت بانکی افراد شخصی و محرمانه است، افزود: لذا هر فرد موظف به حفظ و نگهداری آن بوده و از بازگو کردن رمز اول و یا دوم کارت به دیگران خودداری کنند.

پرونده میلیاردی در دست وکیل قلابی
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان قاضی و وکیل دادگستری از طعمه های خود به صورت میلیاردی کلاهبرداری می کرد، خبر داد .
سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای کرج مبنی بر اعلام شکایت از فردی که خود را وکیل و قاضی دادگستری معرفی کرده و با این عنوان از افرادی که دارای پرونده های قضائی و حقوقی بودند کلاهبرداری می کرد ؛ پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
وی گفت: در بررسی اولیه ماموران مشخص شد که مالباخته از متهم که خود را به عنوان وکیل و قاضی بازنشسته و دارای نفوذ در دادگستری معرفی کرده است می خواهد تا حکم قصاص یک نفر مجرم محکوم به اعدام را لغو کند و برای انجام این کار مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه ( سه میلیارد ریال وجه نقد و مابقی در قالب دو فقره چک ) دریافت کند که باتوجه به اینکه بعد از گذشت حدوداً سه ماه ، نامبرده کاری برای وی انجام نداد از او به مراجع قضائی اعلام شکایت کرد .
سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله ماموران وارد عمل شده و طی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده درنهایت مخفیگاه متهم را در کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیرکردند؛ در بازرسی از منزل متهم تعداد زیادی اوراق خام وکالت و برگ خام دادخواست دادگستری ،تعدادی اوراق قضائی، گزارش های مردمی مربوط به افراد مختلف مبنی بر رفع مشکل آنها در ادارات ، دادسراها و دادگستری ها و تعداد زیادی برگ تایپی وکالت کشف شد .
وی افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان در پوشش قاضی و وکیل دادگستری اعتراف کرد که با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی روانه زندان شد .

کشف محموله میلیاردی تلفن همراه قاچاق
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۲۴ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد و گفت: یک متهم ۳۲ساله در این زمینه دستگیر شده است.
سردار منوچهر امان اللهی افزود: عوامل پلیس آگاهی استان کرمانشاه با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند یک باند فعال در امر قاچاق کالا را در شهرستان جوانرود شناسایی کنند.
وی ادامه داد: اعضای این باند پس از خرید یک محموله گوشی تلفن همراه از کشور عراق، از طریق معابر غیر مجاز مرزی وارد شهرستان جوانرود شده بودند و قصد داشتند محموله را به استان های مرکزی کشور انتقال دهند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضائی یک تیم عملیاتی با خودروی پوششی به محور تردد قاچاقچیان اعزام و پس از چندین ساعت تحت کنترل قرار دادن محور، در نهایت خودروی حامل کالای قاچاق مشاهده و با تدابیر خاص پلیسی متوقف شد.
سردار امان اللهی با اشاره به اینکه ۱۲۴ دستگاه تلفن همراه فاقد مدارک مثبته گمرکی از داخل جاسازهای طراحی شده موجود در خودرو کشف شده است، گفت: کارشناسان ارزش این محموله را بالغ بر دو میلیارد ریال برآورد کرده اند.
وی افزود: متهم دستگیر شده ۳۲ سال سن دارد و پیش از این نیز یک بار به جرم نزاع و درگیری دستگیر شده است، لذا در این راستا پرونده ای تشکیل و تحت رسیدگی عوامل پلیس آگاهی شهرستان جوانرود قرار دارد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی
رئیس پلیس آگاهی استان فارس از کشف کالای قاچاق از یک انبار واقع در شهرستان شیراز به ارزش سه میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ سیروس حیدری گفت : ماموران پلیس آگاهی به منظور برخورد با قاچاقچیان کالا و مقابله با افراد سود جو و فرصت طلب، با انجام اقدامات فنی و پلیسی مطلع شدند یک انبار واقع در یکی از محله های شهرستان شیراز به محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شده است.
وی ادامه داد: موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از شناسایی محل دپوی کالای قاچاق، با هماهنگی مقام قضائی از آن انبار بازرسی و ۲۳۷ کارتن انواع لوازم یدکی خودرو، ۲۰۰جفت کفش خارجی و تعداد زیادی لوازم و تجهیزات جانبی گوشی تلفن همراه کشف کردند.
سرهنگ حیدری با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: سه نفر متهم دستگیر و پرونده مقدماتی تشکیل و تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در محور یاسوج – لردگان، خبر داد.
سردار غلامعباس غلامزاده گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان کالا قصد دارند محموله ای را از محور مواصلاتی یاسوج – لردگان به استان های مرکزی کشور منتقل کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ، ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیات ایست و بازرسی در محور یاسوج – لردگان محدوده پل قرح یک دستگاه کامیون کشنده ولوو حامل کالای قاچاق را توقیف کردند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۲۳۲ هزار متر کابل برق فاقد هرگونه مجوز به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و راننده خودرو نیز دستگیر شد.

انهدام باند سارقان قطعات خودرو با ۵۳ فقره سرقت
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان قطعات خودرو و کشف ۵۳ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ علیرضا مرزبانی افزود: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی به دنبال دریافت چندین مورد پرونده سرقت قطعات خودرو، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: با انجام تحقیقات همه جانبه یکی از سارقان سابقه دار که در انجام سرقت های اخیر نقش داشته است شناسایی و با کار اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت های مستمر مخفیگاه وی مشخص شد، لذا با اخذ مجوز قضائی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم در بازجویی های پلیس به ۵۳ فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهر کرمانشاه با همدستی دو نفر دیگر از سارقان سابقه دار اعتراف کرد، بر همین اساس مخفیگاه همدستان وی شناسایی و آنها نیز با دستور مراجع قضائی دستگیر شدند.
سرهنگ مرزبانی گفت: پس از انجام تحقیقات فنی و علمی، متهمان به انجام سرقت ها اعتراف کردند، همچنین یک نفر مالخر نیز در این زمینه دستگیر و به همراه متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند، اموال مسروقه نیز به مالباختگان بازگردانده شد.

توقیف محموله ظروف کریستال ۲۰ میلیارد ریالی
فرمانده انتظامی شهرستان مرند از کشف تعداد ۳۵ هزار و ۷۰۸ عدد ظروف شیشه و کریستال به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ کاظم دهقانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل لوازم خانگی قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان یاد شده یک دستگاه تریلی کشنده،شناسایی و توقیف و در بازرسی از آن تعداد ۳۵ هزار و ۷۰۸ عدد انواع ظروف ، شیشه و کریستال با مارک های کشور ترکیه به ارزش ۲۰میلیارد کشف شد .
سرهنگ دهقانی افزود: کالاهای کشف شده فاقد مدارک مثبته گمرکی بوده و در این راستا راننده تریلی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف عتیقه جات چند هزار ساله
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره های اشکانی و ساسانی در شهرستان ساری خبر داد.
سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهرستان ساری در پوشش یک واحد صنفی، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت .
میرفیضی اضافه کرد: ماموران مبارزه با موادمخدر با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهم این فرد را مورد تعقیب و مراقبت قرار داده و با شناسایی محل فعالیتش او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی مازندران افزود: ماموران در بازرسی از داخل گاو صندوق متهم موفق شدند، بیش از ۸۰ قطعه اشیاء عتیقه مربوط به دوره های تاریخی شامل کاسه سفید روی، دستبند مفرغی، بشقاب سفید روی، زنگوله مفرغ، انگشتر با رکاب، حلقه مفرغی، کوزه لعابدار، پیه سوز سفالی، مهره عقیق، شی فلزی، سگک کمربند، قاشق مفرغ و شیشه مفرغی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه اشیاء مکشوفه برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی دارای قدمت تاریخی و مربوط به دوره های تاریخی اشکانی و ساسانی است، افزود: در این ارتباط متهم به قاچاق اشیاء عتیقه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا