عناوین اخبار

خواص انبه در پیشگیری از ابتلا به سرطان

میوه انبه حاوی ترکیباتی نظیر ویتامین C و بتاکاروتن، و همچنین چندین ترکیب پلی فنولیک نظیر اسیدگالیک به همراه پلیمرهای بزرگ تر آن موسوم به گالوتانین است که با فعالیت های ضدسرطانی و ضدالتهابی مرتبط هستند.

محققان دانشگاه A&M تکزاس در یک آزمایش پایلوت انسانی، ۱۱ داوطلب سالم در رده سنی ۲۱ تا ۳۸ سال را که روزانه به مدت ۱۰ روز ۴۰۰ گرم انبه مصرف می کردند مورد بررسی قرار دادند. آنها در طول مدت ۱۰ روز، نمونه های خون و ادرار این شرکت کنندگان را هر روز جمع آوری نمودند.

شرکت کنندگان از یک هفته قبل از شروع مطالعه، از خوردن خوراکی ها و مکمل های غذایی حاوی منابع بالای اسید گالیک نظیر توت ها، انگور و چای خودداری نموده بودند.

دکتر سوزان مرتنز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «به منظور تعیین تاثیرات احتمالی این ترکیبات پلی فنولیک بر سلامت انسان در زمان مصرف این ماده خوراکی، ابتدا باید نحوه متابولیسم این ترکیبات در بدن مطالعه می شد.»

بعد از بررسی نمونه های ادرار و خون داوطلبان، هفت متابولیت اسید گالیک در ادرار افراد سالم شناسایی شد و مشخص شد که دو متابولیت میکروبی به میزان قابل توجهی بعد از ۱۰ روز مصرف انبه دفع شدند.

وجود متابولیت های اسید گالیک و پیروگالول در ادرار انسان بعد از ۱۰ روز مصرف انبه نشاندهنده جذب، متابولیسم و دفع مشتقات گالویل انبه است.

به گفته دکتر مرتنز، «نتایج این تحقیق نشان می دهد که انبه دارای پتانسیل گنجانده شدن در رژیم غذایی به عنوان منبع غنی اسید گالیک و گالوتانین است و به همین خاطر از ویژگی های ضدالتهابی و ضدسرطانی برخوردار است.»

منبع:مهر

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا